Start > Körkortsforum > Kritik för att du vill ta AUTO…

Kritik för att du vill ta AUTOMAT-körkort? Stå på dig!

Gäst 2016-08-11 10:32 ! Citera #
Yajirou 2016-08-10
Vadå skitsnack. Jag har aldrig skitsnackat här, kanske haft fel i vissa ställen men inget skitsnack.

Till skillnad från B-kort så är det inte ett krav att du bara får köra automat eller manuell. Tar du C-kort får du köra både och. Frågade då läraren.
Och chefer för lastbilsförare behöver inte kolla om du kan köra manuell eller auto till skillnad från bil.
Skitsnack för mig är när man skriver en massa inlägg där svaret man ger är hel felaktigt..
Nu skiter jag fullkomligt i lastbilsförare då detta gällde bilkörning och inte lastbilskörning :)

Och en seriös chef kollar alltid med sina anställda om vilka behörigheter dom har på sina körkort innan anställning sker.
Gäst 2016-08-11 17:10 ! Citera #
Manuell är stenåldern automat är framtiden!

Snart kommer bilar som man inte ens behöver styra utan bara säga vart man ska:)
Gäst 2016-08-11 21:43 ! Citera #
Manuell är stenåldern? Varför säljs de då bilar med manuell låda ffde? Om det är stenålder borde det (som allt annat från den epoken) dött ut för länge sedan...
Gäst 2016-08-12 07:22 ! Citera #
Gäst 2016-08-11
Manuell är stenåldern automat är framtiden!

Snart kommer bilar som man inte ens behöver styra utan bara säga vart man ska:)
Är det sådana här bilar som du syftar på?

www.svt.se/nyheter/inrikes/utvecklare-robotbilar-stoper-om-samhallet
Olov Lundahl 2016-08-23 01:24 ! Citera #
Om man inte saknar lemmar eller liknade som omöjliggör användandet av en koppling, så ska man inte få ta körkort för automatväxlat fordon!Att inte kunna använda detta verktyg är att inte kunna kontrollera ett fordon under några som helst kontrollerade former! Jag får köra bil, moped, motorcykel upp till 3,5 ton! Beroende på tidigare regler! Men å andra sidan har jag kört fordon med bakhjulsdrift 4hjulsdrift 6hjulsdrift med och utan automat, diffrentialbroms fram och bak upp till 7,5tons fordonsvikt med dubbla växellådor och trumbromsar utan ABS! Körkort för automat är en trafikfara! Automatlådan är bra och trafiksäker! Idioter som inte kan klara sig utan är inte!
Gäst 2016-08-23 12:27 ! Citera #
Olov Lundahl 2016-08-23
Om man inte saknar lemmar eller liknade som omöjliggör användandet av en koppling, så ska man inte få ta körkort för automatväxlat fordon!Att inte kunna använda detta verktyg är att inte kunna kontrollera ett fordon under några som helst kontrollerade former! Jag får köra bil, moped, motorcykel upp till 3,5 ton! Beroende på tidigare regler! Men å andra sidan har jag kört fordon med bakhjulsdrift 4hjulsdrift 6hjulsdrift med och utan automat, diffrentialbroms fram och bak upp till 7,5tons fordonsvikt med dubbla växellådor och trumbromsar utan ABS! Körkort för automat är en trafikfara! Automatlådan är bra och trafiksäker! Idioter som inte kan klara sig utan är inte!
Gud vad du är duktig som får köra allt det där du skrev om!
Men ditt argument för automatkörkort är ju bara så jävla korkat!!!
Nej du Olov, dags att lämna stenåldern och komma fram till 2000-talet din gamla get! :D :D :D :D
Gäst 2016-08-24 12:42 ! Citera #
Sjukt bevisat att även en massa med körkort för manuell inte kan köra;)
Gäst 2016-08-25 09:06 ! Citera #
Gäst 2016-08-24
Sjukt bevisat att även en massa med körkort för manuell inte kan köra;)
Källa på det tack!!
Gäst 2016-12-08 17:52 ! Citera #
Hela kinas befolkning
Gäst 2016-12-08 18:29 ! Citera #
Gäst 2016-08-23
Gud vad du är duktig som får köra allt det där du skrev om!
Men ditt argument för automatkörkort är ju bara så jävla korkat!!!
Nej du Olov, dags att lämna stenåldern och komma fram till 2000-talet din gamla get! :D :D :D :D
Haha håller med dig.
Har körkort för manuell, kan köra allt det han sa, samt lastbil på över 24 ton utan problem ;) Men jag trackar inte ned på dom som tar automatkort, men när de som tar automatkort kommer med falska påståenden brukar jag ryta ifrån ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 18:00
2
I går 13:14
8
I går 00:25
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo