Start > Körkortsforum > Utbildning & kostnad > Vi som tycker det känns svårt …

Vi som tycker det känns svårt att ta körkort

Tanten 2022-09-18 04:27 ! Citera #
Gäst 2021-05-07
Så orättvist att folk blir godkända trots massa småfel
Detta
Tanten 2022-09-18 04:28 ! Citera #
V 2021-05-07
Jag tog mitt körkort idag i Norrköping, på tredje försöket. Sanningen är att detta har ätit upp mig totalt med kuggningarna, hitta nya tider, boka nya dyra lektioner samt hitta hotell inför uppkörningar. Förutom jobb och plugg som löpt parallellt som stressat mig, har det varit hemskt att vara ”den som behövde minst tre uppkörningar”. Prestigen ökar, och likadant med förväntningarna från ens nära. Det ÄR hemskt. Jag har knappt övningskört privat, utan tagit cirka 45-50 lektioner under 8 månaders tid. Jag trodde efter andra kuggningen att jag ALDRIG skulle ta körkort. Det är bakgrunden! Väl framme i Norrköping för tredje uppkörningen får jag en SÅ bra förarprövare. Jag slipper säkerhetskontroll, och han berättar grundligt hur bilen funkar, och frågar mig hur det känns att vara där för tredje gången. Jag gör många mindre misstag i början ( kör mot fel mål, får inte i rätt växel, allmänt oskön körning pga nervös ) och tänker att jag är kuggad IGEN. Men han säger bara ”så, nu vänder du i rondellen och nu kommer allt gå utmärkt”. Han ser igenom nervositeten, och ger mig en chans till. Då lugnar jag mig och resten av körningen går okej. Väl framme igen vet jag inte vad utfallet blir, men han säger att jag är godkänd och att körningen gick BRA! Bara jag får lite mer mängdträning med min egen bil. Tyvärr tror jag att det beror på en mängd faktorer om man blir godkänd- förarprövare, bil, ens egna kunskaper och erfarenheter, plats, dagsform, privatist vs körskola, 1:a, 2:à eller 3:e gången. Dvs, det går inte att förutspå hur det kommer gå. Det enda du själv kan påverka är hur mycket du övar! Sen får ödet sköta resten. Men det är okej att må skit! Men de flesta tar sitt körkort efter några försök. Nu när jag har körkortet känns det så jävla odramatiskt. Det var min story, och det har vart ett rent helvette fram till 10:30 idag när jag fick mitt godkända besked
Läste jag rätt. Du ska inte ha körkort och den personen borde bli av med sitt jobb.
52 inlägg

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest med 65 frågor