Start > Körkortsforum > Ni som kuggat!

Ni som kuggat!

Gäst 2012-07-31 15:58 ! Citera #
bola
J_92
bola
Hoppas att det går bra för dig idag!! Berätta gärna hur det gick :).

Jag var riktigt nervös under min första. Körde riktigt dåligt, här har jag skrivit om det https://korkortonline.se/forum/3158/

Jag ska köra upp i Helsingborg. Körde i Landskrona sist.
Har bara kört en gång sedan kuggningen, och det var igår. Det gick jättebra! Då var jag inte nervös.

Känner mig lugnare nu än sist, men pirr i magen finns det ändå :-D


Tack för dina snälla ord, gick dessvärre dåligt :( är helt ledsen nu alltså orkar inte mer. Vilken otur också att jag fick samma inspektör :( Funderar med på att köra upp i Helsingborg eller Hässleholm.. kanske Ystad också.
Men lycka till nu!! Du kommer säkert klara det denna gången. Visa högt självförtroende (gör STOR skillnad) och var inte nervös. kör exakt som du gjorde igår och tänk inte på att det är ett prov. Jag är världens mest osäkra och blyga person. han kände säkert av det :(


Men neeej vad tråkigt :cry: . Vad var det som gick fel idag? Usch, känns så fruktansvärt att gå därifrån med ett negativt besked, vet hur det kändes förra gången. Hur länge till har du på dig innan teorin går ut? Var körde du idag?

Jag är också otroligt blyg och blir lätt nervös och tycker det är fruktansvärt att allt hänger på 25 minuters körning när man har tränat för det hela så länge och lagt så mycket pengar.

Förra gången körde jag med körskolans bil Wv golf. Men trafikverket i Helsingborg har Volvo V50.

Jag har varit inne på deras bokningssida varje dag, bara för att kolla hur det ligger till med tider om ifall nästa misslyckas och blir djupt deprimerad när jag ser att det inte finns några förrän i slutet av september/början av oktober :(. Mitt teoriprov slutar gälla den 10 e september.


Jag blinkade för tidigt vid sväng (skulle svänga in på nästa gata), och en gång försent i rondell. Fick motorstopp två ggr, bromsade enligt inspektören inte tillräckligt vid en sväng på landsväg :(

Mitt går ut 20 augusti så det är snart :lol: Du har god tid på dig så oroa dig inte, du kommer hitta tider om du loggar in varje dag, tro mig jättemånga avbokar.

Men var inte nervös denna gången, lova? Låtsas som att du redan har körkort och att inspektören är en vän som du känner dig trygg med och som du ska köra hem. Du kanske kan ha med din körlärare i baksätet så att du känner dig tryggare? Känns riktigt piss att blyghet kan förstöra så mycket. De tror säkert att man inte är redo för körkort för att man verkar osäker :x de förstår nog inte att det är för att man är allmänt blyg och obekväm med nya människor :cry:
Gäst 2012-07-31 16:04 ! Citera #
prs


Landskrona, som mottagningsort, använder samma som Helsingborg: Volvo V50.

korkortsportalen.se/kontakt/forarenhetens-kontor/Vagverksbil/

Biltypen ska inte spela någon roll. Faktum är att om du kan köra bil så vänjer du dig på några minuter. Passaten är för övrigt väldigt skön att köra, ett snäpp större än Golf som jag kör och verkligen älskar bakom ratten.


Visst man ska kunna köra vilken bil som helst. Men usch nej, känner mig så obekväm med den, mår illa bara av att se den. Och så är jag lite vidskepplig av mig också 8-) Hur är Volvo V50? Orten jag ska köra upp i har båda biltyperna, får man lov och välja vilken bil man vill köra?
Gäst 2012-07-31 16:04 ! Citera #
-
Gäst 2012-07-31 21:07 ! Citera #
J_92


Jag blinkade för tidigt vid sväng (skulle svänga in på nästa gata), och en gång försent i rondell. Fick motorstopp två ggr, bromsade enligt inspektören inte tillräckligt vid en sväng på landsväg :(

Mitt går ut 20 augusti så det är snart :lol: Du har god tid på dig så oroa dig inte, du kommer hitta tider om du loggar in varje dag, tro mig jättemånga avbokar.

Men var inte nervös denna gången, lova? Låtsas som att du redan har körkort och att inspektören är en vän som du känner dig trygg med och som du ska köra hem. Du kanske kan ha med din körlärare i baksätet så att du känner dig tryggare? Känns riktigt piss att blyghet kan förstöra så mycket. De tror säkert att man inte är redo för körkort för att man verkar osäker :x de förstår nog inte att det är för att man är allmänt blyg och obekväm med nya människor :cry:


Usch, lider med dig. Hoppas att du får en ny tid snart. Fortsätt kämpa!! Även vi ska få känna glädjen av att få höra att våra körningar är godkända! Någon gång! Skam den som ger sig :-)

Jag känner mig ovanligt lugn nu. Men troligen kommer detta lugnet INTE att hålla i sig när det är torsdag morgon. Jag ska försöka tygla det!!! Men ja, det är skitsvårt!
Gäst 2012-07-31 21:57 ! Citera #
bola
J_92


Jag blinkade för tidigt vid sväng (skulle svänga in på nästa gata), och en gång försent i rondell. Fick motorstopp två ggr, bromsade enligt inspektören inte tillräckligt vid en sväng på landsväg :(

Mitt går ut 20 augusti så det är snart :lol: Du har god tid på dig så oroa dig inte, du kommer hitta tider om du loggar in varje dag, tro mig jättemånga avbokar.

Men var inte nervös denna gången, lova? Låtsas som att du redan har körkort och att inspektören är en vän som du känner dig trygg med och som du ska köra hem. Du kanske kan ha med din körlärare i baksätet så att du känner dig tryggare? Känns riktigt piss att blyghet kan förstöra så mycket. De tror säkert att man inte är redo för körkort för att man verkar osäker :x de förstår nog inte att det är för att man är allmänt blyg och obekväm med nya människor :cry:


Usch, lider med dig. Hoppas att du får en ny tid snart. Fortsätt kämpa!! Även vi ska få känna glädjen av att få höra att våra körningar är godkända! Någon gång! Skam den som ger sig :-)

Jag känner mig ovanligt lugn nu. Men troligen kommer detta lugnet INTE att hålla i sig när det är torsdag morgon. Jag ska försöka tygla det!!! Men ja, det är skitsvårt!


Ja verkligen! Det är ingen ide att ge upp nu efter alla pengar vi har lagt ner på körningen. Vi kommer få det till sist. Don’t worry be happy! :D

Jag hittade en ny tid men det är en vecka innan min teori går ut. Men jag ska fortsätta leta efter en tidigare ändå. Tyckte du att det var skillnad mellan att köra VW och Volvo V50? Vilken tyckte du var lättast att köra? Jag tycker inte alls om VW, den känns.. jag vet inte, för bred och allmänt obekväm. Jag hoppas att Volvon är normal.
Tompaa 2012-07-31 22:18 ! Citera #
Ta det bara lugnt oavsett vilken bil du kör, kan du hantera en bil så kommer det gå bra vilken bil du än får köra för dagen. Dom kommer inte kugga dig för att du inte kör bilen helt perfekt, lite ryckigt osv sålänge du planerar din körning och kör försiktigt och med sunt förnuft. Tänk på att kolla speglarna ordentligt och planera framåt, gör filbyten i god tid och inte i sista sekunden som en del gör, och gör du fel så se till att släppa det och gå vidare, du har fortfarande allt att vinna (...såvida dom inte ingriper för att du utgör en fara).

Lycka till och tala gärna om hur det gick, jag hade själv lyckan att klara det på första försöket trots att jag kände mig hur osäker som helst och tillochmed tänkte boka om provet dagen före uppkörningen, :)

/T
Gäst 2012-08-01 19:19 ! Citera #
Tompaa
Ta det bara lugnt oavsett vilken bil du kör, kan du hantera en bil så kommer det gå bra vilken bil du än får köra för dagen. Dom kommer inte kugga dig för att du inte kör bilen helt perfekt, lite ryckigt osv sålänge du planerar din körning och kör försiktigt och med sunt förnuft. Tänk på att kolla speglarna ordentligt och planera framåt, gör filbyten i god tid och inte i sista sekunden som en del gör, och gör du fel så se till att släppa det och gå vidare, du har fortfarande allt att vinna (...såvida dom inte ingriper för att du utgör en fara).

Lycka till och tala gärna om hur det gick, jag hade själv lyckan att klara det på första försöket trots att jag kände mig hur osäker som helst och tillochmed tänkte boka om provet dagen före uppkörningen, :)

/T


Jo jag vet men jag mår dåligt bara av att se den fula vita bilen eftersom jag kuggat 2 ggr med den :( stort grattis till ditt körkort! Vad duktig du är som klarade på första försöket :)
Gäst 2012-08-02 07:39 ! Citera #
Blir nog en kugg till. är SJUKT nervös nu. har känts lugnt fram tills i morse när jag slog upp de gyllene blå. :?
Det får helt enkelt bära eller brista!
Gäst 2012-08-02 11:50 ! Citera #
Kuggade. ”dålig planering, tro på dig själv och gör det du tänker, du tänker rätt” löd domen.
Känns surt men förståeligt. Kom för snabbt in i viss situationer och tvekade för länge vid en omkörning.

Mycket var bra också sa hon. Får jag till planeringen och tror på mig själv mer så fixar jg det enligt prövaren.

Allt hänger på träning så klart men ja, nu är jg fattig och har ingen att träna med så det får bli en liten paus nu.
Gäst 2012-08-02 13:03 ! Citera #
bola
Kuggade. ”dålig planering, tro på dig själv och gör det du tänker, du tänker rätt” löd domen.
Känns surt men förståeligt. Kom för snabbt in i viss situationer och tvekade för länge vid en omkörning.

Mycket var bra också sa hon. Får jag till planeringen och tror på mig själv mer så fixar jg det enligt prövaren.

Allt hänger på träning så klart men ja, nu är jg fattig och har ingen att träna med så det får bli en liten paus nu.


Jag vet hur det känns :( jag var sjukt ledsen för några dagar sen men nu har jag kommit över det. Jag fick också samma fel som dig, ”dålig planering” och teckengivning. Men det är inte så allvarliga fel så det kommer gå bra nästa gång!
Mycket hänger på självförtroende och personkemi, så det handlar också om tur och otur när det kommer till vilken inspektör man får. Var det i Helsingborg du körde upp? Läste att Hässleholm har mest godkända prov så boka där om du hittar en tid, jag gjorde det!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor