Start > Körkortsforum > UPPKÖRNING I JAKOBSBERG (Järfä…

UPPKÖRNING I JAKOBSBERG (Järfälla) :) !!

Corre 2018-11-18 21:50 ! Citera #
Hej! Har uppkörning i Jakobsberg den 12 december klockan 13!

Är det någon som har kört upp där och kommer ihåg vilken rutt ni körde och vad ni fick göra?

Skulle hjälpa väldigt mycket då jag inte kört där ofta alls och kan öva dessa vägar/rondeller/korsningar som är viktiga!

Tacksam för svar<3
Förarprövaren 2018-11-19 07:17 ! Citera #
Corre 2018-11-18
Hej! Har uppkörning i Jakobsberg den 12 december klockan 13!

Är det någon som har kört upp där och kommer ihåg vilken rutt ni körde och vad ni fick göra?

Skulle hjälpa väldigt mycket då jag inte kört där ofta alls och kan öva dessa vägar/rondeller/korsningar som är viktiga!

Tacksam för svar<3
Hej Corre!
Hör av dig till min kompis Magnus Fors på Körkontroll.se. Han kan hjälpa dig!
Järfälla 2018-11-19 10:08 ! Citera #
Om du ska köra upp i Jakobsberg, träna väldigt mycket på/avfart på motorvägar, rondeller (extremt många), om hastighetengränsen är 30 kör 25. Aldrig mer.

;)
Gäst 2018-11-19 16:17 ! Citera #
Körde upp där för drygt ett och ett halvt år sen, kommer ihåg att rondellen precis vid trafikverket var lite bökig i och med att det var rusningstid och den har trafikljus. Blir liksom kö inne i rondellen så man får tänka till lite och placera sig så gott det går.

Annars blev det en tur mot kallhäll på motorvägen, några rondeller, en ”backa in och parkera mellan två bilar” och en tur runt industriområdet och ett bostads område och sen motorvägen tillbaks.

Svänger du av mot vänster direkt från parkeringen från trafikverket så ska du ha koll på höger regeln, och sen kommer du in mot ett gångfartsområde om jag inte minns fel, där är det ju krypköra.

Jakan var ganska enkelt och köra i faktist, är ju lite taxibilar och sånt som har bråttom i rondellerna bara.

Du fixar det nog
Lukas 2018-11-19 18:56 ! Citera #
Jag minns att jag hade min uppkörning där där i slutet av juni i år. Men vad kul med uppkörning! och önskar lycka till med det :)
Vad jag kan minnas av det var att jag körde motorväg en kort bit och tog avfarten vid barbaby. När man kör i jakobsberg så finns det mycket rondeller (om jag minns rätt) samt att det ibland kan vistas folk lite här och där så se till att hålla koll på trottoarerna.
Kan vara lite svårt då det sannolikt är lite mörkare och sämre sikt då du kör upp under vintertid och så. Så det kan vara bra att även köra lite försiktigare än vanligt på grund av vinterväglag och sådant.
Corre 2018-11-20 16:54 ! Citera #
Tack för alla tips och svar!! Ska verkligen öva att köra i rondellerna och vara vaksam med högerrelgen osv! Har en tendens att bli supernervös men hoppas jag klarar det ändå! :D
Bonden 2018-11-24 10:12 ! Citera #
Viktigt med vissa påfarter och avfarter i Jakobsberg där det finns en extrem kurva som gör att man inte kan köra upp till 100 km/h direkt! Tänk på det.
Alkas 2020-09-03 19:29 ! Citera #
Dom kör Nya väger nu,
Mot Tensta och Solna.
Snart 2020-09-13 13:51 ! Citera #
Ska ha min uppkörning snart, vilka vägar kör man nuförtiden?
Gäst 2020-09-13 22:19 ! Citera #
Snart 2020-09-13
Ska ha min uppkörning snart, vilka vägar kör man nuförtiden?
Du kan kallt räkna med motorvägen, barkarby handelsplats samt Tensta Trafikplats...better to be safe than sorry

Körde upp i Jakan...i rusning och fick kortet, tempot var högt, och ja på 3e försöket så satt den.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 11:46
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest