Start > Körkortsforum > Varför skaffar ni körkort?

Varför skaffar ni körkort?

mattlo 2010-05-07 15:43 ! Citera #
Hej!

Jag tänkte höra VARFÖR folk skaffar körkort. Vad är just din anledning?

Min anledning är att jag planerar att inte alltid bo i stadsmiljö, utan gärna långt ut till skogs, åtminstone en del av mitt liv. Då känns det bra krångligt att inte kunna köra bil - min kära mor, som bor bara tio mil utanför Stockholm, skulle knappast klara sig utan bil. Dessutom kommer jag ju att kunna hjälpa mamma att åka och handla, och sånt, när jag hälsar på henne, men om jag bara planerade storstadsliv så skulle jag knappast skaffa körkort.

Hur tänker ni?
Deney 2010-05-10 00:03 ! Citera #
Jag bor själv i Stockholm men vill ändå skaffa körkort. Anledningen är att jag ser det som en investering för framtiden - körkort är ju alltid bra att ha! De flesta av mina vänner har körkort och vi planerar att i sommar åka iväg på en bilsemester.
Gäst 2010-05-10 06:42 ! Citera #
De har lagt ner de bussar som jag åkte för att komma till jobbet i tid. Att åka kolektivt är inte möjligt i mindre städer, tyvärr!

MVH R-M
Gäst 2010-05-10 18:45 ! Citera #
Jag vill skaffa ett körkort för att få lättare jobb o kunna ta mig dit jag får jobb+att det är nästan ett måste i dagent samhälle.=)
Sofiipropp 2010-05-11 14:36 ! Citera #
Jag vill främst ha körkort för frihetens skull. Har man körkort så kan man hyra bil när man är utomlands, man kan ställa upp och köra när sambon vill ta några öl till middagen :) , man kan spontant åka ut till havet utan att ta tre olika bussar och man kan försova sig och missa bussen men ändå ha bilen för att komma till jobbet. Det är ett sätt att underlätta livet och göra ställen utanför stan mer lättillgängliga. Därför skaffar jag körkort!
caroline 2010-05-11 22:06 ! Citera #
Jag förstår att det e svårt att ta sig någon vart om man inte har körkort.
jag vill skaffa körkort för jag vet att det är en enormt stor frihet. man kan åka vart man vill och när man vill utan att behöva passa tider till bussar osv. Att ha körkort kan även hjälpa en att få jobb lättare:)

// Caroline
tisslan 2010-05-25 12:46 ! Citera #
Jag vill iaf ha körkort för att det är smidigt. Jag saknar det väldigt ofta nu för tiden pga att jag måste be om skjuts och inte kan hjälpa till att köra när man ska längre sträckor. Planerar tex en bilsemester i sommar då endast två stycken kommer ha körkort av fyra...orättvist att de inte kommer få dricka!
Sen är det ju en klar fördel att ha körkort när man söker jobb såklart... Detta är mitt tredje jobb som jag skulle ha fått en firmabil på om jag bara hade haft körkort...
BlackEdition 2010-05-26 18:36 ! Citera #
Jag vill skaffa mitt körkort för jag gillar bilar och styling, tuning m.m
Alla mina kompisar har egna bilar och körkort, jag har bara egen bil och garage men inget körkort, hur kul e de lixom?!
Så nu är de dax och fixa detta kortet så jag själv får ut o rulla på vägarna :)
Sockerdricka91 2010-05-27 16:44 ! Citera #
Egentligen har jag inget behov av körkort just nu men körkort känns ändå som en sån sak som är väldigt bra att ha. Ingen vet ju vad framtiden utvisar och kanske kommer jag behöva körkort i mitt framtida jobb? Jag tror även att om man inte tar tag i det på en gång så blir det nog aldrig av...
Gäst 2010-06-02 02:05 ! Citera #
Jag flyttade från Stockholm för 2 år sedan, sedan ut i ett hus i värmlandsskogen för ett drygt halvår sedan, så om jag inte vill gå/lifta eller cykla är ett körkort väldigt praktiskt :)

Fast å andra sidan har jag träffat väldigt sköna människor dom gånger jag liftat till jobbet/stan. Så om det fanns en större vilja att plocka upp liftare på Sveriges vägar skulle jag använda det alternativet mer.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest