Start > Körkortsforum > Ni som kuggat!

Ni som kuggat!

tompaa 2012-08-11 14:25 ! Citera #
När har du din uppkörning J_92? Jag var själv galet nervös inför uppkörningen, men när du väl satt dig i bilen och börjat köra så kommer det släppa :)
Gäst 2012-08-11 14:29 ! Citera #
tompaa
När har du din uppkörning J_92? Jag var själv galet nervös inför uppkörningen, men när du väl satt dig i bilen och börjat köra så kommer det släppa :)


Jag har det nästa vecka. Har redan kuggat 2 ggr då jag fick samma inspektör i två olika städer :( vart körde du upp nånstans?
Gäst 2012-08-11 14:31 ! Citera #
Det kommer säkert gå jättebra, :)

Körde upp i jakobsberg.. vart ska du själv köra? Vad kuggade du på sist? Kört mycket sedan dess?
Gäst 2012-08-11 14:43 ! Citera #
Gäst
Det kommer säkert gå jättebra, :)

Körde upp i jakobsberg.. vart ska du själv köra? Vad kuggade du på sist? Kört mycket sedan dess?


Det känns inte så :(.. är så rädd över att få ”fel” inspektör. Jag har kört i Malmö och Trelleborg. Ska köra i Hässleholm nu. Jag kuggade på sväng i Landsväg då jag upptäckte svängen försent och borde egentligen fortsatt rakt fram, men jag bromsade lite försent, h*n gjorde ett ingripande står det... och så blinkade jag ”för tidigt” när jag skulle svänga vid en korsning.

Jag har kört ganska mycket nu och det brukar gå bra, men min svagaste sida är att upptäcka hur vägarna ser ut, se linjerna på marken och så.. vet inte vad det är för fel på mig ibland.
tompaa 2012-08-11 15:13 ! Citera #
Håller verkligen tummarna för dig att du ska klara det! Tog själv kortet i slutet av juni, men man lär sig fortfarande nya saker varje dag man är ute i trafiken, och gör mindre fel till och från som man drar lärdom av. Tänk på dom misstag du gjort tidigare och ta det bara lugnt, försök att inte stressa upp dig under körningen oavsett om det är mycket trafik eller svåra situationer.
idiot inspektör 2012-08-11 20:32 ! Citera #
Ja då kugga man för första gången anledningar var att jag bara körde på 80 i accelerationsfält och på motorväg och att jag körde långsamt på huvudled med massa farthinder tog han mig det jävla svinet, det var förresten ingar bilar bakom mig så hindrade ingen men som sagt inspektörerna är oftast jävla svin rent av.
H*rungar 2012-08-11 21:18 ! Citera #
idiot inspektör
ja då kugga man för första gången anledningar var att jag bara körde på 80 i accelerationsfält och på motorväg och att jag körde långsamt på huvudled med massa farthinder tog han mig det jävla svinet, det var förresten ingar bilar bakom mig så hindrade ingen men som sagt inspektörerna är oftast jävla svin rent av.


Håller med helt, fyfan vilka idioter gör man det ena så är det fel gör man det andra så är det fel. Kom i 55km/h från en avfart från motorväg och hann inte komma ner i 50km/h vid skylten. fy fan! känner igen det där att folk får höra att de antigen kör för snabbt eller för långsamt, vad fan, i boken står det att man alltid ska anpassa hastigheten efter väglag och förhållande och om det finns farthinder kan man fan inte flyga i 50km/h trotts att vägskylten säger 50 -.-

Visst markera men vad är det för jäkla anledning till att UNDERKÄNNA ett FÖRARPROV, man lär sig under flera månader/år dagligen att hantera ett fordon och klarar sig i trafiken men blir underkänd för något så simpelt

Lägg till att även de som går fordonprogramet, praktiserar och jobbar med bilar och vet precis hur man framför ett fordon kan åka på en kuggning för något så löjligt medan stadens sämsta bilförare eller osäkraste tjej får körkortet på första försöket trotts anmärkningar. :?
Gäst 2012-08-11 21:56 ! Citera #
Ja, det är onekligen lättare att sitta och svära på ett internetforum än att lära sig framföra en bil korrekt.

I och med att alla tre ovanstående inte alls begriper att de gör fel så är ni de facto inte redo för körkort. Körkortet är ingen rättighet och jag vill definitivt inte ha såna bilförare på vägen samtidigt som mig. Trafiken är ett samspel och det gäller att kunna visa hänsyn och det visar de tre senaste total brist på.

Att köra för fort är fortfarande mot lagen och när inte ens det har fastnat bakom pannbenet under flertalet dagar som det spammats om dina 55 km/h på 50-sträcka så blir man bara matt av att läsa det om och om igen. Du är helt klart inte mogen på det personliga planet för ett körkort.
Gäst 2012-08-11 22:32 ! Citera #
Jag fattar inte varför de sätter upp en 50-skylt så tidigt på avfarten? Man får väl inte sakta ner för mycket och hindra trafiken baktill innan man kommit in i avfarten? Och när man väl är inne så hinner man inte sakta ner till 50 innan skylten :?
Gäst 2012-08-11 22:55 ! Citera #
J_92
Jag fattar inte varför de sätter upp en 50-skylt så tidigt på avfarten? Man får väl inte sakta ner för mycket och hindra trafiken baktill innan man kommit in i avfarten? Och när man väl är inne så hinner man inte sakta ner till 50 innan skylten :?


Intressant. En person anser att man inte kan bromsa ner till 50 för att det är mycket trafik bakom och du spekulerar att man inte kan bromsa ned till 50 i tid på grund av för kort sträcka. :lol:

Det handlar om planering av sin körning och jag har mycket svårt att tro att det bara är 30 meters avfart och sedan 50 km/h.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov