Start > Körkortsforum > UPPKÖRNING I JAKOBSBERG (Järfä…

UPPKÖRNING I JAKOBSBERG (Järfälla) :) !!

Gäst 2022-01-21 10:38 ! Citera #
Stackare.... gick det bra?? Körde du upp i Järfälla ? Vilken rutt isåfall??
AO 2022-02-20 22:26 ! Citera #
Har uppkörning på Torsdag i Jakan, några tips? Vilka ruttar verkar dem köra nu? Mvh svin nervös men ändå redo
Preem mästarna 2022-03-20 14:10 ! Citera #
Tjena mackarena!

jag har också uppkörning nästa månad där borta i järfälla. Finns det några som gjort provet nyligen och som har lite tips?
Hej 2022-03-22 17:34 ! Citera #
Jag har min uppkörning den här veckan på torsdag och jag är så så stressad :( snälla be gud och håll tummarna för mig
Didi 2022-03-23 00:25 ! Citera #
Hej hur har det gått för er? Vart har ni fått köra? Jag ska också köra upp i Järfälla nu på fredag. Är så nervös
preem mästarna 2022-03-30 10:41 ! Citera #
Didi 2022-03-23
Hej hur har det gått för er? Vart har ni fått köra? Jag ska också köra upp i Järfälla nu på fredag. Är så nervös
Lycka till Didi!! Hör gärna av dig sedan om hur det gick :)
Peps 2022-04-04 18:13 ! Citera #
Hade idag uppkörning i Järfälla. Kände att det gick bra och jag körde både miljövänligt och gjorde inga speciellt stora tabbar alls. Jag väjde alla gånger jag skulle väja och höll även hastigheten väldigt bra, kände under dom sista minuterna glädje och åkte tillbaks till trafikverket på datavägen och parkerade, allt hade gått så sjukt ”smooth” och det kändes som att jag körde bättre än vad jag brukar göra tillochmed. Under turen kände jag mig väldigt lugn och kollade överallt för att leta efter hinder och för att kunna planera min körning.
Därefter när jag hade parkerat fick jag höra att jag var underkänd pga ”Trafiksäkerhet och beteende”.

Misstagen jag gjorde:
* Råkade lägga i andra växeln istället för fjärde som jag snabbt ändrade tillbaks utan problem.
* Vid ett tillfälle när det regnade ganska kraftigt och min sikt blev sämre så hamnade jag lite väl långt ut till höger vid en vänstersväng vid korsningen mellan viksjöleden och Görväln, hamnade då lite halvt över linjen för busshållplatsen men svängde snabbt tillbaks in då jag såg i backspeglarna att jag inte hade någon trafik bakom mig.

Jag förstår inte hur dom kan säga ”Vi bedömer helheten, små misstag borde inte spela stor roll” när hela färden har skett säkert och det inte har behövt bli några onödiga inbromsningar osv...
Sheryll 2022-04-06 08:48 ! Citera #
Sorry to hear about that. I have the worst experiences in Järfalla driving test. They fail you for ridiculous mistakes and base the decision on ”what if” scenarios.
Don’t give up though, you can do it next time.
preem mästarna 2022-04-08 14:04 ! Citera #
Peps 2022-04-04
Hade idag uppkörning i Järfälla. Kände att det gick bra och jag körde både miljövänligt och gjorde inga speciellt stora tabbar alls. Jag väjde alla gånger jag skulle väja och höll även hastigheten väldigt bra, kände under dom sista minuterna glädje och åkte tillbaks till trafikverket på datavägen och parkerade, allt hade gått så sjukt ”smooth” och det kändes som att jag körde bättre än vad jag brukar göra tillochmed. Under turen kände jag mig väldigt lugn och kollade överallt för att leta efter hinder och för att kunna planera min körning.
Därefter när jag hade parkerat fick jag höra att jag var underkänd pga ”Trafiksäkerhet och beteende”.

Misstagen jag gjorde:
* Råkade lägga i andra växeln istället för fjärde som jag snabbt ändrade tillbaks utan problem.
* Vid ett tillfälle när det regnade ganska kraftigt och min sikt blev sämre så hamnade jag lite väl långt ut till höger vid en vänstersväng vid korsningen mellan viksjöleden och Görväln, hamnade då lite halvt över linjen för busshållplatsen men svängde snabbt tillbaks in då jag såg i backspeglarna att jag inte hade någon trafik bakom mig.

Jag förstår inte hur dom kan säga ”Vi bedömer helheten, små misstag borde inte spela stor roll” när hela färden har skett säkert och det inte har behövt bli några onödiga inbromsningar osv...
Nej men usch vad jobbigt! Nu blev man rätt nervös inför provet... Hoppas det går bättre nästa gång!
Gäst 2022-04-08 22:59 ! Citera #
Peps 2022-04-04
Hade idag uppkörning i Järfälla. Kände att det gick bra och jag körde både miljövänligt och gjorde inga speciellt stora tabbar alls. Jag väjde alla gånger jag skulle väja och höll även hastigheten väldigt bra, kände under dom sista minuterna glädje och åkte tillbaks till trafikverket på datavägen och parkerade, allt hade gått så sjukt ”smooth” och det kändes som att jag körde bättre än vad jag brukar göra tillochmed. Under turen kände jag mig väldigt lugn och kollade överallt för att leta efter hinder och för att kunna planera min körning.
Därefter när jag hade parkerat fick jag höra att jag var underkänd pga ”Trafiksäkerhet och beteende”.

Misstagen jag gjorde:
* Råkade lägga i andra växeln istället för fjärde som jag snabbt ändrade tillbaks utan problem.
* Vid ett tillfälle när det regnade ganska kraftigt och min sikt blev sämre så hamnade jag lite väl långt ut till höger vid en vänstersväng vid korsningen mellan viksjöleden och Görväln, hamnade då lite halvt över linjen för busshållplatsen men svängde snabbt tillbaks in då jag såg i backspeglarna att jag inte hade någon trafik bakom mig.

Jag förstår inte hur dom kan säga ”Vi bedömer helheten, små misstag borde inte spela stor roll” när hela färden har skett säkert och det inte har behövt bli några onödiga inbromsningar osv...
Tyvärr.


Du är inte säker nog att släppas ut i trafiken.

Felen eller eller sättet du körde/gjorde på är inte trafiksäkra, det räcker, av det jag läst av ditt inlägg så håller jag med att detta var rätt att kugga dig.

Vad du tycker, krasst övertro på din förmåga är tyvärr en fail, fasen, du har endast skyldigheter i trafiken inga rättigheter tänk är det som gäller

Krasst.

Gör om och Rätt.

Sen sluta dra på offerkoftan snyfft skrivande om att de var för tuffa.

ps, från en som körde upp i Barkarby 3ggr i rusining o klarade detta. (småfel kan tyckas tyckte jag då, efterhand helt rätt, fick öva mer o gör om och rätt)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor