Start > Körkortsforum > Hur många lektioner brukar man…

Hur många lektioner brukar man i snitt ta?

sarah 2010-04-28 18:01 ! Citera #
Har kört ganska mycket privat samt att jag tagit 10 lektioner på trafik skola. Men jag köpte endå ett nytt paket med 21 lektioner, fast jag kan köra. Dock inte perfekt men fram kommer jag. Så jag tror att det är väldigt olika från person till person
Deney 2010-05-10 00:10 ! Citera #
Jag kör privat och med bilskola. Mina kompisar som har körkort har även dem kört både privat och med bilskola, då har dom tagit ca 15 lektioner. Så jag tror mellan 15-20 bör räcka.
Lillmil 2010-06-04 13:12 ! Citera #
Det som spelar roll är väl hur många timmar man kör bil, oavsett om man tar lektioner eller privat.

Jag tror inte att det är möjligt att klara en uppkörning och visa att man är van och avslappnad om man kört mindre än 25 tillfällen totalt.
Det låter ju orimligt, med tanke på antalet moment som skall läras in.

Målet ska väl inte heller vara att ta körkortet på så kort tid som möjligt utan att lära sig att behärska alla delmomenten.
Gäst 2010-06-10 14:48 ! Citera #
Som lantis så hade jag kört mycket moped och en del traktor så man hade lite fordonsvana när det blev dags. Tog mitt körkort i det militära och då skulle man ha minst en obligatorisk ”provkörning” innan man fick köra upp för det ansvariga befälet. Så jag fick ungefär som en lektion sen körde jag upp och klarade det. Hade en lumparkompis som var ”stadsbo” och han fick ta något fler lektioner, Så visst hänger det mycket på ens förutsättningar.
Gäst 2010-06-12 13:19 ! Citera #
Oftast brukar man ta ca 40 lektioner, oavsett hur bra man ’är
lydiajoh 2010-06-13 19:52 ! Citera #
Tror det vanligaste ligger runt 12-13 lektioner, jag ska ta 8!
Gäst 2010-06-18 19:07 ! Citera #
Det är nog väldigt individuellt, vissa lär sig snabbare - andra behöver mer tid. När det gäller lektioner på körskola så hänger väl det också ihop med hur mycket pengar man är beredd att lägga ut på lektionerna. Själv har jag också tagit mindre än 10 lektioner och har uppkörning om några veckor, men jag har däremot kör väldigt mycket privat, men det är som sagt individuellt.
Gäst 2010-06-19 18:07 ! Citera #
Ca 40 lektioner brukar vara snitt för en nybörjare,
Gäst 2010-06-23 10:58 ! Citera #
Det hela beror ju hur mycket man kan träna hemma på det som man lär sig i körskolan. Kör man ingenting hemma kan man utan problem behöva 30-40 lektioner för att bli klar, medan om man kör kanske 2-3 gånger hemma och tränar efter varje lektion kanske man kan dra ner det till ca 20 lektioner.
PKRPRO 2010-08-26 00:54 ! Citera #
Skiljer väldigt mycket, Kanske 7-12st om man är bra då :)

Men tränar man mycket hemma så borde man klara det på högst 15st i alla fall..

/PKRPRO

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 13:14
8
I dag 00:25
3
I går 23:50
21
I går 21:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest