Ok, då börjar vi med: trist att du inte klarade det. Men det är bara att ta nya tag. Träna på de detaljer som missades så klarar du det.
Sen: nej, de gör det inte för pengarna. Verksamheten bekostar sig själv, dvs ingen blir rik på att en massa aspiranter missar. Sen är det som alltid så att inspektören ofta har mångårig erfarenhet av att bedöma körprov. Hur många års erfarenhet har du själv?
Apropå grejen med motorvägen: hur menar du att du bytte fil för du trodde du skulle svänga? Låg du inte i högerfilen, eller var den dedikerad för avfart? Att byta fil och sen snabbt tillbaka kanske du uppfattade som trafiksäker, men det ansågs kanske inte av inspektören. Det hänger troligen på hur du hanterade situationen m a p uppsikt och kontroll av omgivningen och hantering av fordonet.
Jag menar inte att jag bytte tillbaks förhastat utan bra uppsikt, absolut inte! Klart det hade varit mitt fel isåfall.
Jag gjorde det rutinmässigt, dvs kolla speglarna, dödavinkeln och allt sånt där. Jag kom in i motorvägen från höger och trodde jag befann mig i ett accelerationsfält, därför bytte jag till vänster fil (rutinmässigt och det var helt fritt i båda körfälten), men jag upptäckte att det var ett vanligt körfält så jag bytte tillbaka till det högra.
Han påstod att jag inte kollade långt fram för att jag bytte fil från hela början, men jag är van vid acc.fält där jag bor är det så överallt, knappast så att man kan kugga någon för en sån liten sak. Är så j*vla arg