Start > Körkortsforum > Kuggad uppkörning FYFA-AN!

Kuggad uppkörning FYFA-AN!

Gäst 2018-12-27 19:31 ! Citera #
Gäst3 2018-12-21
Bra skrivet, håller helt med er bägge som har skrivit tidigare än mig.
Med er logik skulle det vara helt ok för en tex mattelärare hoppar över typ multiplikation för det är upp till eleven att poängtera ut vad som ska läras ut..betalar man 650 kr per lektion så ska läraren ha koll på det man har brist i, det är dock han som får betalt för sina kunskaper.
Gäst 2018-12-28 00:02 ! Citera #
Gäst 2018-12-27
Med er logik skulle det vara helt ok för en tex mattelärare hoppar över typ multiplikation för det är upp till eleven att poängtera ut vad som ska läras ut..betalar man 650 kr per lektion så ska läraren ha koll på det man har brist i, det är dock han som får betalt för sina kunskaper.
Det är dock en liten skillnad i det som du försöker poängtera...
I Sverige har vi nått som heter ”skolplikt” och då ska lärarna se till att lära ut allt i rätt ordning..
Men på en körskola så är det upp till eleven att poängtera till läraren vad man vill göra mera innan man kör upp.
Det är köreleven som söker upp körskolan och inte tvärtom...

Men visst, det ligger lite ansvar på körskolan, men det ligger mera på eleven att se till att man får pröva på det som man själv har betalat för...precis som du sa..
Gäst 2018-12-28 01:50 ! Citera #
Klart som i helvete det är ens egna ansvar vad man ska träna på? Dagen innan min uppkörning så hade jag en lektion och gjorde nog backparkering 50 gånger för att vara säker på att jag kan det då jag hade svårt för det. Ge dig nu förfan, och backa runt hörn är ju standard att få på uppkörning
Gäst 2018-12-28 12:46 ! Citera #
Gäst 2018-12-28
Klart som i helvete det är ens egna ansvar vad man ska träna på? Dagen innan min uppkörning så hade jag en lektion och gjorde nog backparkering 50 gånger för att vara säker på att jag kan det då jag hade svårt för det. Ge dig nu förfan, och backa runt hörn är ju standard att få på uppkörning
Nej, där har fel, det är inte alls standard att backa runt hörn på en uppkörning.
Jag fick inte göra det på min uppkörning, och jag har läst fler svar härinne där andra inte har fått göra det heller.
Så kom inte med nått skitsnack om att det är standard när du inte ens vet om att det INTE är det..

Den enda vändningen jag fick göra på min uppkörning var när jag hade kört landsväg och skulle göra en vänstersväng.
Då sa min inspektör att jag kan svänga runt helt och hållet (göra en U-sväng) och sedan köra tillbaka in mot stan.
Det var den enda vändningen jag fick göra, fick inte backa någon gång.
Gäst 2019-01-15 23:07 ! Citera #
Kuggade idag, första försöket, på manövrering. Körde som en kratta :lol: lätt det värsta jag kört på minst ett halvår. Lyckades till o med rusa motorn när jag växla, va fan liksom?? Aja, nu vet jag hur det går till så då är jag nog inte lika nervös nästa gång :)
:( 2019-03-19 21:01 ! Citera #
Kuggade idag.. FAN.

Allt gick bra men var ouppmärksam när jag skulle ut från en parkering och åkte på infarten istället för utfarten.

allt annat gick bra sa inspektören...

Nästa gång blir det trafiskolebilen.. nervöst
J 2019-03-19 21:17 ! Citera #
Jag med:(

Nya tag, vamos!
:( 2019-03-19 21:39 ! Citera #
J, lycka till!
J 2019-03-20 10:39 ! Citera #
Du med!
Positiva tankar 2019-03-20 12:56 ! Citera #
:x :( fy! kuggade idag och mår pisst! Men men Never give up!! Lycka till er allihop!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest