Start > Körkortsforum > Prövotid på körkortet, vad krä…

Prövotid på körkortet, vad krävs för att förlora det?

Amanda 2016-06-15 13:13 ! Citera #
Är man så korkad att man kör hästsläp olagligt under prövotiden och dessutom är medveten om det. Då ska man inte ha nåt körkort alls.
sigge 2016-06-25 12:14 ! Citera #
är så både lessen o besviken. haft kortet,b i drygt ett år. åkte igår till en inhängnad camping,parkerade bilen. efter ca tre timmar började jag bli provocerad av några skåningar som tyckte jag tog utsikten från dem. bestämde mig då för flytta bilen ca 40 meter ,för slippa trubbel. gjorde så. sedan tog det ca 15 min så kom polisen. kunde inte blåsa , så fick följa mä lämna 2 up prover samt åka med till kalskoga för blodprov,sedan körde dom mig tillbaka till campingen. släppte av mig. blev delgiven misstanke om rattfylleri alternativt grovt rattfylleri. hade druckit 5 st heineken 5,0,33cl. i och med detta sa dom jag kommer bli kallad inom några dagar,om detta,typ. lämnar fortfarande prover med typ 48 timmars mellanrum om dom ringer. gjort innan jag fick kortet samt även än idag, drygt ett år efter fått det. kommer dom ta mitt kort b nu eller.?
Gäst 2016-06-25 12:30 ! Citera #
sigge 2016-06-25
är så både lessen o besviken. haft kortet,b i drygt ett år. åkte igår till en inhängnad camping,parkerade bilen. efter ca tre timmar började jag bli provocerad av några skåningar som tyckte jag tog utsikten från dem. bestämde mig då för flytta bilen ca 40 meter ,för slippa trubbel. gjorde så. sedan tog det ca 15 min så kom polisen. kunde inte blåsa , så fick följa mä lämna 2 up prover samt åka med till kalskoga för blodprov,sedan körde dom mig tillbaka till campingen. släppte av mig. blev delgiven misstanke om rattfylleri alternativt grovt rattfylleri. hade druckit 5 st heineken 5,0,33cl. i och med detta sa dom jag kommer bli kallad inom några dagar,om detta,typ. lämnar fortfarande prover med typ 48 timmars mellanrum om dom ringer. gjort innan jag fick kortet samt även än idag, drygt ett år efter fått det. kommer dom ta mitt kort b nu eller.?
Blir du dömd för grovt rattfylleri så kan dom ta kortet...
Men du får skylla dig själv, man ska inte köra bil när man är onykter, även om man bara ska flytta bilen 40 meter.. Är man onykter så ska man inte köra 1 meter...
Gäst 2016-08-04 23:59 ! Citera #
Råkade köra mot rött idag på väg hem från bion. Blev rött precis när jag kom fram.
Så glad att inte polisen var i närheten...och jag har lärt mig min läxa.
Lämmeltåg-skaparen 2016-08-05 00:40 ! Citera #
Har haft körkortstvång ca 2 månader. Försöker alltid köra under hastighetsbegränsningen och ignorera folk som ligger och hetsar bakom. Förstår dock att det är lätt att överskrida gränsen.

Ex. på Essingeleden i Stockholm är det 70 men det känns som alla kör i 80 eller snabbare. Kutym i trafiken är ju också att ”hålla trafiktempot”. Om polisen ville skulle de kunna ligga på Essingeleden varje dag och plocka vem som helst eftersom det känns som de flesta kör minst 80 där. Thoughts?
Lämmeltågskaparen 2016-08-05 00:42 ! Citera #
”Har haft körkort” skulle det vara. Inte ”körkortstvång”. Blev nån konstig autocorrect..
Gäst 2016-08-05 00:53 ! Citera #
Vi körde till sthlm från Malmö 2 veckor efter jag klarat kortet. Önskar jag hade skylten med mig. Behöva korsa cykelfält för att köra till höger o köra 70 inne i stan. Nej tack
Gäst 2016-09-30 10:31 ! Citera #
Hej jag har en fråga. Om man har kört på en personens fot vad händer då med körkortet? Mvh
Gäst 2016-09-30 20:49 ! Citera #
Gäst 2016-09-30
Hej jag har en fråga. Om man har kört på en personens fot vad händer då med körkortet? Mvh
Är personen stor å biffig kan du nog förvänta dig en rak höger... :lol:

Seriöst, om du råkar köra över någons fot stannar man å hjälper personen i fråga, sticker du därifrån utan att hjälpa eller åtminstone ser till att de gick bra åker du på smitning, körkortet kan i värsta fall ryka om du skulle ha prövotid kvar, beror väl på hur allvarligt dom tycker att ”förseelsen” är...
Gäst 2016-10-01 11:51 ! Citera #
Gäst 2016-09-30
Är personen stor å biffig kan du nog förvänta dig en rak höger... :lol:

Seriöst, om du råkar köra över någons fot stannar man å hjälper personen i fråga, sticker du därifrån utan att hjälpa eller åtminstone ser till att de gick bra åker du på smitning, körkortet kan i värsta fall ryka om du skulle ha prövotid kvar, beror väl på hur allvarligt dom tycker att ”förseelsen” är...
Hej tack för svar. Jag har haft körkortet i mer än ett år. Jag hjälpte personen och väntade till polisen kom. Jag hade min hastighet på 20 till 30. Och körde inte helt på hens fot. Men backade direkt .Och personen verkade må bättre efteråt .

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest