Start > Körkortsforum > Prövotid på körkortet, vad krä…

Prövotid på körkortet, vad krävs för att förlora det?

gäst 2015-11-01 16:20 ! Citera #
Om man kör kanske 10km fotare än gränsen är kan man förlora körkort om man har provkörkort ....vi seger motorvägen är 90 och ja kör 100km i timme.
Gäst 2015-11-22 01:05 ! Citera #
Hej nej ditt körkort blir inte indraget om du bara kör 10 för fort. Men om du kör 31 km och uppåt blir du av me den!
Gäst 2016-01-10 19:42 ! Citera #
Jag körde utan bälta
Gäst 2016-01-10 23:48 ! Citera #
Gäst 2016-01-10
Jag körde utan bälta
Du blir inte av med körkortet då heller, tyvärr är det oftast bara böter som påföljd, men kan ju hoppas att du blir av med det en vacker dag då det är ren idioti att köra omkring utan bälte..
Gäst 2016-01-11 08:49 ! Citera #
Man blir av med det på samma grunder som nån utan prövotid. Dock får den utan prövotid tillbaka körkortet efter spärrtiden. En person med prövotid måste dock göra riskutbildningarna + teoriprov och uppkörning för att få tillbaks det.

Vad andra säger är bluff. Detta som jag skrev ovan är det som gäller!
Gäst 2016-02-22 23:25 ! Citera #
Om personen som kör med prövotid på sitt körkort är med om en mindre singel olycka påverkar det körkortet?
Om personen som kör med prövotid på sitt körkort är ansvarig till en olycka med annan bil inblandad hur påverkas körkortet då?
Gäst 2016-02-23 17:43 ! Citera #
Gäst 2016-02-22
Om personen som kör med prövotid på sitt körkort är med om en mindre singel olycka påverkar det körkortet?
Om personen som kör med prövotid på sitt körkort är ansvarig till en olycka med annan bil inblandad hur påverkas körkortet då?
Återigen dessa frågor...
Finns redan besvarat tidigare i denna tråd om vad som gäller vid prövotid..
Gäst 2016-03-03 17:34 ! Citera #
Igår körde jag i 85 på 70 väg. Och blev plåtad.. Blir jag av med körkortet då jag är under prövotid?
Gäst 2016-03-03 18:12 ! Citera #
Gäst 2016-03-03
Igår körde jag i 85 på 70 väg. Och blev plåtad.. Blir jag av med körkortet då jag är under prövotid?
Ja du blir av med det och får inte ta om det på 10år minst OBS IRONI OBS Det som kommer att hända är om det blev en bra bild är att du får hem ett dyrt foto att sätta upp på väggen hemma och böter på 2000kr i brevet.
Du måste fortfarande göra nått som nån som inte har prövotid måste göra för att bli av med körkortet den enda skillnaden är att du måste ta om körkortet det behöver inte den andra.
Gäst 2016-03-03 23:07 ! Citera #
En gång för alla nu, för att bli av med körkortet om man har prövotid så måste man göra så pass grovt trafikbrott som att köra mot rött ljus, smita från en olycksplats, köra 130 på en 80 väg :D

Om man inte har har prövotid så får man sitt körkort indraget under en viss period innan man får tillbaka det, medans den som har prövotid MÅSTE göra om både teori och körprov!!!

Har ni körkort så läs på om detta själva!! Eller är ni så himla omotiverade att inte bry er om vad som gäller? Då ska ni inte ha körkort!! Eller så är ni så jä*la lata och inte orka googla lite...

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I dag 02:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo