Start > Körkortsforum > UPPKÖRNING I JAKOBSBERG (Järfä…

UPPKÖRNING I JAKOBSBERG (Järfälla) :) !!

D 2023-09-26 22:11 ! Citera #
Jag kuggade också idag i Järfälla på förmiddag. Även jag fick göra broms+styrservo, vilket gick bra. Hamnade däremot i jobbiga omständigheter (t.ex att en bil på en skymd gata gasade fort i 30-område och att det var mycket begränsad sikt, vilket min inspektör ansåg att jag borde sett (?). Så det gick ganska dåligt, och han var väl rätt otrevlig, men ska inte skylla på honom. :cry: :(
Gäst 2023-09-26 23:07 ! Citera #
Jag som också kuggade idag fick köra på någon väldigt skum väg den gick åt vänster men fanns inga skyltar och vägen låg mitt ut i ingenstans och det var så oklart att trafiksljuset tillhörde vägen till vänster så hann inte reagera tillräckligt snabbt för var så förvirrad :/ jag som verkligen kört i alla områden i Järfälla men där jag var idag hade jag aldrig varit det var typ ute i skogen och där fick jag även backa runt hörn och vända med hjälp av den vänstra vägen.
C 2023-09-27 09:19 ! Citera #
Har ni bokat körprov ?
Vad ska vi göra nu
Za. 2023-09-27 09:35 ! Citera #
Kuggade uppkörning idag pga en cyklist. Cyklisten korsade gatan gående och jag bromsade mjukt. Inspektören sa att jag har brist på trafikregler för jag ska inte bromsa till vem som helst om det inte är en övergångställe. Vad hade ni gjort liksom? Någon bara helt plötsligt korsar gatan gående ska jag köra över honom eller vad menar de liksom.. blev så arg för det var det enda han kuggade mig på.. :(
C 2023-09-27 09:47 ! Citera #
Jag ska öva mer och boka igen.
Vi kan klara det här, ger inte upp
Gäst 2023-09-27 11:22 ! Citera #
Känns som om dom kuggar för grejer som egentligen inte bör kuggas. Vissa är ju extremt petiga. Nu när jag läser allt det här känns det verkligen inte bra att köra upp i Järfälla haha .. kanske ska boka på ett annat ställe istället. Typ Västerås eller Enköping.
Gäst 2023-09-27 15:46 ! Citera #
Ja jag ville boka en tid så snart som möjligt men det dyker bara uppe tider i slutet av november. Vilket är konstigt då vi ska ha förtur?!
C 2023-09-27 19:33 ! Citera #
Försök på morgonen tidigt det brukar finnas. Lycka till
C 2023-09-27 19:40 ! Citera #
Jag brukar kolla hela tiden. Finns folk som avbokar.
Jag har en körprov om 2 veckor.
Gäst 2023-09-28 11:04 ! Citera #
Någon mer som nyligen haft uppkörning i Järfälla?? Hur har det gått för er? :scared:

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 20:01
5
I går 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo