Start > Körkortsforum > Prövotid på körkortet, vad krä…

Prövotid på körkortet, vad krävs för att förlora det?

Donnan 2020-01-23 21:54 ! Citera #
Nisse Viking 2020-01-23
Mitt rekord i att bryta mot lagen är 117 på 30-sträcka. Mitt i natten så ingen fara. Lite otäckt över krönet bara innan övergångsstället kommer men de är aldrig nån ute på natten där jag bor så jag försöker slå nån form av rekord. Nån som klarat nåt värre utan att bli av med lappen?
Skrytinlägg tolkar jag det.

Samt tänk om det sker en olycka, någon som inte kommer hem till familj, sambo...etc...pga att du kör så fruktansvärt fort.

Det är ingen bra bilförare att köra så fort i 30....det är dumt bara.
Snarare vansinningt. Samt tänk konsekvenser vad som kan hända.

Det finns ställen/banor att hyra säkert som är säkrare att köra fort på om man vill testa och med rätt bilar för ändamålet.
Mar 2020-01-24 13:07 ! Citera #
144 km/h på 110 väg under prövotiden, kan jag yttra mig så att det blir bara en varning eller blir det återkallelse säkert? Annars måste jag göra om allting
Gäst 2020-01-25 00:15 ! Citera #
Mar 2020-01-24
144 km/h på 110 väg under prövotiden, kan jag yttra mig så att det blir bara en varning eller blir det återkallelse säkert? Annars måste jag göra om allting
Kontakra TS.

Det äe helt omöjligt för oss på detta forum att svara på detta, vilket du säkert förstår.

Du kan säkert yttra dif men kontakta TS.

Men du bör ta det lite lugnare i trafiken.
Av ditt inägg så verkar du köra för fort av vana...alldeles för ofta.

Kommee inte dra moralkakor....men du fattar.
Jack 2020-01-25 15:53 ! Citera #
Donnan 2020-01-23
Skrytinlägg tolkar jag det.

Samt tänk om det sker en olycka, någon som inte kommer hem till familj, sambo...etc...pga att du kör så fruktansvärt fort.

Det är ingen bra bilförare att köra så fort i 30....det är dumt bara.
Snarare vansinningt. Samt tänk konsekvenser vad som kan hända.

Det finns ställen/banor att hyra säkert som är säkrare att köra fort på om man vill testa och med rätt bilar för ändamålet.
117 på 30-sträcka är ju ’bara’ 87 km/h för fort.
När du kommer upp i 170-200 km/h över gällande gräns, så kan vi börja snacka.

Annars är något av det farligaste man kan göra i trafiken att sminka sig nedan man kör eller rattsurfa...
Gäst 2020-02-01 22:39 ! Citera #
Hej jag körde om stoppskylten och polisen stoppade mig fick 2500 men frågan är jag är i prövotid vab kan hända med min körkort? De så du kan köra men jag är osäker!
Gäst 2020-02-02 01:33 ! Citera #
Gäst 2020-02-01
Hej jag körde om stoppskylten och polisen stoppade mig fick 2500 men frågan är jag är i prövotid vab kan hända med min körkort? De så du kan köra men jag är osäker!
Du bröt mot stopp plikt skylt. Tolkar ditt inlägg.

Det är lika illa som en rödljus körning.

Är du under prövotid, bye bye m ditt körkort, du får göra om allt, boten kommer med.

https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Korkort/forlorat-korkort/om-polisen-tar-ditt-korkort/
at 2020-02-03 22:28 ! Citera #
170 snitt på 120 väg i 3km med civilbil bakom mig. förlorade körkortet hade prövotid 50km/h för fort 3månader. måste ta om allt nu! inte värt
Jolle 2020-02-27 21:02 ! Citera #
Hej.. jag Har min prövotid just nu i september har jag haft det i två år. Har blivit fångad på fortkamera 2 gånger, en på en fredag och sen tror jag det var måndagen nästa vecka. Fick nu hem ett brev att jag ska skicka in vem som körde innan dem kan fortsätta med bedömningen. Jag har läst om att folk ignorerar breven och bara slänger dem så skiter dem i det? Är det fel fakta och kan man bli dömd extra mycket för det?

Första gången var på en 70 sträcka skulle åka om en bil som låg i dryga 70 som det inte blixtra till för så där är jag nog lugn.
Andra gången var en nerförsbacke 50 sträcka, lite mer osäker på hastigheten där dock men lär nog få hem ett brev för det också snart ..
Molly 2020-02-28 21:39 ! Citera #
Jolle 2020-02-27
Hej.. jag Har min prövotid just nu i september har jag haft det i två år. Har blivit fångad på fortkamera 2 gånger, en på en fredag och sen tror jag det var måndagen nästa vecka. Fick nu hem ett brev att jag ska skicka in vem som körde innan dem kan fortsätta med bedömningen. Jag har läst om att folk ignorerar breven och bara slänger dem så skiter dem i det? Är det fel fakta och kan man bli dömd extra mycket för det?

Första gången var på en 70 sträcka skulle åka om en bil som låg i dryga 70 som det inte blixtra till för så där är jag nog lugn.
Andra gången var en nerförsbacke 50 sträcka, lite mer osäker på hastigheten där dock men lär nog få hem ett brev för det också snart ..
Eftersom du har fått brevet så står du som bilägare, och då kommer du i slutändan att få betala iallafall.
För det är alltid ens ansvar som bilägare att veta vem man har lånat ut bilen till, eller om man själv har kört den.
Ignorerar du att göra rätt för dig, så kommer det bara drabba dig själv ännu värre i framtiden!

Så gör rätt, var ärlig och stå för att du har gjort fel!!!
Hane 2020-06-24 18:59 ! Citera #
Tja! Har ett år kvar på prövotid, blev förvirrad o körde på gågata idag. Inte ovanligt många bilar som blivit stoppade där, fick tusen spänn i böter o undrar om körkortet också kan ryka.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov