Väx upp!
Du beter dig som en barnunge som inte får godis!
Oj du verkar mer bekymrad än vad jag är. Ta inte åt dig vännen, men jag står upp för det jag sagt. Det handlar, till största del, om tur med inspektören. För själva ”körningen i helhet” verkar inte vara intressant vid minsta lilla misstag och det kan inte vara en slump att man blir olika behandlad av samma inspektör.
Det bästa är, första gången var jag så sjukt nervös. Men det gick utmärkt, förutom det där med avfarten, att jag kom i 55km/h och höll på sänka till 50km/h innan jag passerade skylten, att något så litet gjorde en kuggad.. Vad ska man säga? Vännerna och familjen blev mer förbannade än vad jag själv blev. Man borde bli ledsen, men jag tyckte bara det var så sjukt löjligt och är mer förbannad på hur ”trevligt bemött” man känner sig när de ignorerar en totalt.. Varför ens säga att det är helheten som bedöms?
Har en polare som blev kuggad av samma kvinna jag körde sist med, för att hon tyckte att han inte hade 90m avstånd till lastbilen framför på en 90-väg, när det var lång kö och bilarna bakom honom nästan var klistrade i honom. Sen tjejkompisar, som tagit körkortet vid första försöket och som sällan kör bil för de kan varken parkera eller agera rätt när de får motorstopp. Visst en del av dem kör bra, men när jag själv åker med dem märker man hur osäkra de är i trafiken. Jag fick själv höra att jag körde bra och det vill jag inte höra om jag kuggat? I alla fall, det är inte särskilt många inspektörer här, namnen är ökända så.. Visst, ska man kugga om man endast kört 99% rätt under hela uppkörningen ska det vara rättvist mot alla, vissa gör bort sig totalt men blir godkända ändå. Ska man behöva slänga tusenlapp efter tusenlapp hela tiden? Grejen är, misslyckas man första gången har man nästan blivit förbannad. För då ska de testa ALLT man inte gjort, vilket är kul eftersom de som klarar de första gången hinner knappt gå igenom hälften av punkterna. Det handlar om TUR. Du kan köra lika bra som en taxichaufför och bli underkänd av inspektören om h*n känner för det. Sen finns det de som är riktigt bra, de som verkligen ger feedback och kan se både för- och nackdelarna med körningen, därav förstår jag att vissa bli godkända trotts att de missar något under uppkörningen.
Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Känns inte ett dugg nervös inför tredje uppkörningen, som vid andra uppkörningen när hon fejkade till det något ordentligt. Känns bara hopplöst och orättvist, och att det alltid kommer finnas något som de vill fälla en på. Naturligtvis är säkert majoriteten av inspektörerna rättvisa, men en väldigt stor del följer inte deras policy och kör efter deras egna lekar.