Start > Körkortsforum > Kuggad uppkörning FYFA-AN!

Kuggad uppkörning FYFA-AN!

Gäst 2012-06-12 16:54 ! Citera #
Att uppträda nervöst kan garanterat se till att man blir kuggad. När en vän till mig körde upp så låtsades hon som om att hon blivit kuggad redan i början och då märkte hon att hon med ens blev lugnare. Det kanske är något för alla som är rädda för att kugga. ;)

Så som du beskrev det så lät det som om att du skötte dig galant! Se till att ha kört ute på vägarna där man brukar göra uppkörningen. Om du känner till vägarna innan så går det oftast bättre. Om du till exempel hade varit ute i den rondellen bara en gång innan så hade du vetat vad du skulle göra. Det är kanske lite fusk men lite förberedd måste man väl ändå vara. 8-)
Kuggad hastighet 2012-08-08 15:54 ! Citera #
Vill bara meddela vilka svin det finns till inspektörer. Första uppkörningen någonsin, kändes rätt bra från början. Klarade teoriprovet med låg marginal.

Fick en ”praktikant” och en riktig inspektör. Anade att detta skulle gå åt helvete redan när jag hälsade på dem. För det första kunde de inte uttala mitt namn korrekt, för det andra gjorde de inget trevligt intryck. Det var en väldigt tråkig stämning från båda två.

Så jag fick utföra en säkerhetskontroll där jag kontrollerade däcken. Jag kommenterade vad jag kollade, men fick inget svar tillbaka. Hepp tänkte jag. Sen rullade vi, och vem kunde ana att det ändå gick bra med körningen? Tills den roligaste delen i slutet av uppkörningen... Kom från en avfart från en motorväg med hastigheten 55km/h. Jag sänkte hastigheten och var medveten om att det var 50 som gällde - men tydligen inte ”i tid”. Detta blev jag kuggad på även fast att jag var medveten om mitt misstag.

”Säg det till polisen” sa dem till mig när de lämnade bilen, utan att ens säga lycka till nästa gång eller hejdå. Det roligaste var att jag själv var medveten om att jag skulle sänka hastigheten ytterligare där, och kommenterade faktiskt det men som sagt de satt knäppt tysta. Vill minnas att praktikanten sa ”små fel gör inget och det är helheten som bedöms.”

Visst, vad kan jag göra åt saken? Svin är svin och kommer alltid vara svin. Men för guds skull, kugga fan inte någon på grund av att man råkar köra med en lite högre hastighet utan en enda själ omkring sig. Hur var det nu med ”helheten”?

Åt helvete med trafikverket, tjejerna i min klass kan inte ens parkera och får motorstopp vid korsningar. Hur fan lyckades de ta körkortet samma dag som de fyllde 18? :cry:
Gångfartsområde 2012-08-10 09:59 ! Citera #
Kör inte upp i Skåne, blev kuggad på grund av att jag körde 20-25 på ett litet gångfartsområde där det inte fanns en enda själ och erkände mitt misstag. ”Körningen för övrigt var bra”

FY FAN vilka vidriga människor det finns, INGET SAMVETE
Gäst 2012-08-10 12:04 ! Citera #
Men att köra 20-25 km/h där det är typ 5-7 km/h är ganska stor skillnad.
Vad tror du att polisen skulle säga om de tog dig för fortkörning där?
Gäst 2012-08-10 21:53 ! Citera #
Gångfartsområde
Kör inte upp i Skåne, blev kuggad på grund av att jag körde 20-25 på ett litet gångfartsområde där det inte fanns en enda själ och erkände mitt misstag. ”Körningen för övrigt var bra”

FY FAN vilka vidriga människor det finns, INGET SAMVETE


Om du tror att du själv bestämmer hastighetsgränserna för att du inte ser någon i närheten så ska du inte ha något körkort. Punkt.
lol 2012-08-10 23:12 ! Citera #
prs
Gångfartsområde
Kör inte upp i Skåne, blev kuggad på grund av att jag körde 20-25 på ett litet gångfartsområde där det inte fanns en enda själ och erkände mitt misstag. ”Körningen för övrigt var bra”

FY FAN vilka vidriga människor det finns, INGET SAMVETE


Om du tror att du själv bestämmer hastighetsgränserna för att du inte ser någon i närheten så ska du inte ha något körkort. Punkt.


Är det inte så att man ska anpassa hastigheten i ett gångfartsområde? Om inte en enda själ är där förstår jag att man inte kör i 5km/h i timmen
inspektörn 2012-08-11 00:26 ! Citera #
Lol!
Vem är du som har rätt att ändra på hastighetsbestämmelser?
Är det ok att köra i 300 km/h på motorvägen om man inte ser någon annan på vägen??
I ett gångfartsområde gäller gångfart dvs 7 km/h!
Man kan generellt säga att kör du på tvåan i ett gångfartsområde, så kör du för fort!
Miljön då? Frågar vän av ordning. Miljön är alltid underordnad trafiksäkerheten, något som körkortsaspiranterna har rysligt svårt att förstå.
Mitt tips till alla er som tycker att reglerna är löjliga och att ni kan köra bil, är att släng ert stora ego i 45 minuter, dvs under uppkörningen, och gör det som kursplanen kräver av er, så får ni körkort.
Vad ni gör efter ni fått körkortet är en sak mellan er och polisen, men kör man tre gånger tillåten hastighet så.....
mina 2012-10-04 14:30 ! Citera #
Jag mår så jävla dålig idag. Jag har blivit kuggad igen. Jag har haft upp körning i Malmö. På grund av ett fel vid vänster sväng som han bromsade., han har hittad på massa andra fel som jag har inte gjort. Hur kan man ljuga? Det känns så att jag har blivit stämplad i Malmö. De vill inte släppa mig i trafiken.Trafik inspektören, hatar honom, var inställt att kugga mig från början. Han bara försatte med svåra uppgifter tills han har fått en för att kunna kugga mig. Har man inget samvete att kan man ljuga? Nu vill jag uppköra i Kristianstad? Kan jag våga
inspektörn 2012-10-04 17:09 ! Citera #
Mina!
Om han måste bromsa dig vid en vänstersväng skall du inte ha körkort!
Dom hittar dessutom inte på fel, det är antagligen du som inte har uppfattat situationerna rätt.
Det är svårt för inspektörerna att få acceptans för sin bedömning vid exvis ett omedvetet körfältsbyte. Aspiranten har alltså bytt körfält utan att se sig för, utan att ge tecken och utan att vara medveten om att dom har bytt körfält! Kort sagt noll koll, men eftersom dom inte vet om att dom gjort felet tror dom att inspektören hittar på saker.
Varför skulle man vara inställd för att kugga just dig? Av 1000 körningar/år eller fler så har man bestämt sig för att just du skall bli kuggad??? Det faller på sin egna orimlighet!
Mitt tips r att lär dig köra bil på riktigt, så får du körkort!
killer 2012-10-04 19:34 ! Citera #
Inspektörn ; Jag har uppkörning imorgon.. :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov