Start > Körkortsforum > Prövotid på körkortet, vad krä…

Prövotid på körkortet, vad krävs för att förlora det?

Gästarnas gäst 2017-06-08 21:48 ! Citera #
Gäst 2017-06-08
Ditt jobb kan inte hjälpa dig om du har kört för fort... Det är ditt eget ansvar som bilförare att följa dom hastighetslagar som vi har i Sverige, så varför skulle ditt jobb hjälpa dig med det?
Och om polisen tog ditt körkort så kan du nog räkna med att få göra om allt, vilket jag bara tycker är rätt åt dig!
Hållkäften, vadå rätt åt dig, du själv har säkert kört fort. Du hade säkert sån jävla tur att du inte blivit stoppad så otur för denna kille. Men jag tror jobb kanske kan hjälpa lite. Eftersom polisen själv sa så till dig ellerhur?
Gäst 2017-06-08 22:32 ! Citera #
Gästarnas gäst 2017-06-08
Hållkäften, vadå rätt åt dig, du själv har säkert kört fort. Du hade säkert sån jävla tur att du inte blivit stoppad så otur för denna kille. Men jag tror jobb kanske kan hjälpa lite. Eftersom polisen själv sa så till dig ellerhur?
Ja, det kan minska spärrtiden på körkortet. :)
D.v.s. du kan göra om allt snabbare än normalt. En i min klass fick sitt körkortstillstånd indraget, men tack vare att hon behövde det fick hon det förkortat, från 4 mån till 2 mån.
Nur 2017-07-06 18:57 ! Citera #
Vad hander om man köra 95 på 70 väg under prövtid för att poice stoppa mid men de tog inte min körkort utan att de skriva papper och de säger att jag ska får kalalse ?
Gäst 2017-07-06 21:57 ! Citera #
Nur 2017-07-06
Vad hander om man köra 95 på 70 väg under prövtid för att poice stoppa mid men de tog inte min körkort utan att de skriva papper och de säger att jag ska får kalalse ?
Googla lite så kommer du finna ditt svar :D
Nur 2017-07-07 07:38 ! Citera #
Men jag hittat inte svarar .
Gäst 2017-07-07 12:14 ! Citera #
Nur 2017-07-07
Men jag hittat inte svarar .
Om ditt körkort återkallas förlorar du det permanent. Har du tur får du bara böter.

Polisen plockar bara körkortet på plats om du överskrider med 30km/h eller mer.

Nu är det upp till transportstyrelsen.
Therese 2017-08-25 18:04 ! Citera #
Hej, jag har mitt körkort på prov, haft det lite mer än en månad, men jag undrar vad händer om jag kör en lastbils registrerad bil med folk i baksätet?

Tacksamt för svar av folk som vet :D
Gäst 2017-08-25 19:05 ! Citera #
Therese 2017-08-25
Hej, jag har mitt körkort på prov, haft det lite mer än en månad, men jag undrar vad händer om jag kör en lastbils registrerad bil med folk i baksätet?

Tacksamt för svar av folk som vet :D
Menar du att du kör något som du ej har körkort för?
Olovlig körning.
Men 2017-08-25 21:54 ! Citera #
Nej är du blåst? Lastbilsreggad bil innebär ju att baksätena är bortplockade och ingen får sitta bak. Ingen jävla olovlig körning. Dock säkert böter för att du kör med fler personer i bilen än vad den är registrerad för
Gäst 2017-08-26 11:29 ! Citera #
Frågan gäller ju i första hand vilken typ av lastbil det pratas om...
Lätt lastbil, så får den köras med B-körkort, dock ej med fler passagerare än vad det finns platser åt.
Tyngre lastbil så skit i samma hur många platser det finns, för den får ändå inte framföras med B-körkort :D

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov