Start > Körkortsforum > Ta körkort som äldre?

Ta körkort som äldre?

Marlene 2019-05-02 19:40 ! Citera #
Ett STORT grattis till dig
Mikael 2019-05-03 12:25 ! Citera #
Marlene 2019-05-02
Tack! Just nu har jag lust att ge upp allt . Min körskolelärare tycker att det gått framåt eftersom hon bokat in teori o uppkörning. Själv känner jag mig seg i huvudet som hela tiden (ofta)glömmer backspeglar o döda vinkeln. Känns som jag är trög som inte får in dessa rutiner.
Hej Marlene!

Du kan absolut inte ge upp, om din körlärare har bokat dina bägge prov så är du helt klart redo för att kunna klara dig själv i trafiken. Annars hade hon väl inte bokat dina prov om hon inte tyckte det.
Och jag tror att alla kan relatera till att känna en tröghet och att man glömmer vissa saker, det gjorde jag med kan jag meddela. Jag fick ofta tillsägelser att jag glömmer titta döda vinkeln tillräckligt ofta när jag skulle byta körfält.

Men på min uppkörningsdag så tänkte jag lite extra mycket på just det, och visade då tydligt att jag kollade döda vinkeln när jag bytte körfält. Inspektören tyckte att jag hade skött mig utmärkt..
Och det tror jag att även du kommer göra!
Vart ska du ha din uppkörning?

Stort lycka till!

MvH/ Mikael
Marlene 2019-05-03 18:45 ! Citera #
Tack.

Jag ska försöka ta fram lite jävla anamma och skärpa mig. Hon har ju helt rätt att det är viktigt att se sig om. Jag måste tro på mig själv.
Vad härligt att läsa att du fixade ditt körkort.
Gjorde en stor hjärtoperation 30/5 2018 så nog kan jag vara lite stolt över mig själv som fixat att plugga och köra efter det.
Mikael 2019-05-03 19:19 ! Citera #
Marlene 2019-05-03
Tack.

Jag ska försöka ta fram lite jävla anamma och skärpa mig. Hon har ju helt rätt att det är viktigt att se sig om. Jag måste tro på mig själv.
Vad härligt att läsa att du fixade ditt körkort.
Gjorde en stor hjärtoperation 30/5 2018 så nog kan jag vara lite stolt över mig själv som fixat att plugga och köra efter det.
Helt rätt inställning!

Och skulle du inte klara din första uppkörning så är det inte hela världen, man kan ju boka en ny tid.
Och kuggas man på den första så får man väldigt bra feedback på vad man behöver träna mera på inför uppkörning nr 2

Tack så mycket!
Ja det är super härligt att äntligen vara klar med körkortet, man såg inte direkt ljuset i tunneln när man precis hade börjat.
Man såg bara hur mycket det var att plugga som låg framför en, men jag fokuserade mer på vad jag skulle göra och inte så mycket på hur mycket det var kvar. Det gjorde det lättare för mig.

Men oj, du ska verkligen vara stolt över att ha gjort en hjärtoperation.
Då är ju körkortsutbildningen rena rama barnleken i jämförelse.
Min pappa gjorde också en hjärtoperation, eller han bytte hela hjärtat, men det gav oss ytterligare 15 härliga och minnesvärda år tillsammans innan cancern satte stopp för det.

Men jag tror på dig!
Det kommer gå JÄTTEBRA!
Marlene 2019-05-03 21:02 ! Citera #
Vad skönt med någon som tror på en.
15 år extra var väl underbart. Jag bytte klaff och aorta.

Hör av mig efter 20/5 då jag har uppkörning
Mikael 2019-05-04 13:16 ! Citera #
Marlene 2019-05-03
Vad skönt med någon som tror på en.
15 år extra var väl underbart. Jag bytte klaff och aorta.

Hör av mig efter 20/5 då jag har uppkörning
Självklart tror jag på dig!
Du måste även tro på dig själv, för du har ju kommit långt i din körkortsutbildning eftersom du är bokad till dina prov..

Ser fram emot att få höra hur det har gått för dig :lol:

Lycka till!
Helene 2019-05-04 15:14 ! Citera #
Jag är fyller 55 i sommar, och är snart i mål med mitt körkort :D
Marlene 2019-05-04 18:08 ! Citera #
Vad roligt. Tycker du om att köra
Gäst 2019-05-05 15:14 ! Citera #
Marlene 2019-05-04
Vad roligt. Tycker du om att köra
Marlene, du måste skriva ut namnet på den du skriver till, lite svårt att veta vem som annars ska svara på din fråga :D
Andy 2019-05-05 18:42 ! Citera #
Jag tog körkort för en vecka sedan i en ålder av 34 år. Tog mig fyra veckor att klara av allt och ca 15-16 lektioner.

Körde mycket som 17- och 18-åring, både privat och lektioner på trafikskola via IT-gymnasiet jag studerade på. Blev dock aldrig av att jag genomförde uppkörningen pga mycket annat i livet. Flyttade sedan till Stockholm och behovet av körkort var då minimalt.

Men nu valde jag att ta upp körningen igen med motiveringen: det kan vara bra att ha.

Lycka till alla och ge aldrig upp oavsett hur mycket ni försöker. Åldern spelar ingen roll!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
24
I dag 15:26
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor