Start > Körkortsforum > UPPKÖRNING I JAKOBSBERG (Järfä…

UPPKÖRNING I JAKOBSBERG (Järfälla) :) !!

sampe 2023-09-28 14:44 ! Citera #
Klarade det idag, har du någon fråga?
Björn He 2023-09-28 14:56 ! Citera #
En kille som gick på Jensen Gymnasium Västra tillsammans med mig blev kuggad på uppkörningen i Södertälje ”bara” för att ha bedömts visa brister i miljövänlig körning då han inte hoppade över växlar, trots att man faktiskt inte alltid måste hoppa över växlar; jag hoppade inte över växlar när jag hade uppkörning, eftersom jag inte kunde förmå mig att växla direkt från 3 till 5, men blev godkänd (på tredje försöket som dock var andra i Västerås). Uppkörningsinspektörskan som hävdade att han inte körde miljövänligt ska också av konstig anledning ha hävdat att han inte körde med tillräckliga säkerhetsmarginaler till andra trafikanter.

Ett par veckor senare körde han upp för andra gången i Jakobsberg, men blev kuggad då också. Han förstod inte varför han blev kuggad, inspektören i Jakobsberg påstod sig bara bedöma att han inte kunde köra tillräckligt trafiksäkert, men utan att förklara exakt varför han bedömde så. Jag vet inte om han klarade uppkörningen på tredje försöket, men sannolikt fick han väl göra om teoriprovet eftersom han inte klarade uppkörningen inom två månader efter att ha klarat teorin (för då 2014 var det fortfarande 2 månader som gällde).
C 2023-09-28 15:09 ! Citera #
Kommer du ihåg vilken rutt ni körde och vad ni fick göra?
Gäst 2023-09-28 16:16 ! Citera #
Sampe, vad fick du för säkerhetskontroll? Och vart fick du köra ungefär? Fick du göra någon fickparkering eller backparkering?
C 2023-09-28 18:21 ! Citera #
Jag tänker köra i Västerås istället .
Vad säger ni ?
Gäst 2023-09-28 18:46 ! Citera #
C, jag tycker det låter som en bra idé faktiskt! Järfälla låter extremt svårt att köra upp i, jag funderar också starkt på att köra upp i Västerås.
Gäst 2023-09-28 18:47 ! Citera #
Björn, det låter helgalet. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så verkar de som om att vissa kuggar en för minsta lilla sak, bara för att ha något att klaga på. Känns så himla trist. Jättejobbigt att behöva göra om teoriprovet också.
Gäst 2023-09-29 10:32 ! Citera #
Jag klara teoriprovet idag!! Nu är det bara körprovet kvar i början av nästa vecka :D
E 2023-09-30 15:29 ! Citera #
Jag har uppkörning i Järfälla nästa vecka, är det något speciellt man måste tänka på vid något område? Är rätt så nervös för detta då det är första uppkörningen för mig :scared: Alla tips uppskattas! Tack på förhand.
gäst 2023-09-30 19:19 ! Citera #
Tveka inte och verka inte osäker. Lättare att de kuggar då

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 20:01
5
I går 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo