Start > Körkortsforum > Ni som kuggat!

Ni som kuggat!

Gäst 2012-07-29 22:19 ! Citera #
Tog ni med er lappen från uppkörningen till nästa gång eller lät ni bli? Funderar på om jag ska visa upp den eller inte.. kom gärna med råd tack ;)
Gäst 2012-07-30 13:42 ! Citera #
Jag ska ta med min. Har hört flera som har sagt att man inte behöver göra säkerhetskontrollen igen om man har protokollet med.

När ska du köra upp?
Gäst 2012-07-30 14:15 ! Citera #
bola
Jag ska ta med min. Har hört flera som har sagt att man inte behöver göra säkerhetskontrollen igen om man har protokollet med.

När ska du köra upp?


Aha okey 8-) vet inte hur jag ska göra eftersom jag är rädd att det påverkar bedömningen :lol: Jag ska köra upp imorgon, när ska du?
Gäst 2012-07-30 14:47 ! Citera #
Ååh, det är ju nära nu! Är du nervös? Vad kuggade du på sist?
Jag kör upp på torsdag.
Gäst 2012-07-30 15:09 ! Citera #
bola
Ååh, det är ju nära nu! Är du nervös? Vad kuggade du på sist?
Jag kör upp på torsdag.


Jag är jättenervös, delvis för att det är en annan stad :( hittade ingen tid i min hemstad. Har du övat mycket nu? Vilken stad ska du köra upp i?

Jag missade en cykelbanekorsning strax efter villaområde där det var skymd sikt (buskar och sånt), inspektören gjorde ett ingripande, och så fick jag motorstop vid en stor rondell efter motortrafikleden. Jag blev så stressad pga motorstoppen så jag tänkte bara på att komma iväg, kollade inte ordentligt och så kom där en bil så han gjorde ett ingripande igen :( Hur gick det för dig förra gången?
Gäst 2012-07-31 12:00 ! Citera #
Hoppas att det går bra för dig idag!! Berätta gärna hur det gick :).

Jag var riktigt nervös under min första. Körde riktigt dåligt, här har jag skrivit om det https://korkortonline.se/forum/3158/

Jag ska köra upp i Helsingborg. Körde i Landskrona sist.
Har bara kört en gång sedan kuggningen, och det var igår. Det gick jättebra! Då var jag inte nervös.

Känner mig lugnare nu än sist, men pirr i magen finns det ändå :-D
Gäst 2012-07-31 13:57 ! Citera #
bola
Hoppas att det går bra för dig idag!! Berätta gärna hur det gick :).

Jag var riktigt nervös under min första. Körde riktigt dåligt, här har jag skrivit om det https://korkortonline.se/forum/3158/

Jag ska köra upp i Helsingborg. Körde i Landskrona sist.
Har bara kört en gång sedan kuggningen, och det var igår. Det gick jättebra! Då var jag inte nervös.

Känner mig lugnare nu än sist, men pirr i magen finns det ändå :-D


Tack för dina snälla ord, gick dessvärre dåligt :( är helt ledsen nu alltså orkar inte mer. Vilken otur också att jag fick samma inspektör :( Funderar med på att köra upp i Helsingborg eller Hässleholm.. kanske Ystad också.
Men lycka till nu!! Du kommer säkert klara det denna gången. Visa högt självförtroende (gör STOR skillnad) och var inte nervös. kör exakt som du gjorde igår och tänk inte på att det är ett prov. Jag är världens mest osäkra och blyga person. han kände säkert av det :(
Gäst 2012-07-31 14:07 ! Citera #
Förresten, vilka bilar har dom i Landskrona och Helsingborg? Jag verkligen HATAR VW Passat! Vill aldrig vara i närheten av en sådan bil igen!! : :x
Gäst 2012-07-31 14:47 ! Citera #
J_92
bola
Hoppas att det går bra för dig idag!! Berätta gärna hur det gick :).

Jag var riktigt nervös under min första. Körde riktigt dåligt, här har jag skrivit om det https://korkortonline.se/forum/3158/

Jag ska köra upp i Helsingborg. Körde i Landskrona sist.
Har bara kört en gång sedan kuggningen, och det var igår. Det gick jättebra! Då var jag inte nervös.

Känner mig lugnare nu än sist, men pirr i magen finns det ändå :-D


Tack för dina snälla ord, gick dessvärre dåligt :( är helt ledsen nu alltså orkar inte mer. Vilken otur också att jag fick samma inspektör :( Funderar med på att köra upp i Helsingborg eller Hässleholm.. kanske Ystad också.
Men lycka till nu!! Du kommer säkert klara det denna gången. Visa högt självförtroende (gör STOR skillnad) och var inte nervös. kör exakt som du gjorde igår och tänk inte på att det är ett prov. Jag är världens mest osäkra och blyga person. han kände säkert av det :(


Men neeej vad tråkigt :cry: . Vad var det som gick fel idag? Usch, känns så fruktansvärt att gå därifrån med ett negativt besked, vet hur det kändes förra gången. Hur länge till har du på dig innan teorin går ut? Var körde du idag?

Jag är också otroligt blyg och blir lätt nervös och tycker det är fruktansvärt att allt hänger på 25 minuters körning när man har tränat för det hela så länge och lagt så mycket pengar.

Förra gången körde jag med körskolans bil Wv golf. Men trafikverket i Helsingborg har Volvo V50.

Jag har varit inne på deras bokningssida varje dag, bara för att kolla hur det ligger till med tider om ifall nästa misslyckas och blir djupt deprimerad när jag ser att det inte finns några förrän i slutet av september/början av oktober :(. Mitt teoriprov slutar gälla den 10 e september.
Gäst 2012-07-31 15:18 ! Citera #
J_92
Förresten, vilka bilar har dom i Landskrona och Helsingborg? Jag verkligen HATAR VW Passat! Vill aldrig vara i närheten av en sådan bil igen!! : :x


Landskrona, som mottagningsort, använder samma som Helsingborg: Volvo V50.

korkortsportalen.se/kontakt/forarenhetens-kontor/Vagverksbil/

Biltypen ska inte spela någon roll. Faktum är att om du kan köra bil så vänjer du dig på några minuter. Passaten är för övrigt väldigt skön att köra, ett snäpp större än Golf som jag kör och verkligen älskar bakom ratten.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest