Start > Körkortsforum > Varför skaffar ni körkort?

Varför skaffar ni körkort?

eloje 2010-08-04 16:01 ! Citera #
Jag vill ha friheten! Så enkelt är det. Kunna sticka när man vill och inte vara beroende av någon annan!
NymN 2010-08-07 00:28 ! Citera #
Har upptstått så många situationer nu för mig där det verkligen hade varit grymt att ha körkort. Paket som jag verkligen vill hämta ut från nåt hämtställe men så finns ingen som kan köra mig, eller när man ska ta sig till platser där inte bussar går. Sen har alla mina syskon tagit körkort. Jag är förvisso yngst men känner ändå pressen... :D
Cargirl 2010-08-16 21:57 ! Citera #
För att man kan ta sig fram på alla ställen. Man slipper och sitta och vänta på en ex buss elr tåg efter man ha jobbat. Man kan åka och hälsa på polare lite mer smidigare än byta buss och så.

Darför ska jag skaffa körkort.

Mvh Carlgirl
Robinb 2010-08-17 17:01 ! Citera #
Som så många andra så tänker jag framtidsmässigt :), känner väl inget direkt behov av körkort idag men man vill ju inte vara låst att alltid behöva bo/leva där kommunaltrafiken går 24/7.
Becca 2011-02-11 22:02 ! Citera #
Jag skaffar mitt körkort för att kunna ta mig någonstans utan att vara beroende av andra hela tiden, i min familj är det bara pappa som har körkort, jag är den första bland mina syskon som skaffar körkort för det är så jäkla dyrt men jag har lyckats att samla och skrapa ihop dom pengarna, jag är en hundmänniska och åker på tävlingar och sånt och då behövs körkort, samt att det är lättare att få jobb när man har körkort för många jobb i dagens samhälle kräver B-körkort. Så det underlättar definitivt min vardag när man bor på landet och vill ta sig någonstans.
Gäst 2011-02-15 21:24 ! Citera #
Jag har vid flera tillfällen känt mig låst utan körkort, exempelvis när jag pluggat på annan ort och buss/tågtider inte passat. Vill även ha det för att lättare kunna få jobb samt lättare att åka och handla då jag bor lite dumt till vilket är ett himla mecklande med busstider och släpande på saker. Dessutom underlättar det när jag ska hälsa på släkt och vänner.
hammarn 2011-02-21 11:01 ! Citera #
Nejmen för att få jobb!
angelique99 2011-02-27 21:13 ! Citera #
Jag behöver storhandla,köra barnen till sporter fram och tillbaka,om det är -15-25 grader,skjuts till skolan.
Skidresa och bilresor i sverige,då behöver man bil för det blir mycket packning.
Gäst 2011-02-28 15:37 ! Citera #
Själv har jag bara vetat att jag ska ta det, då min mamma har samlat ihop pengar för att jag ska kunna ta det. Sedan så är det bra för att få jobb, man får uppleva en helt annan frihet än ifall man ska förlita sig på kollektivtrafiken och sedan så har jag även funnit att det är fruktansvärt kul att köra! Så det finns många olika orsaker till att ta körkort, inte bara de jag nämnt. De enda sakerna som faktiskt talar för att jag inte ska ta det är att det kostar väldigt mycket att ha en egen bil, att det egentligen är bättre för miljön att åka kollektivt och att det blir extra att plugga nu(går på gymnasiet så är överhopad med uppgifter terminen igenom). Men man behöver inte ha bil bara för att man har körkort, och det finns mer miljövänliga bilar - och stress är något som man måste lära sig att hantera någon gång i livet :)
Längtar efter friheten som körkort och bil ger, så när chansen för att ta körkort infann sig fann jag det väldigt uppenbart att jag skulle ta den! ^_^*
Gäst 2011-03-01 21:07 ! Citera #
För några veckor sen var jag på en arbetsintervju inför ett DRÖMjobb. Hela intervjun gick hur bra som helst tills chefen sa: ”Ja, och körkort har du såklart”. Observera att detta inte var någon fråga, det var ett antagande. Där satt jag och skämdes. Gick direkt därifrån in i närmsta körskola och sa ”Ge mig ett körkort”. Min eminenta körskolelärare utbrast ”De är tyvärr slut för tillfället” med glimten i ögat. Sen dess har jag gått till körskolan varje dag och kämpar tills jag får mitt kort. Och då ska jag bannemig gå tillbaka till arbetsplatsen och visa upp det och kräva det där jobbet! ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor