Start > Körkortsforum > Vi som tycker det känns svårt …

Vi som tycker det känns svårt att ta körkort

Gäst 2024-11-28 15:25 ! Citera #
Precis men tänk nu. Att fokusera på varje moment och vad du ska göra. Vad är viktigt i varje moment? Backning uppsyn du ska lämna företräda osv. Motorväg gasa upp på påfarten håll hastighet m.m Villa område låg fart uppsyn högerregel m.m kolla långt fram hela tiden efter skyltar så du vet vilka regler som gäller vid nästa moment. Även om det är tomt på vägarna så ska du ändå tänka på placering och vad som kunde ha hänt etc.
Swe 2024-11-29 12:44 ! Citera #
Kör upp i säffle eller kinna du kmr ha körkortet i handen
C.G 2024-12-15 14:42 ! Citera #
Som nästan 40-åring hade jag aldrig trott att jag skulle klara av att ta körkort. Jag hade försökt en gång men gav upp efter att bara kört några gånger för att jag var för rädd. För ett och ett halvt år sedan så började jag fundera på att utbilda mig till ett yrke som kräver körkort och behövde då ta upp det igen. Jag hade mycket svårigheter med osäkerhet, rädsla, ångest och tankar på att ge upp genom processen men tack vare en helt fantastisk stöttade, peppande trafiklärare som hela tiden trodde på mig och visste vad jag behövde så lyckades jag, efter 6 månaders övningskörning, ta körkortet på första försöket i Farsta. Nu, 10-månader senare, har jag även tagit BE-kort.

Till alla som har svårt säger jag bara ge inte upp! Om läraren eller personen ni kör med privat inte fungerar för er så var inte rädd att byta. Jag tror att personen/personerna man övningskör med är väldigt viktigt för hur det ska gå. Det finns många dåliga lärare där ute! Jag har en vän som gick på en körskola där läraren sa att hon var färdig men efter att ha misslyckats med två uppkörningar så bytte hon till min körskola och då visade det sig att hon hade flera brister i sin körning. Efter några lektioner där så klarade hon uppkörningen.

På uppkörningen var inte rädd att säga till inspektören att ni är nervösa. Det tipset fick jag och det hjälpte faktisk lite. Om ni har stora problem med skakningar så kan även det vara en idé att försöka få inderal utskrivet. Det behövde aldrig jag men vet att det hjälpt andra.

Nu går tankarna att skaffa MC-kort och lastbilskort också. Jag som aldrig trodde jag skulle kunna köra kan nu inte sluta utbilda mig på fler fordon. Att klara detta har gett mig så mycket mer självförtroende i livet!
Abyssal I går 15:46 ! Citera #
Vill bara säga nu i efterhand när jag har körkort att det verkar som att extremt mycket hänger på den som sitter bredvid dig under provet. Tidigare uppkörningar jag kuggade gick betydligt bättre än uppkörningen jag fick godkänt på. Vet inte hur detta går ihop.

Senaste foruminläggen

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortstest