Start > Körkortsforum > Kuggad uppkörning FYFA-AN!

Kuggad uppkörning FYFA-AN!

Piraten74 2017-07-29 04:18 ! Citera #
Mr N 2017-07-27
Ok..snälla folk. Tack för kritik. Jag klarade uppkörning idag i Jakobsberg :) svårt att tro
Jag vet inte om jag är en rätt person att hjälpa men ställ gärna frågor som ni tycker jag kan svara.
Lycka till. Som tidigare någon har sagt ”det enda sättet att misslyckas är att ge upp”
Ge inte upp
Hur lyckades du få en uppkörning så fort efter föra gången, dom flesta här inne får vänta länge.
Du skrev den 19/7 att du blev kuggad och redan ny uppkörning..
Antingen så har du haft jätte tur eller så är du inte ärlig..
Mr N 2017-07-29 10:42 ! Citera #
Varför skulle jag ljuga? Jag hade tur, tror jag. Jag kollade upp varje morgon vid klockan 08:00, 09:00. Jag såg en tid i torsdags 15:35. Bokade på en gång.
TK 2017-07-31 14:49 ! Citera #
Piraten74 2017-07-29
Hur lyckades du få en uppkörning så fort efter föra gången, dom flesta här inne får vänta länge.
Du skrev den 19/7 att du blev kuggad och redan ny uppkörning..
Antingen så har du haft jätte tur eller så är du inte ärlig..
Jag kuggade första på en torsdag och hade ny tid på måndag. Dock bytte jag stad, men det fanns inga tider alls nånstans först.
Folk avbokar så man får uppdatera och kolla rätt ofta tyvärr :?
Gäst 2018-01-04 18:26 ! Citera #
Min frångan är att var kan man lära sig naturligt körnig?? som jag kunde inte ens hitta den i nån bok eller googla!
Jag hade haft 45 lektioner men inga av lärarna förklarade till mig att det finns nån sätt att köra bilar som kallas för naturell sätt!
Innan dom sade att du inte ska köra med farfar eller farmor.
Nu jag har kört med det sätt som trafikskolan lärde mig .
Och din trafikinspektör säger att det inte är normal!!!!
Min fråga är det att var ska jag vända mig???
Maria 2018-01-17 12:37 ! Citera #
Jag gjorde min tredje uppkörning i dag och kuggade. De sjuka e hur ja kuggade.. På en 60 sträcka så sa inspektörer att ja skulle göra en kraftig inbromsning. Bromsade så hårt ja kunde men han tyckte den var för svag. Körde tillbaka på till sammlings platsen å han säger att Körningen var perfekt förutom bromsningen. Ska påpeka att det var inte en enda bil el människa nånstans å att de var en raksträcka på 500 m. Så vart kuggade. Helt knäckt. Till råga på allt vart min körskole lärare skit sur å förbjöd mig att köra upp på skolan igen utan måste boka själv på grund av statistik som görs på förskolorna. Nån som vart i samma sits ?
Gäst 2018-01-17 19:08 ! Citera #
Maria 2018-01-17
Jag gjorde min tredje uppkörning i dag och kuggade. De sjuka e hur ja kuggade.. På en 60 sträcka så sa inspektörer att ja skulle göra en kraftig inbromsning. Bromsade så hårt ja kunde men han tyckte den var för svag. Körde tillbaka på till sammlings platsen å han säger att Körningen var perfekt förutom bromsningen. Ska påpeka att det var inte en enda bil el människa nånstans å att de var en raksträcka på 500 m. Så vart kuggade. Helt knäckt. Till råga på allt vart min körskole lärare skit sur å förbjöd mig att köra upp på skolan igen utan måste boka själv på grund av statistik som görs på förskolorna. Nån som vart i samma sits ?
Om du inte kan tvärnita korrekt som är en grundläggande del vad ska du göra om en person kliver ut på vägen framför dig?
Gästen 2018-01-17 22:15 ! Citera #
Maria 2018-01-17
Jag gjorde min tredje uppkörning i dag och kuggade. De sjuka e hur ja kuggade.. På en 60 sträcka så sa inspektörer att ja skulle göra en kraftig inbromsning. Bromsade så hårt ja kunde men han tyckte den var för svag. Körde tillbaka på till sammlings platsen å han säger att Körningen var perfekt förutom bromsningen. Ska påpeka att det var inte en enda bil el människa nånstans å att de var en raksträcka på 500 m. Så vart kuggade. Helt knäckt. Till råga på allt vart min körskole lärare skit sur å förbjöd mig att köra upp på skolan igen utan måste boka själv på grund av statistik som görs på förskolorna. Nån som vart i samma sits ?
Hur svårt ska det vara att trycka ner bromsen i botten och hålla kvar den där, samt att hålla ratten helt rakt..
För jag anar att det var den övningen du fick göra.

Håller med vad ”Gäst” skrev, att tvärnita MÅSTE man kunna, hur ska du annars som sagt kunna bromsa korrekt om någon kliver ut framför bilen?
Didde 2018-01-19 11:40 ! Citera #
Jag har tidigare klarat uppkörningen två gånger utan några problem alls. Blev godkänd båda gångerna. Mitt enda problem var teorin där jag hela tiden fick 48-51. Jag gjorde teorin totalt 23 gånger och klarade teorin nu. Jag skulle köra upp och tänkte jag har klarat det här två gånger innan det ska nog gå bra. Men då är det en praktikant som ska bedöma mig. Självklart kuggar hon mig pga ngt som inte ens var mitt fel. En man körde in i mig bakifrån och enligt honom körde jag för sakta och enligt praktikanten åkte jag för tidigt in i korsningen men mannen fick inte stopp på sin bil. Oavsett vad så är det den andres fel om man kör på någon bakifrån. Men hur sjukt är det att jag klarat uppkörningen två gånger med ordinarie instruktörer i två olika städer och när jag på 23:e försöket äntligen klarar teorin så ska den här praktikanten kugga mig??
Värdelös 2018-04-04 19:25 ! Citera #
Försökte ta körkort för flera år sedan. Kuggade då uppkörningen tre gånger under tvåmånadersperioden. Har förträngt alla dessa uppkörningar nästan helg, minns bara att jag var helt satans nervös och bröt ihop totalt efter varenda en. Sedan var jag inte redo att köra bil igen på tio år. För ett år sedan tog jag tag i det igen, och hade min första uppkörning idag. Har nu tagit 25 dubbellektioner på en körskola med fantastiska lärare och kände mig faktiskt redo för uppkörningen idag, om en förjävligt nervös. De senaste lektionerna har vi mest kört runt, runt och övat på olika moment här och där eftersom det inte funnits någon specifikt svagare sida med min körning.

Kuggade på att jag körde för snabbt, alltså inte över hastighetsbegränsningen, utan för snabbt för att hinna stanna i t.ex. korsningar om det skulle vara så att det kom en bil. Det köper jag alla dagar i veckan att man blir kuggad på. Det är uppenbart otroligt farligt. Dessutom hade jag glömt att titta i backspegeln vid vänstersväng på landsväg samt planerat min växling dåligt till den grad att bilen hackade två gånger.

Jag blir så arg, ledsen och frustrerad på mig själv. Hur i helvete kunde jag göra sådana här fel. Och dessutom inte inse det under körningen? Visst kände jag att jag inte hade samma stenkoll som jag vanligtvis har, men jag trodde inte jag kört såpass trafikfarligt som jag ju hör att jag gjorde. Och hur fan förbereder jag mig inför nästa uppkörning med vetskapen om att jag uppenbarligen blir en HELT annan förare under den pressen?

Jag kommer aldrig lyckas ta körkort.
Gäst 2018-04-04 22:55 ! Citera #
Värdelös 2018-04-04
Försökte ta körkort för flera år sedan. Kuggade då uppkörningen tre gånger under tvåmånadersperioden. Har förträngt alla dessa uppkörningar nästan helg, minns bara att jag var helt satans nervös och bröt ihop totalt efter varenda en. Sedan var jag inte redo att köra bil igen på tio år. För ett år sedan tog jag tag i det igen, och hade min första uppkörning idag. Har nu tagit 25 dubbellektioner på en körskola med fantastiska lärare och kände mig faktiskt redo för uppkörningen idag, om en förjävligt nervös. De senaste lektionerna har vi mest kört runt, runt och övat på olika moment här och där eftersom det inte funnits någon specifikt svagare sida med min körning.

Kuggade på att jag körde för snabbt, alltså inte över hastighetsbegränsningen, utan för snabbt för att hinna stanna i t.ex. korsningar om det skulle vara så att det kom en bil. Det köper jag alla dagar i veckan att man blir kuggad på. Det är uppenbart otroligt farligt. Dessutom hade jag glömt att titta i backspegeln vid vänstersväng på landsväg samt planerat min växling dåligt till den grad att bilen hackade två gånger.

Jag blir så arg, ledsen och frustrerad på mig själv. Hur i helvete kunde jag göra sådana här fel. Och dessutom inte inse det under körningen? Visst kände jag att jag inte hade samma stenkoll som jag vanligtvis har, men jag trodde inte jag kört såpass trafikfarligt som jag ju hör att jag gjorde. Och hur fan förbereder jag mig inför nästa uppkörning med vetskapen om att jag uppenbarligen blir en HELT annan förare under den pressen?

Jag kommer aldrig lyckas ta körkort.
Ge inte upp, tänk på alla pengar du spenderat. Du vill väl inte bara ha slängt bort dem på ingenting? Du skriver själv att du är medveten om vad du gjorde fel. Öva då på det. Du kan lyckas, ge bara inte upp. Det är värt allt när man väl lyckas. Försök bara intala dig att det är en vanlig körlektion när du kör upp, fast med en ny lärare. Jag tror på dig! Du kan klara det! Sluta bara aldrig tro på dig själv! Lycka till! :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 14:05
4
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor