Start > Körkortsforum > Prövotid på körkortet, vad krä…

Prövotid på körkortet, vad krävs för att förlora det?

MP 2021-05-23 22:47 ! Citera #
Gäst 2021-04-09
Blev stoppad för fprtkörning, mem fick inte böter utan fick åka vidare med tillsägelsen atr vara mer försiktig, kan polisen iaf gjort en anmälan till transportstyrelsen? Tänker om min prövotid påverkas
Nej, du behöver inte oroa dig.
MP 2021-05-23 22:48 ! Citera #
D99 2021-04-12
Det är så här att jag hade en madrass med träram utan spänne eller något på biltaket körde den till ett ställe som var knappt 150 meter ifrån på en 40 väg försiktigt o vi höll den med händer. Detta var mitt på natten så det var ingen trafik jag fick en bot på 1500kr för ej säkrad last. Men jag vet ej om detta kan få mitt körkort indraget de sa ej något om det.
Nej, men du lär få en varning av Transportstyrelsen.
Sam 2021-07-21 23:51 ! Citera #
Jag fick körkort om två veckor Jag kört över 40 till 52 ?
Aleksandra 2021-11-15 17:07 ! Citera #
Hej!
Att betala ordningsbot voch få återkallad körkort är dubbelbestraffning!!! :x
Varför man betalar böter om man ska vara utan körkort?
Varför ingriper transportstyrelsen körkort vid ”enkla” trafikbrott?!! Från första gång?!!! :x
Helt absurd!
Pjotr 2021-11-15 17:26 ! Citera #
Aleksandra 2021-11-15
Hej!
Att betala ordningsbot voch få återkallad körkort är dubbelbestraffning!!! :x
Varför man betalar böter om man ska vara utan körkort?
Varför ingriper transportstyrelsen körkort vid ”enkla” trafikbrott?!! Från första gång?!!! :x
Helt absurd!
Att bli utan körkort är inget straff. Böter är straff. Fängelse är straff. Indraget körkort är en administrativ åtgärd, personen uppfyller inte längre kraven för att ha körkort. Körkort är ingen rättighet.
gäst 2021-11-16 01:24 ! Citera #
Aleksandra 2021-11-15
Hej!
Att betala ordningsbot voch få återkallad körkort är dubbelbestraffning!!! :x
Varför man betalar böter om man ska vara utan körkort?
Varför ingriper transportstyrelsen körkort vid ”enkla” trafikbrott?!! Från första gång?!!! :x
Helt absurd!
Låter som du blev av med ditt körkort.


under körutbildningen så tas detta ämne med om prövotiden på körkortet.

det är ingen dubbelbestraffning.
Gäst 2021-11-16 09:42 ! Citera #
Jag hajjar inte... varför gör ni det medvetet under er prövotid och riskerar att behöva göra om hela processen? Omärkta snutbilar finns därute...

Ok, om man gjort ett ärligt misstag/missbedömning...men att köra 30-40 km/h ÖVER gränsen MEDVETET är ju bara att be om att få det återkallat. Tror på riktigt många av er trollar bara för en reaktion med tanke på hur mycket över gränsen ni påstår er ha kört.

Jag gjorde en missbedömning höger ut från en rondell häromdan och väjde inte ordentligt för en bil i cirukulationen, varpå föraren blev förbannad (med all rätta). Ältar det fortfarande. :lol:

Ni har det fan bra ifall ni MEDVETET gör en massa fel som kan orsaka olyckor, för att sen inte ens bry er förens ni blir stoppade och riskerar körkortet :lol: Vissa av er allafall låter det som... Hur är det med konsekvenstänket egentligen.
Carris 2021-12-27 18:28 ! Citera #
Hej hej! Idag köpte jag en ny bil på bilfirma, när jag körde hem den så hade jag tyvärr ej dimljus på och jag satt även och kolla ner i mobilen. Jag såg att de blixtra till men glömde kolla om de var en kamera där de blixtra, utan kolla bara på andra sidan och där stog en kamera. 500 meter bort kom två stycken kameror igen, och mina vänner säger att det är högst oliklikt att de är 2 stycken ”dubbel” kameror samtidigt. Detta var utanför lidköping mot trollhättan. Men jag tror jag körde runt 80 och om de var en kamera där så kan det varit 60 eller 80 väg men tror 80. Det jag är nervös över är att om jag dels nu körde för fort (vet ju ej hur) och att jag satt med mobilen + att ljusen var släckta på bilen. Jag körde bara efter min farsa som körde bilen framför. Satt liksom inte o tänkte på världen (dålig ursäkt) men vilket fall som helst. Vad händer? Böter hoppas jag, men inte att de drar in körkortet då jag har 1 år av prövotiden kvar. Men min farsa minns ej heller om de var en kamera där eller vad han körde eller vad hastigheten var.
Cl 2021-12-27 19:50 ! Citera #
Böter, inget mer.
Helena 2022-09-18 14:26 ! Citera #
Hur gick det?
Gjorde båda två i dag!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest