Start > Körkortsforum > Kuggade uppkörning, känner mig…

Kuggade uppkörning, känner mig som skit

Gäst 2021-12-20 13:27 ! Citera #
Hej! Känner mig också som skit. Kuggade just min 3:e uppkörning i Västerås (innan körde jag upp i Järfälla och Uppsala). Känner mig helt dum i huvudet. Har kört 20 lektioner på 2 olika trafikskolor och har kört många timmar privat i 9 månader… :cry:
Gäst 2021-12-20 20:15 ! Citera #
Jag förstår väl hur det känns ,har kört mer 60 lektion nå 2 olika skolor mera privat men ej klart. Tycker att Inspektörerna från Västerås är så hörda , Gick även i Sala jag träffade dem ,klarat ej
lilla 2022-01-10 15:19 ! Citera #
Kuggade för tredje gången idag.
Första fick jag avbryta pga nerver.
Andra missade jag döda vinkeln vid en cykelöverfart, inte bra - jag vet.
Tredje var jag så nervös att jag missade att han sa E4 S och körde E4N, där blev jag så stressad. Backade klantigt när jag vände då det gick en gubbe mitt i vägen och hamnade i motsatt körriktning.
Håller med, klantigt och inte bra. Men jag förstår inte hur jag ska få bukt med mina nerver.

Jag har kört i 1,5år, privat. + körlektioner för utvärdering som visat att jag är redo. Men så fort jag sätter mig i trafikverkets bil är jag som förbytt, har minnesluckor och darrar + hjärtklappning.

Orkar inte mer...
lilla 2022-01-10 16:12 ! Citera #
Ps. separata fel, körde fel riktning. fuckade upp backningen.
vafan 2022-01-20 13:28 ! Citera #
Kuggade uppkörningen idag, riktigt surt måste jag medge men men. Jag kom i en korsning med högelregeln och en bit bort så kom en bil som jag bör vejat för, om det inte hade blivit ishalka över natten (på riktigt 10cm snö och is övernatten från bar asfalt) så skulle jag lätt kunnat köra där. Jag la mig även i fel fil när jag skulle rakt fram i en korsning, känns lite som nerverna som spökade med mig.

Hur som. Han berättade till mig att jag skulle hamna i en special lista osv osv för att kunna boka om. Däremot så verkar det som de är många som kuggar för nästa lediga tid är i augusti 2022 och det är långt efter mitt teoriprov går ut :(
Gäst 2022-01-20 14:19 ! Citera #
vafan 2022-01-20
Kuggade uppkörningen idag, riktigt surt måste jag medge men men. Jag kom i en korsning med högelregeln och en bit bort så kom en bil som jag bör vejat för, om det inte hade blivit ishalka över natten (på riktigt 10cm snö och is övernatten från bar asfalt) så skulle jag lätt kunnat köra där. Jag la mig även i fel fil när jag skulle rakt fram i en korsning, känns lite som nerverna som spökade med mig.

Hur som. Han berättade till mig att jag skulle hamna i en special lista osv osv för att kunna boka om. Däremot så verkar det som de är många som kuggar för nästa lediga tid är i augusti 2022 och det är långt efter mitt teoriprov går ut :(
Tråkigt att du kuggade. Var det din första uppkörning?

Du skriver att nästa lediga tid du ser på sidan är först i augusti. Du är medveten om att du måste in och uppdatera sidan flera gånger om dagen va? Då först kommer du se avbokade tider som släpps osv. Men du måste vara snabb med att boka för dom försvinner SNABBT!. Lycka till :)
Gäst 2022-01-20 16:32 ! Citera #
Gäst 2022-01-20
Tråkigt att du kuggade. Var det din första uppkörning?

Du skriver att nästa lediga tid du ser på sidan är först i augusti. Du är medveten om att du måste in och uppdatera sidan flera gånger om dagen va? Då först kommer du se avbokade tider som släpps osv. Men du måste vara snabb med att boka för dom försvinner SNABBT!. Lycka till :)
Det va min första uppkörning. Kände mig rent utsagt som trådens namn. Men de är bättre nu efter några timmar av hantering av det mentala. Antar att jag reagerade på det sättet eftersom alla har sagt att jag är redo osv osv. Men oavsett det så var det i en sån situation som orsakade att jag kuggade :/

Har varit inne och uppdaterat sidan idag, m.m men inga tider. Så avakatar lite med det då jag även måste vänta på att få in pengar på kontot så att jag kan betala kommande prov :)

Tror även pressen jag hade på mig gjorde mig lite mer nervig. Läst lite nu i efterhand att de kan va en god idé att inte berätta till alla sina vänner att man har uppkörning. Det gjorde iallafall mig enormt mycket mer stressad över situationen. Tror jag ska gå in i det hela utan att vara så nervig.

Fråga till den som vet. Är det bara det andra körprovet som man har förtur eller vad man säger? Vi säger att jag kugar nästa också kommer jag fortfarande ligga kvar på den listan och kunna boka tidigare prov?
Gäst 2022-01-20 21:17 ! Citera #
Som sagt, fortsätt uppdatera sidan dagligen så fort du har möjlighet. Det kommer dyka upp lediga tider, särskilt då du har prioritet och det har du dom 3 första gångerna. Så om du kuggar en tredje gång så har du inte längre prioritet efter det.

Och ang betalningen, om du inte har råd just nu, så kan man ju alltid välja ”betala senare” alternativet. Det gjorde jag. Så länge man betalar avgiften minst 24 timmar innan provet så är det lugnt.

Jag instämmer helt med påståendet att man ska hålla datumet för uppkörningen för sig själv. Iallafall om man är överdrivet stressbenägen.
Själv höll jag mina uppkörningar för mig själv. Den första uppkörningen gjorde jag misstaget att tala om för andra och prestationsångesten vart 70 ggr värre. :D
Gäst 2022-01-21 11:26 ! Citera #
Gäst 2022-01-20
Som sagt, fortsätt uppdatera sidan dagligen så fort du har möjlighet. Det kommer dyka upp lediga tider, särskilt då du har prioritet och det har du dom 3 första gångerna. Så om du kuggar en tredje gång så har du inte längre prioritet efter det.

Och ang betalningen, om du inte har råd just nu, så kan man ju alltid välja ”betala senare” alternativet. Det gjorde jag. Så länge man betalar avgiften minst 24 timmar innan provet så är det lugnt.

Jag instämmer helt med påståendet att man ska hålla datumet för uppkörningen för sig själv. Iallafall om man är överdrivet stressbenägen.
Själv höll jag mina uppkörningar för mig själv. Den första uppkörningen gjorde jag misstaget att tala om för andra och prestationsångesten vart 70 ggr värre. :D
Jag uppdaterade sidan, och hittade en tid. Idag 10:00. Nervösiteten la sig lite men jag va inte nervös för att jag inte skulle klara det utan jag blev nervös över att jag skulle göra fel.

Spoiler: Jag klarade det idag :D

Jag fick hjälp av mina päron att betala den här uppkörning, vilket hjälpte min stress enormt. Tips är att hålla lugnet. Förarprövaren förstår att du är nervös. Tror till och med alla är det i någon grad. Så försök tänka på det som en ytligare körlektion eller privat körning.

Min förarprövare hade till och med radion på.
Gäst 2022-01-21 17:48 ! Citera #
Var ungefär likadant för mig. Kuggade första uppkörningen och efteråt känner man sig helt nedtryckt till ruta 1 typ. Tvivlar på att det ens kommer gå. Tänker på kuggningen och mår genuint piss i typ 48 timmar :) Men precis som dig så hittade jag en ny tid fort. (Många som avbokar precis innan då de känner sig nervösa eller inte redo) så lätt att få en spontantid om man bara spammar sidan. Aja, försök nummer 2 blev jag godkänd utan anmärkningar. Hehe. När man ser tillbaka på hur nojjig man var innan är det ändå lite komiskt sådär i efterhand.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor