Start > Körkortsforum > Kuggad uppkörning FYFA-AN!

Kuggad uppkörning FYFA-AN!

Gäst 2015-11-10 20:56 ! Citera #
Men om du inte klarar av att vara nog uppmärksam för att upptäcka denna där 80 km/h skylten så är du väl inte heller riktigt redo att ta körkort? Hem å öva mer så att du kan fokusera på sådant istället för manövrering (till exempel) så fixar du det nästa gång! Lycka till =)
Gäst 2016-01-20 15:51 ! Citera #
Vad har det med saken att göra att han var ”invandrare”?
Känns lagom fräscht att skriva så.
idiot 2016-04-13 21:31 ! Citera #
Han pratade med mig, jag började känna mig trygg vi pratade om lite allt möjligt och då la jag de idiotiska komentarerna ”undra om det här är en huvudled” och ”oj kom det bilar därifrån”. FAN I HELVETE!!!!!!!! Kuggad direkt för dålig uppmärksamhet av skyltar och trafikregler. Jag visste ju egentligen att de var huvudled var bara lite osäker men fan va ledsen man blir när man kommer hem med ett studiebidrag mindre pengar och måste berätta för föreldrarna att man inte är en nog bra förare trots att man kört bil nästan varje dag i två år. Det här är ju bara löjligt kan snälla trafikverket hitta på bättre prov.
har körkort 2016-04-29 12:51 ! Citera #
Min dotter har blivit kuggad 3 gånger hon var nervös men kom att tänka på en sak angående tv-programmet värsta bilförare man kan ju undra om det är fejkat eller ha man släppt igenom så dåliga bilförare
Gäst 2016-04-29 13:22 ! Citera #
har körkort 2016-04-29
Min dotter har blivit kuggad 3 gånger hon var nervös men kom att tänka på en sak angående tv-programmet värsta bilförare man kan ju undra om det är fejkat eller ha man släppt igenom så dåliga bilförare
Ja det är uppgjort innan inspelningen börjar..
Men det ska ju vara ”bra tv” så då fejkar dom, lite för mycket för det syns långa vägar att dom bara spelar..
Gäst 2016-04-29 16:08 ! Citera #
har körkort 2016-04-29
Min dotter har blivit kuggad 3 gånger hon var nervös men kom att tänka på en sak angående tv-programmet värsta bilförare man kan ju undra om det är fejkat eller ha man släppt igenom så dåliga bilförare
Jag blev kuggad idag också 3:e gången :( varje gång fick helt olika kommentar från olika inspektörer mår dålig och börjar hata körning .. föra gången tyckte inspektören att jag kör miljövenligsät men inte han som jag hade sista gången fast jag körde på samma sätt . man borde få samma inspektör varje gång tycker jag för att kunna bedöma bättre .
Gäst 2016-05-10 17:25 ! Citera #
Ta lektioner på trafikskola. Välj även bra tider, jag körde upp 10:00 idag och klarade på första. Det är mindre bilar ute då så det blir mindre stressigt.
Gäst 2016-05-13 15:46 ! Citera #
Gäst 2015-05-07
Idag var min första uppkörning. Jag fattar inte hur jag tänkte, jag trodde att jag skulle hinna före en bil i en rondell så trafikinspektören fick bromsa. Sen efter det blev jag skiträdd och kunde inte fokusera och jag vet inte varför jag bad om ursäkt och sa ” att det aldrig kommer att hända igen ” Haha, helt knäppt så här i efterhand. Hen sa ändå att det var lugnt (förmodligen för att jag inte skulle braka ihop där på plats, vilket jag gjorde sen). Det känns bra att läsa att jag inte är den enda som har reagerat som jag har gjort. Det värsta var känslan när man fick beskedet och timmarna efteråt, sen nu börjar jag inse när jag har fått tillbaka mitt förstånd att det finns värre saker här i världen än ett kuggat körprov.
Så till alla er som har kuggat och inte alls förväntat er det och känner att ni brakar ihop: Det är inte hela världen, det finns massor som känner som er, försök att se det positiva att det kan vara en erfarenhet, fastän jag nu vet hur svårt det är att just se något positivt med vad som hände! Jag hoppas verkligen att det känns lite bättre att läsa mitt och övriga skrivares inlägg, för mig kändes det i alla fall bättre att gå in och läsa era inlägg. Tack för att ni delar med er av era erfarenheter! :-)
:) :) :) :) det aldrig kommer att hända igen :D :D :D :D
Blooper 2016-09-07 18:32 ! Citera #
Blev kuggad för att jag tog för lång tid på mig att hitta en parkeringsplats :):) Och nej jag skojar inte, har läst flera inlägg av er som klagat att ni blev kuggade men tror detta tog priset..
Gäst 2016-09-07 18:40 ! Citera #
Robban 2015-11-05
Kuggade min igår med.... fick en snubbe som var invandrare (no offense) han var lite trevlig i början och schysst och sa nästan ingenting vilket var lite stelt men men, började med att jag kollade lampor, broms mm... han sa inte jag skulle det men visade att jag kan ändå och sen rullade vi iväg mot en parkeringsplats där det är 2 stycken enkelriktade gator. Jag körde in på parkering från rätt gata och gjorde en jävla fin parkering, då skulle jag sedan ut och med detta så vart jag lite förvirrad då jag inte vet vilken gata jag kom ifrån och tänkte jag chansar på att svänga vänster (vilken var den gata jag kom ifrån och det blir ju då givetvis fel då jag kör mot enkelriktat, jag insåg mitt misstag när jag upptäckte skylten när jag skulle börja svänga och skulle direkt byta tillbaka och köra rakt fram men då rycker han till i ratten och drar fort som fan tillbaka innan jag hinner göra det själv och säger ”nu körde du riktigt fel, det är enkelriktat här sörrö”. Jag hade ju inte ens svängt in på gatan? och då var tydligen det en jätte miss för poängen. Direkt efter körde vi lite i staden och det kändes bra o gick bra vilket det också gjorde. Men sen kom vi ut på motortrafikled och det var här jag tydligen kuggade allting. jag körde för fort. vi var på väg tillbaka in mot stan och han sa ”kör mot anvisning linköping väg 34”. japp as najs så såg jag anvisnings skylten (jag visste redan vart jag skulle men ville visa att jag kan läsa anvisningar), jag läste anvisningen och de sa nästa avfart, så najs nu vet jag det och han satt o tittade ut i skogen så det var ju skit samma egentligen, det var här jag då började kolla han bakom som låg väldigt nära och jag hade börjat sänka min fart till 90 och sen mitt från ingenstans hör jag ”det är 80 här lilla gubben”. oj shit jag hade missat hastighetsskylten som stod bakom ett träd... sänkte fort som fan till 80 innan min avfart och avslutade körningen perfekt... men det lilla misstaget som att köra 10kmh för fort kan göra skillnad om du få kort eller inte känns väldigt segt.... och jag visste även att det var 80 på den vägen men jag var inte tillräckligt uppmärksam för jag var så nervös med den person jag aldrig träffat i hela mitt liv sitter bredvid och hans beslut kan göra min dag eller att jag sitter hemma och gråter framför en film med glass....

Jag sa att jag inte klarade det till min lärare som sedan undrade vad jag gjorde för fel. jag sa vad jag gjorde och han var fundersam på hur i helvete han kunnat kugga mig för att nästan kört mot enkelriktat... enligt han ska inte en inspektör ingrippa med ratt tagande om det inte innebär att avväja en fara (det kom inte en biljävel där så). så han gick och frågade om vad den riktiga saken var, och det var just fortkörningen.... så ni som ska ta körkort snart med uppkörningen! tänk fan på att inte köra för fort! det kan kosta dig kortet!

Ursäkta för roman men det var min lilla historia om hur min dag slutade i att man blev 800kr fattigare och mycket mer deprimerad.

så om jag ska vara ärlig ska det inte finna ”inspektörer” från transportstyrelsen. utan din körlärare ska vara din ”inspektör”. jag var skitnervös och stressad att köra inför denne person och det försämrade min reaktionsförmåga, uppsikt och köregenskaper.
Nej, din körlärare bör inte kunna bedöma dig av uppenbara skäl. Ni har en relation. Detta stör bedömningsprocessen.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov