Start > Körkortsforum > Hur många lektioner brukar man…

Hur många lektioner brukar man i snitt ta?

Gäst 2011-07-31 15:37 ! Citera #
Det beror på hur bra du är på att utvekla inom detta område, ja känner personer som har tagit den efter 30-40 lektioner. själv har jag nu gåt över 50 lektioner.
Gäst 2011-07-31 16:58 ! Citera #
Jag vill bara säga att jag hade en kompis som också blev tillsagd om att ta 10 körlektioner till fast han gjorde inte det och klarade förarprovet på första gången, så det stämmer nog inte alltid
Zofiacecilia 2011-08-24 17:43 ! Citera #
Jag har kört 14 lektioner nu och räknar med att få köra 7 till innan jag är redo för uppkörningen. Hur många lektioner man behöver varierar från person till person.
daanieel21 2011-08-25 18:30 ! Citera #
Jag har bara tagit en provlektion än så länge och enligt min bilskola behöver jag bara max 10 lektioner. Men jag har kört endel som privatist och jag har lätt för att lära mig.
slammaren 2011-08-27 08:59 ! Citera #
Tror inte direkt det finns någon källa på den här frågan. Men jag har bara tagit 5 körlektioner hittils och jag är snart klar :).
En fördel är om man har med sig en polare som också tränar under samma dubbel lektion. Den som sätter sig i förarsätet efter att den andra har kört klart har en fördel :).
Gäst 2011-08-28 18:51 ! Citera #
Enligt min körskola är det vanligaste att det tar mellan 17 och 23 lektioner men såklart är det olika från person till person :)
malleballehej 2011-09-07 17:37 ! Citera #
Lala
Jag har köpt Intensivpaket (30 lektioner), men min lärare säger att jag redan nu (fast hon säger att jag är en av hennes bästa elever och endast har kört 5 lektioner) behöver boka in 10 lektioner till. Kan de redan veta att man behöver flera lektioner så tidigt?
Vad är snittet för er andra?


Tror detta är väldigt individuellt, det beror dels på dig men också vilken lärare du har. Du får inte inte glömma bort att körskolor sorgligt nog är en bransch, där fler körlektioner genererar i mer pengar för skolan i fråga. Var inte rädd att säga ifrån när du känner att du är redo, annars finns risken för att du tar fler lektioner än vad du behöver!

Lycka till

malleballehej
kleinemonster 2011-09-12 11:47 ! Citera #
Jag har läst på aftonbladet att det vanligaste är att ta mellan 18 och 40 lektioner,
och om du inte kört hemma alls så kan nog läraren se att du kommer behöva ganska många även om du är duktig, för det är många steg att gå igenom, träna på och sedan repetera!

Men det är väl ingen brådska att boka in direkt, 30 lektioner tar ju ett tag!
Gäst 2011-09-14 16:59 ! Citera #
Jag tog 7 lektioner :) men jag hade kört många timmar privat hemma
Gäst 2011-09-15 13:33 ! Citera #
Antalet kan ju variera från person till person, men du ska aldrig tvivla på dig själv när de säger såhär, de flesta vill bara tjäna in mer pengar och det tar ju tyvärr ifrån självförtroendet när man hör sådant, känn efter själv! men självklart ska du ta fler lektioner om du känner dig osäker, ha aldrig för bråttom.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 23:50
21
I går 21:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest