Start > Körkortsforum > UPPKÖRNING I JAKOBSBERG (Järfä…

UPPKÖRNING I JAKOBSBERG (Järfälla) :) !!

uppkörning 2021-06-21 13:39 ! Citera #
Jag hade uppkörning i Järfälla för några dagar sen och det är jätte många som nu får åka mot Stäket eller mot Rissne


Min rutt var såhär:

1. Ut från trafikverket, höger i första korsningen bredvid macken och sedan vänster mot centrum vid trafikljusen

2. Sedan följa skyltar mot E18

3. Vid en rondell kan man antingen köra mot E18 Stockholm rakt fram eller mot E18 Oslo åt vänster, jag fick köra mot Oslo

4. Följa skylten mot Stäket och sedan köra mot Stäket S (kom in i ett litet bostadsområde och fick bara backa runt ett hörn och köra tillbaka)

5. Följa skylten mot E18 Stockholm

6. Sväng av mot Jakobsberg och sedan tillbaka till trafikverket


Allt detta tog ca 30min fram och tillbaka

STORT LYCKA TILL hoppas detta hjälpte någon!!
Jox M.T. 2021-07-04 14:16 ! Citera #
Tack för att du la upp rutt!
Jag failade första för några veckor sedan, nu hittade jag en avbokad tid i mitten av juli — i Järfälla — så betyder mycket att veta på ett ungefär. Körde upp i Fagersta och bor och kör mest privat i Nacka, så inte supermycket vana av vägarna runt Jakan/Järfälla.

Hur gick det för dig när du körde där? Klarade du den?
Gäst 2021-07-17 13:51 ! Citera #
Ska ha uppkörning i dec/2021, datavägen 6, är denna samma ställe som folk som gjorde uppkörning Jakobsberg?
:) 2021-07-18 23:14 ! Citera #
Jox M.T. 2021-07-04
Tack för att du la upp rutt!
Jag failade första för några veckor sedan, nu hittade jag en avbokad tid i mitten av juli — i Järfälla — så betyder mycket att veta på ett ungefär. Körde upp i Fagersta och bor och kör mest privat i Nacka, så inte supermycket vana av vägarna runt Jakan/Järfälla.

Hur gick det för dig när du körde där? Klarade du den?
Yes jag klarade uppkörningen på denna rutt!
Du kanske redan har haft din uppkörning nu men denna rutt va inte alls komplicerad och jag rekommenderar verkligen att köra runt på vägarna i Järfälla så man känner sig lite mer bekväm och vet på ett ungefär vad som väntas.

Stort lycka till!
Gäst 2021-07-18 23:15 ! Citera #
Gäst 2021-07-17
Ska ha uppkörning i dec/2021, datavägen 6, är denna samma ställe som folk som gjorde uppkörning Jakobsberg?
Ja det är samma ställe!
Uppkörning 26/7 2021-07-26 16:20 ! Citera #
Hello alla som ska köra upp i Jakobsberg. Jag hade min första uppkörning där idag kl.9 och klarade den, wohoo!! Så här kommer vad jag fick köra och göra.

Jag började med att göra en säkerhetskontroll under huven, och nämna alla västkor som fanns (motorolja, broms-, kylar- och spolarvätska), jag fick också berätta hur man kollar oljenivån. Sedan började körningen, jag fick köra ut på E18 mot Stockholm genom att följa skyltar, sedan körde jag av mot Sundbyberg. Efter detta fick jag svänga in på någon minde väg mot något stall och över en Järnvägskorsning och in i ett bostadsområde. Här fick jag backparkera bakom en bil som han kallade det, med det var ju bara en vanlig fickparkering fast det inte var en bil bakom. Efter detta åkte vi lite mer i bostadsområde innan vi kom ut på en lite större väg och åkte tillbaka på E18 mot Oslo för att sedan åka av och följa anvisningar mot Viksjö för att sedan vara tillbaka, allt på 30 min.

Allt jag har läst på sånna här forum är att många hade fått åka mot kallhäll eller Vällingby, men så var ju inte fallet för mig. Så jag hade övningskört mycket där. Så tips är att inte öva in er förmycket på en plats utan öva lite mer på helheten av Järfälla.

Jag gjorde 2 små missar, en var att inte gasa på tillräckligt när jag skulle på en påfart med en lastbil bakom (han ville att jag skulle vara över hastighetsbegränsningen, vilket jag tyckte lät konstigt men såklart accepterade) och andra var att jag tvekade lite när jag skulle in i en rondell eftersom att en bil inne i rondellen tvekade och blinkade alldeles försent, så det kanske inte var mitt fel egentligen.

Allt som allt, blev jag godkänd och inspektören var sååå trevlig, en medelåders man som först såg lite bestämd ut men som gjorde mig mycket lugnare och tryggare när vi började prata. Hoppas detta kan hjälpa någon och lycka till! :lol:
Gäst 2021-11-25 19:19 ! Citera #
Hej jag ska ha min uppkörning imorgon i jakan och behöver tips och råd och vilken väg ni körde upp ??

Tacksamm för svar?
Uppkörning2 2021-12-23 21:24 ! Citera #
uppkörning 2021-06-21
Jag hade uppkörning i Järfälla för några dagar sen och det är jätte många som nu får åka mot Stäket eller mot Rissne


Min rutt var såhär:

1. Ut från trafikverket, höger i första korsningen bredvid macken och sedan vänster mot centrum vid trafikljusen

2. Sedan följa skyltar mot E18

3. Vid en rondell kan man antingen köra mot E18 Stockholm rakt fram eller mot E18 Oslo åt vänster, jag fick köra mot Oslo

4. Följa skylten mot Stäket och sedan köra mot Stäket S (kom in i ett litet bostadsområde och fick bara backa runt ett hörn och köra tillbaka)

5. Följa skylten mot E18 Stockholm

6. Sväng av mot Jakobsberg och sedan tillbaka till trafikverket


Allt detta tog ca 30min fram och tillbaka

STORT LYCKA TILL hoppas detta hjälpte någon!!
Fick göra samma rutt idag. :) Godkänd första försöket.
S 2022-01-18 23:37 ! Citera #
Jag hade min uppkörning för några dagar sedan och blev godkänd., tänkte dela med mig om rutten för er som ska köra upp snart. Jag själv läste andra kommentarer och de hjälpte mig väldigt mycket.

Vi tog höger direkt ut från Trafikverket och sedan bad han mig stanna vid vägkanten för att sedan forsätta framåt. Därefter tog vi vänster i korsningen och sedan höger längre fram vid väjningsplikten. Sedan fick jag köra in på en parkering och bakparkera. Därefter fortsatte vi skyltarna mot E18 och upp på motorvägen. Sen sa han att forsätt mot Vällingby (blev första avfarten), sedan kom vi till en stor rondell direkt efter avfarten där han bad mig vända med hjälp av rondellen och sedan upp på motorvägen igen. Efter de bad han mig följa skyltarna mot Viksjö vilken blev första avfarten, och forsatta följa Viksjö tills han bad mig svänga tillbaka in på vägen där trafikskolan låg.

De hela tog runt 20 min och läraren var väldigt trevlig. Mitt tips är att kolla skyltarna tidigt och vara trevlig o prata med inspektören innan ni börjar köra.
LM 2022-01-19 23:35 ! Citera #
Jag har uppkörning imorgon kl 09:00 och är säå jävla äckligt nervös att jag vill spy! Har någon lite tips så jag kan lugna ner mig

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest