Det ger klirr i kassan. (Bättre jobb?, större chans till jobb!)
Man kan inte ragga tjejer på moppe eller med hjälp av kollektivtrafik när man är 37 år och tunnhårig. Kan du inte komma bort ikväll raring? Jo jag kommer men jag ska kolla tidtabellen här först, mamma kunde inte köra ikväll för hon är på bingo. Tänk på det alla ni som funderar på att ge upp.
Med körkort och en fet och/eller bil med xxx antal hästkrafter så kan man ragga tjejer tills man dör. En het bil brädar tvättbrädor. Med en snygg bil så behöver man inte vara så snygg själv. Det är en av grundreglerna i trafiken. Vet inte om det står med i Körkortsboken. Ska läsa den. Sen är det ju förstås det där med att man kompenserar för något annat men det tror jag bara är en myt. Vill tro det iallafall.
Man kan sticka ut och fiska utan att behöva ringa mor.
Man kan flytta utan att det kostar skjortan och man slipper ringa mor.
Man slipper sitta i passagerarsätet och ha tjejen i baksätet när mor kör.
110 på motorväg. Man känner doften av havet för man sitter givetvis i en cab med massor av onödiga miljöovänliga hästkrafter. Och tänka sig, du vrider på huvudet (inte för att kolla döda vinkeln) och där bredvid dig sitter en vacker kvinna och kuttrar. För att du har körkort och bil (snygg bil). OCH DU FÖRTJÄNAR DET!
Räcker inte det? Skäl nog om du frågar mig.