Start > Körkortsforum > Kuggad uppkörning FYFA-AN!

Kuggad uppkörning FYFA-AN!

hedda 2014-06-26 19:26 ! Citera #
Jag kuggade idag med på uppkörningen. Nu måste jag vänta skitlänge tills jag kan göra om. Det värsta är att jag måste göra om teorin med, för det finns inte nån tid inom 2 mån. jag vill dö :)
Gäst 2014-06-27 12:24 ! Citera #
Hedda, gå in i trafikverkets hemsida j-ligt tidigt på morgonen typ 8 och uppdatera sidan konstant. Du KOMMER hitta en ny tid för dom ändrar och grejar hela tiden. Jag var j-ligt nära på o förlora min tid pga missförstånd med en av trafikverkets underbara och begåvade kundtjänstmänniskor ;) ta saker i egna händer.
Gäst 2014-11-02 23:25 ! Citera #
Arma Ni! - Men nu har Ni väl Era lappar sedan länge, i alla fall! :D
Anonym 2014-11-13 14:35 ! Citera #
Hade uppkörning nu idag, jag var inte ett dugg nervös för jag vet att jag kan köra bil och att jag kör bra. För att tillägga så var det även min första uppkörning. Säkerhetskontrollen gick jättebra, fick kolla däcken och extra kollade parkeringsbromsen, själva körningen gick jättebra, tyckte själv att jag inte kört bättre än vad gjorde idag. När jag var klar med körningen och hade parkerat kände jag att detta har jag klarat, finns inte på kartan att jag kuggat!! Men så säger han till mig att han inte kan godkänna mig för att min körning var alldeles miljövänligt så att det blev löjligt. Sen sa han även att när jag körde på grusvägen så lutade jag lite mer åt vänster körfält, då svarade jag med att jag är mycket väl medveten om det för det var massa hål i vägen på högra sidan och jag kunde ej svänga mer åt höger och eftersom det var flera HUNDRA meters fri sikt och ingen mötande trafik så väjde jag lite mer åt vänster för att undvika ett besök hos bilverkstaden. Men det blev jag kuggad på och tycker att det var dålig motivation till att bli kuggad på. Fy skäms om jag får säga så.
Gäst 2015-04-28 18:37 ! Citera #
Jag körde upp för första gången idag. Jag hade en körlektion ca. 2 timmar innan & det gick otroligt bra. Min trafiklärare antydde inte på något, utan allt flöt på riktigt bra både gällande körning och parkeringar. När jag kommer till uppkörningsstället så varnar mina kompisar mig för en viss inspektör som hade kuggat en av dem och även andra kompisar tidigare under dagen pga lite oklara anledningar. Med andra ord sa dem att han var riktigt petig.
Självklart får jag då denne inspektör, och jag blev direkt omedvetet stressad. Jag försökte behålla mitt lugn och var koncentrerad. Som kontroll fick jag kolla styr- samt bromsservon vid start. Det gjorde jag, och kollade även bältet, speglar och rengöringen av vindrutan och bakrutan. Valde också att kolla färdbromsen. Sedan åkte vi ut, jag körde och växlade som vanligt. Allt flöt på tills vi skulle åka tillbaka på landsvägen. Jag hade ingen bakom eller framför mig och hastighetsskylten var innan jag svängde in så jag kunde egentligen inte se den, därför låg jag i lägre hastighet. Sedan låg jag runt 80-85km/h på en 90km/h väg, och det var en av hans orsaker till att jag kuggade. En annan var att jag valde att stanna vid rondellen istället för att ”chansa” eftersom att det kom bilar från alla håll, jag trodde att säkerheten kom före men tydligen inte. Men hans ”huvud-argument” till att jag blev underkänd var att jag satt något för lågt, så jag sträckte på mig lite under körning, vilket enligt han var dåligt. Kanske att det är dumt att sitta lite för lågt, men jag tycker att han överdrev och att min körning var säker och bra. Trist att man blir så ledsen av att kugga.
Gäst 2015-05-07 13:54 ! Citera #
Idag var min första uppkörning. Jag fattar inte hur jag tänkte, jag trodde att jag skulle hinna före en bil i en rondell så trafikinspektören fick bromsa. Sen efter det blev jag skiträdd och kunde inte fokusera och jag vet inte varför jag bad om ursäkt och sa ” att det aldrig kommer att hända igen ” Haha, helt knäppt så här i efterhand. Hen sa ändå att det var lugnt (förmodligen för att jag inte skulle braka ihop där på plats, vilket jag gjorde sen). Det känns bra att läsa att jag inte är den enda som har reagerat som jag har gjort. Det värsta var känslan när man fick beskedet och timmarna efteråt, sen nu börjar jag inse när jag har fått tillbaka mitt förstånd att det finns värre saker här i världen än ett kuggat körprov.
Så till alla er som har kuggat och inte alls förväntat er det och känner att ni brakar ihop: Det är inte hela världen, det finns massor som känner som er, försök att se det positiva att det kan vara en erfarenhet, fastän jag nu vet hur svårt det är att just se något positivt med vad som hände! Jag hoppas verkligen att det känns lite bättre att läsa mitt och övriga skrivares inlägg, för mig kändes det i alla fall bättre att gå in och läsa era inlägg. Tack för att ni delar med er av era erfarenheter! :-)
Gäst 2015-05-07 23:26 ! Citera #
” Det finns inga dåliga elever bara dåliga lärare” sa en gång en klok människa!
Alltså...halåå...ni alla som blev kuggade...det är inte ni/ du som skulle känna skuld utan er/ din inkompetent lärare!
/ Vänligen
En som bryr sig om etik och pedagogik
Mr.inget.självförtroende 2015-10-26 23:23 ! Citera #
1 och andra kuggningar var stora, första var inte alls redo att köra och andra stannade på stopp linjen lol. 2014.

Fixade teorin med 60p och har 2 månader på mig att fixa det nu. hamnade i skit väntetiden så 4 nov åker tiden ut och måste göra om teorin igen.

För nån vecka sen körde jag upp i Kungälv. Blev kuggad för fel växel i rondell medan allt annat var bra.
idag kl 1600, 26okt körde man upp i Halmstad och kuggade där också pga min backning runt hörn och att jag väntade för länge på att cyklister och gående ska korsa vägen.

Så imon 27okt blir det sista i gbg hisingen. GG fuck life yo.
Gäst 2015-10-27 14:19 ! Citera #
Vilken växel hade du i? Och vadå väntade för länge för gående och cyklister?
Robban 2015-11-05 21:28 ! Citera #
Kuggade min igår med.... fick en snubbe som var invandrare (no offense) han var lite trevlig i början och schysst och sa nästan ingenting vilket var lite stelt men men, började med att jag kollade lampor, broms mm... han sa inte jag skulle det men visade att jag kan ändå och sen rullade vi iväg mot en parkeringsplats där det är 2 stycken enkelriktade gator. Jag körde in på parkering från rätt gata och gjorde en jävla fin parkering, då skulle jag sedan ut och med detta så vart jag lite förvirrad då jag inte vet vilken gata jag kom ifrån och tänkte jag chansar på att svänga vänster (vilken var den gata jag kom ifrån och det blir ju då givetvis fel då jag kör mot enkelriktat, jag insåg mitt misstag när jag upptäckte skylten när jag skulle börja svänga och skulle direkt byta tillbaka och köra rakt fram men då rycker han till i ratten och drar fort som fan tillbaka innan jag hinner göra det själv och säger ”nu körde du riktigt fel, det är enkelriktat här sörrö”. Jag hade ju inte ens svängt in på gatan? och då var tydligen det en jätte miss för poängen. Direkt efter körde vi lite i staden och det kändes bra o gick bra vilket det också gjorde. Men sen kom vi ut på motortrafikled och det var här jag tydligen kuggade allting. jag körde för fort. vi var på väg tillbaka in mot stan och han sa ”kör mot anvisning linköping väg 34”. japp as najs så såg jag anvisnings skylten (jag visste redan vart jag skulle men ville visa att jag kan läsa anvisningar), jag läste anvisningen och de sa nästa avfart, så najs nu vet jag det och han satt o tittade ut i skogen så det var ju skit samma egentligen, det var här jag då började kolla han bakom som låg väldigt nära och jag hade börjat sänka min fart till 90 och sen mitt från ingenstans hör jag ”det är 80 här lilla gubben”. oj shit jag hade missat hastighetsskylten som stod bakom ett träd... sänkte fort som fan till 80 innan min avfart och avslutade körningen perfekt... men det lilla misstaget som att köra 10kmh för fort kan göra skillnad om du få kort eller inte känns väldigt segt.... och jag visste även att det var 80 på den vägen men jag var inte tillräckligt uppmärksam för jag var så nervös med den person jag aldrig träffat i hela mitt liv sitter bredvid och hans beslut kan göra min dag eller att jag sitter hemma och gråter framför en film med glass....

Jag sa att jag inte klarade det till min lärare som sedan undrade vad jag gjorde för fel. jag sa vad jag gjorde och han var fundersam på hur i helvete han kunnat kugga mig för att nästan kört mot enkelriktat... enligt han ska inte en inspektör ingrippa med ratt tagande om det inte innebär att avväja en fara (det kom inte en biljävel där så). så han gick och frågade om vad den riktiga saken var, och det var just fortkörningen.... så ni som ska ta körkort snart med uppkörningen! tänk fan på att inte köra för fort! det kan kosta dig kortet!

Ursäkta för roman men det var min lilla historia om hur min dag slutade i att man blev 800kr fattigare och mycket mer deprimerad.

så om jag ska vara ärlig ska det inte finna ”inspektörer” från transportstyrelsen. utan din körlärare ska vara din ”inspektör”. jag var skitnervös och stressad att köra inför denne person och det försämrade min reaktionsförmåga, uppsikt och köregenskaper.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I dag 02:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest