Start > Körkortsforum > Hur många lektioner brukar man…

Hur många lektioner brukar man i snitt ta?

Peenny 2009-11-18 14:57 ! Citera #
Jag har kört 10 på körskola nu tror jag. räknar med 10 till sedan är jag redo (:
Kripp 2010-03-24 16:47 ! Citera #
Jag har tagit 9 lektioner och ska ta två till innan uppkörning, mina kompisar har gjort på ungefär samma sätt, ingen jag känner har tagit mer än femton, men allt beror på hur mycket man kör privat och hur lätt man har för att lära. Det är viktigt att inte stressa iväg utan låta det ta lite tid
Jxeey 2010-03-27 10:37 ! Citera #
Vissa personer kör privat och sedan tar några lektioner med körskolan och gör provet. Det varierar från person till person.
Gäst 2010-03-27 11:19 ! Citera #
Det är väldigt individuellt hur många lektioner man behöver ta. Detta beror på hur mycket man kört hemma innan man börjar på trafikskolan och sin egen motivation och förmåga till inlärning. Trafiklärarna säger att ca. 20 lektioner är vad de elever som kör hemma behöver ta. För de som inte kör hemma utan bara på trafikskolan kan antalet lektioner uppgå till över 30-40 stycken.

Man ska inte jämföra sig för mycket med andra då bilkörning är så individuell och det är som tur är ingen tävling!

Lycka till!
swedenmark 2010-04-04 18:51 ! Citera #
Hej!
Körskolor är företag, som såklart vill att man ska lägga ner så mycket pengar som möjligt på lektioner.

Jag tycker inte du ska köpa fler lektioner nu direkt. ta dina 20 lektioner, och kolla hur det känns. De vet att man är osäker - men lita på dig själv och avvakta med att köpa till fler. :)

Lycka till!!
Viktor 2010-04-06 14:28 ! Citera #
Lektioner är ju inget krav, och lärarna vill alltid tjäna pengar; så ta det dem säger med en nypa salt. Har några kompisar som inte tog en enda lektion.
Gäst 2010-04-22 16:51 ! Citera #
Låter ju lite överdrivet, jag ligger på en 16-24 lektioner, har dock tagit många dubbellektioner så har väl kört vid 10 tillfällen.

Har aldrig kört hemma, så som sagt det låter väldigt överdrivet med 40 lektioner
www.alltomkorkortet.blogspot.c 2010-04-23 10:32 ! Citera #
Hur många lektioner man behöver är väldigt svårt och säga, många faktorer spelar in tex, kommer man kunna köra privat hemma?hur ofta kör man?har man lätt eller svårt för att lära sig? osv...man har kommit fram till ett snitt iaf, övningskör man hemma och på trafikskola så tar man i snitt mellan 10-25 lek
kör man bara på trafikskola så tar man i snitt mellan 25-40 lektioner, men som sagt ett snitt bara. jag har haft elever som bara tagit 5 lektioner, sen elever som tagit en bra bit över 50 lek.

www.alltomkorkortet.blogspot.com
jimboba9 2010-04-23 16:13 ! Citera #
Jag är just nu uppe i 3 stycken och hon anser att jag redan kan allt, är detta konstigt? jag har i och för sig kört 1 år hemma men ändå..
www.alltomkorkortet.blogspot.c 2010-04-25 18:02 ! Citera #
jimboba9
Jag är just nu uppe i 3 stycken och hon anser att jag redan kan allt, är detta konstigt? jag har i och för sig kört 1 år hemma men ändå..


Det är absolut inte konstigt, man lär sig mkt på 1år =)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 23:50
21
I går 21:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo