Kuggade min tredje uppkörning precis (privatist). Kan summera dessa tre missöden:
1. Uppkörningen, gick skit dåligt, nerverna som präglade hela körningen. Kuggade på att jag missade högerregeln i en korsning samt att jag inte körde tillräckligt eco-drive
2. Uppkörning (tisdag 13/3), kuggade jag på att han tyckte att jag inte kollade tillräckligt i korsningar samt att jag byte för hastigt körfält innan korsning. Fine tänkte jag, jag bokar en så snabb tid som möjligt och till min lycka finner jag en fredag samma vecka (idag).
3. Uppkörningen (fredag 16/3), övningskör till vägverket med farsan och under körningen med inspektören går allt som på räls. Kör allt ifrån statstrafik, villaområde, landsväg, motorväg. Sedan kör jag in på vägverket och var 100% säker på att jag skulle kamma hem kortet. Men nä, enligt kärringen så ”du kör väldigt bra och du har blivit väldigt duktig på att avsöka faror som kan uppstå, men det finns en korsningen som jag tycker du inte tittade tillräckligt till höger”, sedan studerar hon länge om hon ska godkänna mig eller inte på lappen och velar med pennan, tillslut bestämer hon sig för att strycka i ”icke godkänt”. Och säger därefter ”jag kommer idag inte godkänna dig”.
Har bokat ännu en ny uppkörning nu och har i mitten av april, en månad framåt, om jag inte kammar hem lappen då så måste jag göra om teoriprovet, jag får fan magsår på vägverket.