Start > Körkortsforum > Varför skaffar ni körkort?

Varför skaffar ni körkort?

Gäst 2012-03-29 16:13 ! Citera #
Det anses som en fördel att ha körkort när man söker till vissa jobb, så det är viktigt för inte bara mig om man vill ha ett bra jobb i framtiden.
Gäst 2012-03-30 14:02 ! Citera #
Att ha körkort underlättare ens liv på många olika sätt! Man får en rikare fritid. Man sparar massor med tid, hur kul är det att stå vid busshållsplatsen och vänta på en försenad buss för femtielfte gången! Sen är det vissa yrken där körkort är ett krav.
Oskar 2012-04-04 14:00 ! Citera #
Jag skaffar mitt körkort för att jag ska kunna ha mer frihet under sommarhalvåret med mina kompisar, och visst det är jäkligt bra och ha det vid andra tillfällen när du blir äldre också, så ta körkrotet alla smo väger över att inte ta det. de kommer bli positivt i framtiden kan jag säga er..
Thudor 2012-04-04 14:24 ! Citera #
Det vore väldigt jobbigt att inte ha körkort. Tanken på att kunna åka vart man vill, när man vill är ju underbar. Sen är det ju bra om man tänker ur jobbsynpunkt; fastän att man kanske kommer bo mitt i Stockholm så betyder inte det att arbetet finns direkt i närheten. Man kanske måste ha bil för att hinna i tid.

Man blir nog bara väldigt begränsad av att inte ha en körlicens. Inte kunna ta sig överallt snabbt och effektivt, kunna skjutsa folk. Ja, man blir begränsad helt enkelt.
Smurff 2012-04-06 15:07 ! Citera #
För att alla andra gör det :P Jag är 23 snart och alla känner har redan körkort. Egentligen har jag ingen behov av ett körkort men det börjar kännas pinsamt att inte ha en helt enkelt :(
Ja jag vet, jag är en svag människa :D
Gäst 2012-04-06 15:44 ! Citera #
Därför att jag vill kunna skjutsa mina framtida ungar till aktiviteter och kunna storhandla. :) Plus att det känns som en frihet att ta det där körkortet..
Antilop_ 2012-04-20 23:25 ! Citera #
Jag bor ute i en mindre landsbygd och jobbar inne i den större staden på en fabrik med skift tider vilket gör det hela extra jobbigt om man inte har körkort! Börjar jag jobba 06.00 så går det ingen buss till stan... Slutar jag kl 22.00 så går det ingen buss hem......
Har även börjat rida och det går bussar men det blir stressigt att behöva passa tider hela tiden. (Tack, för en flexibel ridlärare :lol: )

Sen är jag även 22 år gammal och det börjar kännas lite pinsamt att be sambo,syster,mamma och övriga att hela tiden köra mig överallt. :lol: Man vill ju även kunna bredda sig och söka jobb vart man vill! Nu måste man ju först utgå från busstiderna. Jäkla handikapp. Skall bli så skönt när jag väl har körkortet i min hand! Halleluja!!! :D
hesten 2012-05-12 14:31 ! Citera #
Allt blir ju så mycket smidigare med körkort, idag är ju även så mycket anpassat efter trafiken så de blir ju mycket lättare att få jobb.
men min största anledning är just friheten, att kunna ta sig dit man vill utan att behöva tänka på bussar eller annat.
Oj vad lycklig jag kommer va om jag hinner få de till sommaren, elr jag ska ha de till sommaren! :D
Micke78 2012-05-12 15:49 ! Citera #
Jag håller med många härinne att det är skönt att ha p.g.a att det är betydligt lättare att få jobb på andra orter om man har ett körkort. Men även som ”hesten” skrev så är det friheten man vill åt. Jag bor på en liten mindre ort (Vingåker) och det den komunala trafiken in till stan (Katrineholm) är väldigt begränsad. Det går tåg varannan timme, och bussarna går ännu mindre. Sen har jag dom flesta av mina gammla vänner och familjen på en liten ort utanför Södertälje (Järna), och dom kan man väldigt sällan hälsa på då tågen inte kompliterar varandra så jätte bra. Måste först åka med SJ, sen måste jag byta till SL´s trafiknät, och det blir OFTA att man måste vänta minst en timme innan man kan komma iväg. Sen är det samma visa hem, så det skulle underlätta betydligt med att ha körkort då man kan åka när man vill utan att behöva stirra på vad klockan är hela tiden.
Gäst 2012-05-13 11:55 ! Citera #
Ja, jag tror att den största anledningen till varför jag vill skaffa körkort är för att jag gärna vill känna friheten av att kunna fara dit jag vill utan att alltid vara begränsad av busstider eller om mina föräldrar har tid att hämta mig eller inte. Jag bor nämligen lite ute i ingenstans medan de flesta jag känner bor in mot stan. Plus att jag även gärna vill få känna lite mer ansvar över mig själv.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest