Start > Körkortsforum > Ta körkort som äldre?

Ta körkort som äldre?

Gäst 2017-02-07 21:09 ! Citera #
Hej!
Jag är 60 år och har börjat övning köra. Det är inte lätt tycker jag ,men jag behöver körkort .
Önska mig lycka till det behöver jag verkligen !!!
Gäst 2017-02-08 10:11 ! Citera #
Hej,
Jag är också 60 år och tog körkort i somras. En otroligt härlig känsla! Lycka till!
Gäst 2017-02-08 17:17 ! Citera #
Jag väntade tills 27. De flesta människor kan ta körkort oavsett hur gammal du är(bara du är myndig). Det är bara att tuta och köra som man säger.
Tale 2017-02-08 18:05 ! Citera #
Hahaa, jag är 62 år och det går kanonbra! Det är som någon sa att det gäller MOTIVATION. Enligt läraren är jag en utav dom bättre elever då jag tar saken på allvar och överskattar ej min förmåga. Har visserligen pluggat tom på högskolan vid 42 års ålder och klarat utbilda mig till systemutvecklare! Så utbilda alla mogna män/kvinnor så mycket ni kan!
Gäst 2017-02-08 18:06 ! Citera #
Gäst 2017-02-07
Hej!
Jag är 60 år och har börjat övning köra. Det är inte lätt tycker jag ,men jag behöver körkort .
Önska mig lycka till det behöver jag verkligen !!!
Det är svårast i början och sedan blir det lättare och roligare att köra bil!
Jag tog mitt körkort för snart tre månader sedan och jag är 52. Jag behövde ganska många lektioner men det är underbart när det släpper. Tror det är bra att utmana sig själv och lära sig nytt, särskilt som äldre. Trafiken handlar dessutom mycket om samspel och hänsyn. Lycka till!!
Sol 2017-02-15 13:08 ! Citera #
Jag är 60 år och övningskör för fullt. Det går utmärkt. Jag tror det är individuellt om man har lätt för det eller inte. Min körlärare säger att en del saker snappar jag mycket bättre än den genomsnittliga eleven. Jag bra på riskanalyser och överskattar inte mig själv.
Diddi 2017-07-19 03:11 ! Citera #
Hej
Tog själv körkortet vid 44 års ålder. Klarade på förstå uppkörning och teori. Men jobbade stenhårt för det i 4 månader. Det är en oerhörd frihet och välinvesterade pengar.
Beatrice 2017-07-19 16:26 ! Citera #
Jag är snart 40 år, har två små barn och har kört 55 lektioner ( 80 minuter) Kuggat två uppkörningar och den här veckan kör jag upp igen. Har kostat mig ca 60.000kr. Jag visste att det skulle bli tufft men inte på den här nivån. Tror också det beror mycket på trafikläraren och om man kör i storstad eller i mindre stad. Mitt tips är att köra automat, vilket inte jag gjort. Tror automat kan gå snabbare och är enklare.Lycka till!
Gäst 2017-07-19 17:18 ! Citera #
Självklart, bara att köra (höhö)!
Efter 20+ år av velande och periodiska halvhjärtade försök så gjorde jag slag i saken och i mitt fall var det snarare en fördel att vänta lite..
10 körlektioner blev det och en del råplugg, men teorin satt på första försöket och uppkörningen på andra.
Gäst 2017-07-20 03:43 ! Citera #
Beatrice 2017-07-19
Jag är snart 40 år, har två små barn och har kört 55 lektioner ( 80 minuter) Kuggat två uppkörningar och den här veckan kör jag upp igen. Har kostat mig ca 60.000kr. Jag visste att det skulle bli tufft men inte på den här nivån. Tror också det beror mycket på trafikläraren och om man kör i storstad eller i mindre stad. Mitt tips är att köra automat, vilket inte jag gjort. Tror automat kan gå snabbare och är enklare.Lycka till!
Hej Bea,
Det beror lite på varför du kuggar. Om du till exempel har problem med vänstersvängar på landsväg gör växeltypen inte sån stor skillnad. Däremot om du har problem med ecodriving i stadsmiljö är det stor skillnad.

Hade jag tagit körkort idag hade jag också tagit automat. Ingen idé att bråka med något som bilen kan göra åt en. Klassiskt automatiseringsyndrom

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I går 22:20
6
2024-03-27 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo