Start > Körkortsforum > Prövotid på körkortet, vad krä…

Prövotid på körkortet, vad krävs för att förlora det?

Gäst 2017-02-06 14:07 ! Citera #
Ledsenman 2017-02-06
Hej! De e så att ja har kört en bil utan att ta en körkort. Ja håller på att ta den men åkte fast av polisen när ja körde ensam. Vill spara tid med hur dum ja är. Min fråga är, om ja skyndar mig å tar körkortet innan min dom. Gäller det då indraget körkort eller bara böter? Min dom är olovlig körning då bilen inte var besiktad, samt ingen körkort. Jag gjorde inget fel i trafiken utan vanligtvis bara böter ifall ja skulle haft körkort.
Du får indraget lämp oavsett vad. Du hade inte körkort vid tidpunkten = du åker på olovlig körning, får indraget lämp etc. Hoppas att du lärde dig något!
Gäst 2017-03-27 23:34 ! Citera #
Hej!
Är under min prövotid men undrar om man glömt körkortet hemma eller kanske i en butik (t.ex pressbyrån när man behövde visa leg).
Blir man av med kortet då eller kan man klara sig med att säga att man glömde den?
Gäst 2017-03-28 13:00 ! Citera #
Gäst 2017-03-27
Hej!
Är under min prövotid men undrar om man glömt körkortet hemma eller kanske i en butik (t.ex pressbyrån när man behövde visa leg).
Blir man av med kortet då eller kan man klara sig med att säga att man glömde den?
Hejsan!
Nej du blir inte av med ditt körkort om det har glömt det hemma, men det är alltid bra att ha det med sig då det underlättare för exempel polisen om dom gör en rutin kontroll. Men dom kan alltid gå in på sina datorer i bilen och kontakta Transportstyrelsen om dom vill veta om du har körkort eller ej. Men det tar ju lite längre tid, så det är som sagt bra att alltid ha en vana att ha det med sig. Och har man prövotid så kan de anses lite slarvigt att inte ha det med sig, men du blir inte av med ditt körkort..
Gäst 2017-04-07 17:13 ! Citera #
Hej!
Återkallese av körkort och två månaders spärrtid . Vad innebär det?
Mvh
Gäst 2017-04-07 17:35 ! Citera #
Gäst 2017-04-07
Hej!
Återkallese av körkort och två månaders spärrtid . Vad innebär det?
Mvh
Hej!
Vad låter det som att det ska gälla? :)
Gäst 2017-04-07 17:42 ! Citera #
Efter två månader nör spärrtiden gått ut . Måste man ta om körkorter eller? Från början? Mvh
Gäst 2017-04-07 17:43 ! Citera #
Efter två månader när spärrtiden gått ut . Måste man ta om körkorter eller? Från början? Mvh
Gäst 2017-04-07 19:02 ! Citera #
Har du prövotid? Om ja, då måste du ta om hela körkortet.
Gäst 2017-04-07 22:11 ! Citera #
Gäst 2017-04-07
Har du prövotid? Om ja, då måste du ta om hela körkortet.
Exakt!
Både teorin och uppkörningen måste göras om...

Men om du har förlorat det så får du faktiskt skylla dig själv :)
JK 2017-04-18 10:35 ! Citera #
Kan man förlora körkort om du krockar bilen och har provtid

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
91
I dag 19:28
6
I går 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo