Tycker också det är svårt :/ är ju skamligt att man klarar examen i Kemi men inte körkort

Problemet är teorin på grund av grav dyslexi, jag tar allt så extremt bokstavligt och tolkar frågor och svar på helt fel sätt. Själva körning är inga problem och förstår hur jag ska bete mig i trafiken. Funderar på om man skulle ta ett muntligt teoriprov istället om det går.
Sen tror jag inte att alla klarar av körkort, hade flera på universitetet som också tyckte det var svårt, och så studerar de ämnen som Kvantumfysik, psykologi eller pluggar till ingenjörer. Hade en Professor I Mänskligt beteende som hade 2 Masters förutom Psykologi. Hon hade försökt ta körkort i 12 år och inte lyckats XD. Det kan kanske vara så att vissa tänkte och resonerar annorlunda än de flesta och det finns inga riktigt bra inlärningsmetoder för dem.
Det där stämmer ju inte alls.
Det finns säkert minst lika många doktorer och ingenjörer som klarade av teorin på första försöket.
Anekdotisk ”bevisföring”.
I så fall kan jag också ange enstaka exempel att jag är läkare och lyckades pricka in 63/65 på första.
Men det där säger ingenting som du själv kanske redan förstår.
Det där med körkortet är så individuellt. Har ingenting med akademiker vs ”bönder” att göra.