Jag körde upp idag och fick godkänt! Provförrättarren förklarade för mig innan vad som skulle gås igenom, samt att små misstag inte gör någonting och att man ser till helheten. Fick anvisningar att åka mot Trångsund C från Trafikverket, fick backa in i en parkeringsruta och därefter nya anvisningar om att åka på väg 73 mot Nynäshamn. Därefter bad hon mig att svänga av mot Länna och Vega N, hon bad mig sedan att vända i cirkulationsplatsen och köra mot Stockholm C. På motorvägen där så behövde jag byta körfält då jag hamnade bakom en långtradare och jag låg i 82 på en 100-väg. Sedan bad hon mig köra mot Älvsjö och Farsta igen, sedan skulle jag svänga av mot Larsboda. Istället för att köra till Trafikverket, så bad hon mig ta till vänster, där fick jag backa runt ett hörn, och efter det så bad hon mig köra tillbaka till Trafikverket. Fick reda på att jag var godkänt efter det att jag parkerat och stängt av bilen.
Fick i princip den enklaste säkerhetskontrollen, att kolla kontrollampor. Tyckte det kändes skönt att köra med min instruktör, men fick tydligen höra att hon var en av dom som gärna underkände många. Summan av kardemumman, tänk på att inte stressa upp dig när du kör upp, tänk inte på att instruktören är där för att bedöma dig, utan med som en helt vanlig passagerare. All lycka till alla som ska köra upp i Farsta!! Det kommer gå bra!