Start > Körkortsforum > Ta körkort som äldre?

Ta körkort som äldre?

Andy 2019-05-07 15:04 ! Citera #
Grattis till körkortet. Försöker vara ute och promenera mycket nu. Pluggar lite lagom och kör 4 ggr till innan uppkörningen. Ganska nervös faktiskt. Förstår inte varför det blir så. Trodde inte det.
Gäst 2019-05-20 23:16 ! Citera #
Hurra! Jag klarade teoriprovet och uppkörningen på första försöket.
Så helt otroligt underbart.
Gäst 2019-05-21 14:45 ! Citera #
Gäst 2019-05-20
Hurra! Jag klarade teoriprovet och uppkörningen på första försöket.
Så helt otroligt underbart.
Hej jag klarade allt på första försöket. Helt chockad. Vilken känsla.

Marlene
Mikael 2019-05-21 15:33 ! Citera #
Gäst 2019-05-21
Hej jag klarade allt på första försöket. Helt chockad. Vilken känsla.

Marlene
Stort grattis Marlene!!

Jag visste det, jag sa ju att jag trodde på dig :D

Passa på att köra MYCKET nu, för det är nu det är som allra viktigast att få in körerfarenhet, när man får sitta ensam i bilen.

Mikael
Mikael 2019-05-22 20:22 ! Citera #
Ja har kört själv idag. Jättehäftigt.
Skjutsade till och med en kompis till ett ställe. Så skoj

Marlene
Nilla 2019-06-20 15:49 ! Citera #
Jag är 56 och blev igår godkänd på första uppkörningen! Är superglad att det gick vägen! Jag har så många år tänkt att jag inte skulle klara att ta körkort, och inte vågat pröva.

Till alla som tvivlar: Det är inte omöjligt att ta körkort! Vare sig man är yngre eller äldre. Det handlar om att träna och träna och träna tills man känner sig trygg bakom ratten. Likadant med teorin - lägga ner den tid som behövs tills den sitter som en smäck. Hur lång tid det tar är individuellt, men låt det ta den tid det tar! Det är a och o. Stressar man för att bli klar snabbt är risken stor att det får motsatt effekt.

Lycka till alla ni som kämpar! Ni kan fixa det!
Vanessa 2019-06-23 17:30 ! Citera #
No matter where in the world we are immigrating from if we have driving experience from somewhere else the government of Sweden has to make it easier for us to get our full license quicker than going through the process from the start.
I have a Canadian driver license for over 20 years, and to go all over at my age it’s so stressful
and degrading!
Monique 2020-04-28 02:47 ! Citera #
Hej.
Jag är 60 år och klarade uppkörningen idag!
Körde 16 lektioner i trafikskola innan uppkörningen.
Det känns helt fantastiskt att ha klarat körkortet.
Eddie 2020-12-20 21:00 ! Citera #
Jag e 47 har övningskört mkt men det går jätte trögt. Har aldrig gillat bilar aldrig varit motiverad till att köra bil. När jag var 43 övertalade mig min fru till att ta körkort jag gick på det ångrar det verkligen.
Gäst 2020-12-20 21:26 ! Citera #
Kanske din fru inte tycker det är så kul att köra dig hela tiden

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov