Start > Körkortsforum > Ni som kuggat!

Ni som kuggat!

Gäst 2012-08-02 13:33 ! Citera #
J_92
bola
Kuggade. ”dålig planering, tro på dig själv och gör det du tänker, du tänker rätt” löd domen.
Känns surt men förståeligt. Kom för snabbt in i viss situationer och tvekade för länge vid en omkörning.

Mycket var bra också sa hon. Får jag till planeringen och tror på mig själv mer så fixar jg det enligt prövaren.

Allt hänger på träning så klart men ja, nu är jg fattig och har ingen att träna med så det får bli en liten paus nu.


Jag vet hur det känns :( jag var sjukt ledsen för några dagar sen men nu har jag kommit över det. Jag fick också samma fel som dig, ”dålig planering” och teckengivning. Men det är inte så allvarliga fel så det kommer gå bra nästa gång!
Mycket hänger på självförtroende och personkemi, så det handlar också om tur och otur när det kommer till vilken inspektör man får. Var det i Helsingborg du körde upp? Läste att Hässleholm har mest godkända prov så boka där om du hittar en tid, jag gjorde det!


Känns ändå okej. Prövaren var jättetrevlig och även den andre, som hade en annan aspirant, såg trevlig ut, så det lugnade mig. Det var i alla fall färre kryss nu än förra gången, så helt hopplöst är det nog inte. Jag har bara så jäkla svårt att slappna av och det är jättetråkigt.

Jag förstår att jag kuggade och var inte överraskad när hon sa de ”berömda orden” om att min körning inte var godkänd.

Det enda jobbiga är att väntetiderna är långa och att de kostar så mycket. Har inte råd att träna så mycket mer, tyvärr. Får se hur jag gör men jag tänker inte ge upp i alla fall :). Har ju snart lagt 40 000 på mitt körkort, långt mer än vad jag hade räknat med. :o

Ja, jag körde i Helsingborg, både inne i stan, landsväg, villaomoråde, motorväg. Väldigt blandat.

Tack för tipset om Hässleholm. From nu kommer jag inte berätta för någon nära, när det är dags igen, men här är det skönt att skriva av sig så det kommer jag att göra i fortsättningen :-).

Får du vänta länge på din? Såg att det fanns en ledig i Malmö den 14e, men Malmö tror jag kan vara en svår stad att köra i.
Synd att man inte kan få köra upp i byar där det inte är så stirrigt 8-). Det skulle lugna mig betydligt!
Gäst 2012-08-02 16:15 ! Citera #
Ja ellerhur, varför måste det vara så dyrt för :( tänkte kanske köpa en körlektion innan eller inte öva alls.. Du kanske kan köra med en förälder eller har du en handledare? Jag tror inte att du behöver öva så mycket, det mesta sitter i huvudet.

Hittade en tid om 2 veckor i Hässleholm. Jag tänker heller inte berätta för någon denna gången, känns som att man får otur då. Berättade bara för mamma och av nån konstig anledning fick alla reda på det :? Har aldrig berättat förut när jag skulle ha halkan, teori osv. och då klarade jag dem på första.
Aldrig i livet att jag kör upp i Malmö igen :x
Gäst 2012-08-02 16:32 ! Citera #
Jag hittade en tid i Älmhult nästa vecka.... Jag kunde inte låta bli....
Om inget annat så blir man berest, och när man väl har körkortet så kan det ju vara bra att ha ”tränat” i olika städer (försöker se det från den ljusa sidan)


Det är faktiskt sant. Det finns ju tider om man sitter och uppdaterar hela tiden och väntar på att andra ska avboka sina.


Jag har ingen att köra med privat, tyvärr!! Därför blir det så dyrt. Mängdträning skulle jag må utmärkt av, men den typen av pengar finns inte längre.
Gäst 2012-08-02 16:39 ! Citera #
bola
Jag hittade en tid i Älmhult nästa vecka.... Jag kunde inte låta bli....
Om inget annat så blir man berest, och när man väl har körkortet så kan det ju vara bra att ha ”tränat” i olika städer (försöker se det från den ljusa sidan)


Det är faktiskt sant. Det finns ju tider om man sitter och uppdaterar hela tiden och väntar på att andra ska avboka sina.


Jag har ingen att köra med privat, tyvärr!! Därför blir det så dyrt. Mängdträning skulle jag må utmärkt av, men den typen av pengar finns inte längre.


Åh, tråkigt! :( Känner du någon som har körkort, så kanske denne kan köra och visa dig hur man ska göra i de moment du vill träna på?

Tyckte du att Volvon var lättare att köra?
Gäst 2012-08-02 18:22 ! Citera #
J_92
bola
Jag hittade en tid i Älmhult nästa vecka.... Jag kunde inte låta bli....
Om inget annat så blir man berest, och när man väl har körkortet så kan det ju vara bra att ha ”tränat” i olika städer (försöker se det från den ljusa sidan)


Det är faktiskt sant. Det finns ju tider om man sitter och uppdaterar hela tiden och väntar på att andra ska avboka sina.


Jag har ingen att köra med privat, tyvärr!! Därför blir det så dyrt. Mängdträning skulle jag må utmärkt av, men den typen av pengar finns inte längre.


Åh, tråkigt! :( Känner du någon som har körkort, så kanske denne kan köra och visa dig hur man ska göra i de moment du vill träna på?

Tyckte du att Volvon var lättare att köra?


Volvon var jätteskön att köra. Var livrädd att jag skulle få problem eftersom jag har kört diesel/golf och detta var bensin/volvo. Det enda som kändes annorlunda var växelspaken, det krävdes mindre rörelser på nån vänster (tyckte jag). Goa säte med skinnklädsel. Gick tyst och mjukt. Riktigt skön bil och verkligen kul att få testa en annan en körskolans och halkbanans :-)

Jag tittar mycket på min kille när han kör, tyvärr kan jag inte övningsköra med honom eftersom som han blev av med sitt kort under en period. Jag har ingen stor vänskapskrets, så därför ser det ut som det gör. Men det är helt okej. Det får ta tid. Har jag väntat i nästan 30 år så kan jag vänta lite till :-). Det är bara lite surt att behöva stanna av när det är så nära, men det går att överleva det också och det ser trots allt ut att lösa sig ändå.

Kör du mycket privat? Vilka bilar har du kört? Har du haft problem med planeringen även när du har tränat? Vad har varit dina svåraste moment när du har tränat? :-)

Jag har flera gånger fått höra att jag måste lyfta blicken, flera lektioner! Och jag tror faktiskt att det fortfarande ställer till det för mig. Lyfter jag blicken ser jag situationen tidigare och kan planera tidigare.
Gäst 2012-08-02 21:06 ! Citera #
Har tidigare läst om andra som kuggat och inte övat något alls efteråt men ändå klarat det, så du kan absolut klara det utan träning du också! :) Vill inte uppmana till brott (hehe), men han kanske kan låta dig köra nånstans där det är öde? :) Bara för att öva på hur du ska planera innan sväng och så.
Gäst 2012-08-02 21:15 ! Citera #
Jag körde privat ca 5 ggr de senaste veckorna och då gick det jättebra. Brukar oftast vara osäker men senast kändes det som att jag haft körkort i nåt år typ haha.

Det svåraste för mig var att känna av bredden på bilen och styrning (korrigera vid parkering, backning och så), och att ha blicken långt fram men det har jag lärt mig nu. Du kan öva på detta genom att spela sådana racingspel på datorn eller tv spel :)

Har kört VW och BMW. Tycker inte alls om VW och dess hårda växelspak, kopplingen sitter långt uppe, den är bara allmänt obekväm enligt mig. BMW:nandra sidan är superenkel! Önskar att jag kunde köra upp med den. Behöver knappt hålla ner kopplingen när jag ska växla för den är så mjuk :)
Gäst 2012-08-07 09:13 ! Citera #
Jag klarade det idag, i Älmhult :-))))))
Gäst 2012-08-07 12:41 ! Citera #
bola
Jag klarade det idag, i Älmhult :-))))))

Åhhh grattis, blir så glad för din skull! :D Du ska verkligen vara stolt över dig själv!! :D
Gäst 2012-08-07 19:13 ! Citera #
J_92

Åhhh grattis, blir så glad för din skull! :D Du ska verkligen vara stolt över dig själv!! :D


Tack 8-)

Känns skitbra. Har varit ute och kört i flera timmar nu.

Jag kan verkligen rekommendera Älmhult. En lugn stad(?). Nästan ingen trafik, nästan inga rondeller och jag tror att jag såg en(!) signalreglerad korsning.

Inspektören var glad och vänlig och väldigt pedagogisk.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov