Start > Körkortsforum > Varför skaffar ni körkort?

Varför skaffar ni körkort?

jspyro 2010-07-16 20:00 ! Citera #
Har bara bott i stockohlm och uppsala, så egentligen har jag aldrig behövt bil.
Jag tänker mest att jag kommer behöva det i framtiden. Framförallt när man skaffar familj. Då känns det nödvändigt. Eller?
Gäst 2010-07-18 18:00 ! Citera #
Jag skaffar det mest för att få känna lite mer frihet. Som att kunna flytta själv och dra iväg på en roadtrip, eller lösa av föraren om man ska åka en längre sträcka.
ayah 2010-07-25 23:13 ! Citera #
Jag tänkar tänker ta körkortet för att hjälpa andra som också önskat men inte kunnat
Gäst 2010-07-26 18:19 ! Citera #
Mitt skäl är framförallt att jag och min sambo vill skaffa hus låååångt ut på landet. Han har dessutom fått ett fast jobb på en ort 13 mil från där min skola ligger. Så vi ska bo någonstans på mitten. Då kan jag dessvärre inte ta mig kommunalt till skolan tidigare än 10 dock så en bil kan vissa dagar bli ett måste de dagarna.
GiuliaDS 2010-07-28 13:12 ! Citera #
Jag ser det mer som en investering och hjälp pa traven hemma.
Man har upplevt manga situationer där körkortet varit viktigt.
Även när man reser utomlands aför att kunna hyra en bild och hitta till andra underbara platser och inte fastna i turistfälla.
syntax 2010-07-28 16:52 ! Citera #
Jag har faktiskt tänkt bli Pilot, då är körkortet ett måste :)
Gäst 2010-07-28 18:25 ! Citera #
För friheten! Kunna åka vart jag vill, när jag vill. Kunna ta bilen och åka till en kompis. :) Varför ska man inte ta körkort? Det är ju en av de bästa sakerna man kan ha i livet. Genom ett körkort får man en enorm frihet men visst endel ansvar också!
buck 2010-07-29 22:37 ! Citera #
Bor mitt i storstan så har egentligen ingen nytta alls av ett körkort men ser det som en merit till jobbsök samt för framtiden när man skaffat barn som ska köras till dagis osv.
TerzanW 2010-07-31 19:35 ! Citera #
Hej!
Jag bor på en ort där det inte alls går tåg och busstrafiken är så usel att den inte går att lita på. De bussarna som går kör sådana omvägar att det i vissa fall att cykla genom skogen. Men det går inte att cykla året runt. Tiderna och dagarna bussarna kör är inte att hurra för heller. De går inte på helgerna och på vardagarna så går den sista vid 19.00. Kort sagt så måste jag bli körd eller köra själv för att komma någon vart. Och alla tillgängliga jobb trakten kräver att man
har B-körkort.
Gäst 2010-08-02 23:54 ! Citera #
För friheten! Att kunna åka var som helst utan att behöva tajma/vänta på bussar och tåg! Och för att det kan vara bra när man söker jobb också! :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo