Start > Körkortsforum > Hur många lektioner brukar man…

Hur många lektioner brukar man i snitt ta?

sewer 2012-03-15 18:25 ! Citera #
Du behöver inte ta mer än 20 lektioner
samueel 2012-03-17 16:49 ! Citera #
Lala
Jag har köpt Intensivpaket (30 lektioner), men min lärare säger att jag redan nu (fast hon säger att jag är en av hennes bästa elever och endast har kört 5 lektioner) behöver boka in 10 lektioner till. Kan de redan veta att man behöver flera lektioner så tidigt?
Vad är snittet för er andra?


Jag ska ta ett paket med 10 körlektioner, 6 teorikvällar på 2,5h var, och så. Har övningskört privat i ett och ett halvt år snart så det känns tillräckligt för mig med 10 st. Men har du kört någonting innan? Kör du privat också?
Gäst 2012-03-29 17:02 ! Citera #
Jag har bara tagit en lektion och de sa att jag inte behövde ta mer, men då har jag kört rätt mycket hemma.

Jag tror man ska lita på vad körskoleläraren säger, det är ju ändå deras jobb och om du inte känner själv att du inte behöver ta mer lektioner så gör säkerligen läraren det. Jäkta inte uppkörningen bara.
Gäst 2012-03-30 13:48 ! Citera #
Det varierar från person till person hur många körlektioner man behöver. Jag själv kan inte tänka mig att ta mer än 25 lektioner.

Sen kan man ju inte heller alltid lita på att trafikläraren talar 100% sanning, ju mer lektioner man tar desto mer pengar tjänar trafikläraren!
tjugosexan 2012-04-02 12:42 ! Citera #
Jag har hört att snittet är runt 12-15 lektioner på körskola, förutsatt att man kan köra hemma.
Vissa behöver mer tid, andra mindre.
Gäst 2012-04-06 16:04 ! Citera #
Jag har kört över 20 lektioner nu och jag skulle gärna köra 10 till. Det är individuellt så klart. Vissa kan ju ha kört som privatist och sedan går till en skola och kör.

Lala
Jag har köpt Intensivpaket (30 lektioner), men min lärare säger att jag redan nu (fast hon säger att jag är en av hennes bästa elever och endast har kört 5 lektioner) behöver boka in 10 lektioner till. Kan de redan veta att man behöver flera lektioner så tidigt?
Vad är snittet för er andra?
Gäst 2012-04-09 23:30 ! Citera #
:)
sugarsugar
Tänker att cirka 20 lektioner låter rimligt om man inte ska köra privat...
Gäst 2012-07-10 14:00 ! Citera #
Jag tänker att jag behöver ca 40 stycken. Är inne på nummer 31 nu. Första lektionen gick i princip åt att krypköra och få in en bra körställning. Har aldrig suttit i förarsätet på en bil innan och var skiträdd. Tog ju 10 år bara att komma dit.
Jag skulle säga att 20 lektion, räknat ca 20 timmar inte gör mig till en tillräckligt bra förare.
BRA 2012-07-21 12:21 ! Citera #
Det var bra sagt Hiind.
oskar 2012-07-24 13:38 ! Citera #
Alltså för att hinna göra alla de olika momenten så behöver du egentligen ett minimum på 10 övnings körningar. Alltså läraren måste hinna testa en massa grejer med dig på cirka 40-60 minuters pass så du hinner inte göra allt ändå då. Om övnings läraren inte har minst 10 körlektioner med dig så har de förmodligen inte gått igenom alla de olika stegen med dig och hur olika situationer kan fungera. 10-15 är minimum 10-30 om du inte har kört innan. Alltså detta kan också variera från person till person så räkna inte med att allt kommer att gå som smort. Öva hemma så kan du grunderna och sedan så får körskolan lära dig hur du kan utnyttja grunderna för att anpassa dig till situationer samt hur du kanske kan förbättra dig. Kan du styra bilen så borde resten gå bara bra :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 13:14
8
I dag 00:25
3
I går 23:50
21
I går 21:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor