Start > Körkortsforum > Kritik för att du vill ta AUTO…

Kritik för att du vill ta AUTOMAT-körkort? Stå på dig!

Gäst 2015-07-23 23:10 ! Citera #
Gäst


Kör man i innerstan med en röd ljust var 30:e meter så kan det vara rätt skönt att slippa hålla på att växla upp och ner hela tiden. Men kör man landsvägskörning så har det ingen större betydelse om man kör manuellt eller automat..



Enligt mig så är inte det jobbigt. Att växla är inte längre något jag tänker på, det sker automatiskt. Med en manuellt växlad bil har man också mer kontroll på fordonet. Dessutom som sagt så drar de bilarna mindre bensin. Detta är dock mina egna åsikter, inget fel med att tycka automatväxlade bilar är skönare att köra.
R 2016-03-07 15:58 ! Citera #
Men Gud! Lathet? Vad spelar det för roll om man tar manuell eller automat? Vet man att man kommer att köpa en automat bil och bara köra automat så ta ett körkort för automat!
Vill man köra manuell ja då tar man ett kort för manuell!

Inget av dom är rätt eller fel, man är inte lat för att man väljer automat!?
Kan människor i Sverige sluta bygga upp massa onödiga normer för vad som är rätt och fel! :|
Gäst 2016-03-08 18:09 ! Citera #
Håller med, varför ska det bli sånt jäkla gnäll om en person vill ta automatkort?
Vad har ni för rätt att klanka ner på den människan?
Låt alla göra som dom vill, ni gör ju som ni vill, så varför ska det vara annorlunda för andra?
En som övningskör 2016-03-16 18:34 ! Citera #
Skönt svar!

Har också börjat tröttna på manuellt. Kört 20 lektioner och blir så dränerad av växlingen att det tar över helt, man kan inte fokusera på att titta på skyltar och medtrafikanterna, vilket leder till att man blir rädd för fart, vilket är förståeligt om man inte hinner med. Känns dumt att fortsätta med tanke på att det kostar.
En som övningskör 2016-03-16 18:40 ! Citera #
Det sker en utveckling hela tiden med fler möjligheter med automatbilar. Man behöver inte fastna i gamla värderingar. Anledningen till att jag ville testa att övningsköra manuell är att det inte skulle begränsa valen men det drar iväg i kostnad att det inte längre är resonabelt. Det ska va nån slags prestige i att köra manuell. Så fort man säger att man övningskör får man frågan om det är manuell eller automat. Hallå, jag har inte övningskört sen jag var 16 år men vill ändå ha körkort till ett rimligt pris. Vill inte fastna i ngn evig övningskörning, kan manövrera bilen men blir så dränerad av växling.
Gäst 2016-03-21 21:57 ! Citera #
Att ta körkort på automat är det bästa beslut jag fattat i mitt 38-åriga liv. Tog körkort typ 20 år efter ”alla andra” på grund av rädsla för bilkörning (grundat i upplevelser under barndomen) och när jag slapp manövreringsmomentet lossnade resten och jag ”kom över tröskeln”. Har nu haft mitt körkort i 4 månader och frihetskänslan är enorm!
alice 2016-03-31 22:36 ! Citera #
Modernt? Nej, det är inte modernt att sluka mer bränsle och bränna mer på miljön :|
Elsamy 2016-04-04 17:23 ! Citera #
Fast moderna automatväxlade bilar drar ofta mindre bränsle än manuella har jag läst. Utvecklingen går med andra ord framåt...
alice 2016-04-06 21:03 ! Citera #
Elsamy 2016-04-04
Fast moderna automatväxlade bilar drar ofta mindre bränsle än manuella har jag läst. Utvecklingen går med andra ord framåt...
Ja om man inte vet ett skit om hur man ska köra så är svaret ja... men om man kör EcoDrive (vilket är ett krav för godkänd uppkörning) så kör man snålare.
Gäst 2016-04-06 21:11 ! Citera #
Jonna 2014-12-11
Alla hyrbilar jag haft har alla haft automat. Fler o fler köper automat o efterfrågan ökar. Att ha nåt annat i stadstrafik är galet. Enda anledningen är att det för vissa anses dyrare med automat. Ta automatkort
Att ens köra bil i stadstrafik är galet. Gå eller cykla om du endast ska ha bilen för det.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov