Start > Körkortsforum > Övrigt > Ta körkort som äldre?

Ta körkort som äldre?

Paula 2019-03-13 19:56 ! Citera #
Jag är också över 60 år och håller på att ta körkortet och har kört 34 gånger. Går framåt men långsamt, gör små fel men som är viktiga när man kör bil. Nu är jag lite tveksam om jag någonsin kommer att klara av det här, men har ingen lust att ge upp.
Det är roligt att köra men det kostar också en del.
Gäst 2019-03-18 20:41 ! Citera #
Paula 2019-03-13
Jag är också över 60 år och håller på att ta körkortet och har kört 34 gånger. Går framåt men långsamt, gör små fel men som är viktiga när man kör bil. Nu är jag lite tveksam om jag någonsin kommer att klara av det här, men har ingen lust att ge upp.
Det är roligt att köra men det kostar också en del.
Ge inte upp...

För du kan cykla eller hur? Och undvika faror...m sakta ner mm...

Applicera det på bilen..fast med mer saker...dvs regler...samspela med andra i trafiken...läs av....var på men samtidigt tat lungn o defensiv...var inte harig för det är en trafik fara i sig (tveka)....var bestämd..(ex påfart motorväg...upp i fart förfan)...men ha skyldigheter....var beredd...samt ha lugnet ;)...

Svårt förklara...men tror du fattar.

Jag kör mkt tänkt jag vill inte krocka...inte köra på nån...var inte i vägen o stör....dvs det blir mer lixom flow...och defensiv i körningen
..man läser av trafiken...planerar körningen......osv.

Sen om nån jävel tutar bakom dig ex inför cirkulation (stressad) eller om du står mitt i korsning för vänstersväng...ignorera bara...för du kan ju inte gå framåt...sen påfart motorväg....upp i puls/fart, siktar på en bil (luckan efter).....

Hoppas inte rörigt svar......

42 inlägg

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd »

Teoriprov online – testa dina kunskaper

Teoriprov Körkortonline.se Gratis demo – testa 65 frågor »