Start > Körkortsforum > UPPKÖRNING I JAKOBSBERG (Järfä…

UPPKÖRNING I JAKOBSBERG (Järfälla) :) !!

Asdasd 2023-07-21 20:07 ! Citera #
Tyvärr har jag kuggat för tredje gången. Hade bokat alla proven privat och körde idag mot Ärvinge/ Kista. Hade aldrig kört där då jag bara körde med körskola runt Järfälla.. tyvärr har jag gett upp och har börjat tänka köra i andra ort..
cc 2023-08-31 11:42 ! Citera #
Passed with the road test with my first attempt at Järfälla on 30-08.

I got a lot of experience here so I also want to share my route. Turn left to Datavägen then turn right to Mälarvägen. At the next crossing turn right to Järfällavägen and then follow the sign to E18 Stockholm. Exit the motorway at Sollentuna where we drive into a roadwork area, did a U turn and then head back to motorway. Follow the sign to Oslo and exit at Jakobsberg. Then follow the sign to centrum and the inspector guided me back to Trafiksverket.

Mistakes I made:
Accelerate too much some times but adjusted quickly. Had 92 km/h when joining the motorway where the limit is 80.
A bit understeer when turning left at a crossing.
Could be some other mistakes that I dont recall.

Safety check is easy the horn and washer. No parking tested besides to park at Trafiksverket.

No trouble to take the test in English.

Wish you all good luck.
A 2023-09-20 14:00 ! Citera #
Körde upp i Järfälla idag och blev godkänd, utan att få någon anmärkning alls. Det är betydligt lättare att köra i Järfälla än typ Farsta.

Rekommenderar att köra mycket påfarter och rondeller, ha koll på högerregeln så går allt bra!
Björn He 2023-09-20 15:17 ! Citera #
Det behöver inte vara lättast att köra upp i ”Jakan” eller Stockholm överhuvudtaget. Någon tjej skrev för snart tio år sen att hon blev kuggad för tredje gången på uppkörningen i ”Jakan”, och det tvingade säkert henne att göra om teoriprovet, eftersom teoriprovets giltighetstid nästan gick ut.

Jag tycker det är lättast att köra upp i Västerås. Jag klarade uppkörningen där på tredje försöket, som dock var andra i Västerås eftersom jag var där även på första kuggade. Västerås är ändå ett bra alternativ för Stockholmare, med tågavstånd från Stockholm, främst med tanke på att det oftast är omöjligt att boka en ledig tid som passar i Stockholm, och då måste man hitta andra uppkörningsstäder med lediga tider.
Zena 2023-09-24 08:08 ! Citera #
Jag har körprov på tisdag kl 07:20
Är det mycket trafik den tiden ? Tack
Gäst 2023-09-24 19:25 ! Citera #
Hej
Mitt råd är att inte fokusera på trafiken om det är mycket eller lite, istället ska du planera din körning ,titta långt fram har rörlig blick, förbered dig och anpassa hastigheten inför övergångsstället,korsningar och rondeller ,
glöm inte att titta i speglarna ofta, och döda vinkel om du ska byta körfält eller svänga någonstans. Missa inte plankorsningar alltså väg som Korsar järnvägen, sakta ner oavsett och titta höger och vänster och passera snabbt över det.
Kom ihåg att nästan alla elever ska göra parkeringar, och backning runt hörn backa sakta titta runt om bilen stannar för all trafik som närmar sig .Det syns tydligt om man kan manövrera bilen på rätt sätt.då.
Slutligen så tänk att inte stressa dig, slappna av om du gör ett fel tänk inte på det fortsatt jobba på.
Jag önskar dig lycka till med uppkörning
MVH Hakim.
Zeina 2023-09-26 11:35 ! Citera #
Jag kuggade uppkörning idag :(
Gäst 2023-09-26 14:52 ! Citera #
Jag med :/ körde också upp idag i Järfälla.
Gäst 2023-09-26 19:10 ! Citera #
Vad har alla fått som säkerhetskontroll när ni kört upp i Järfälla? Jag har förhoppningsvis uppkörning nästa vecka om jag klarar teorin nu i veckan och är mest nervös för säkerhetskontrollen :?
Zeina 2023-09-26 20:05 ! Citera #
Kontrollera bromsen och styrservo

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 20:01
5
I dag 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov