Start > Körkortsforum > Kuggade uppkörning, känner mig…

Kuggade uppkörning, känner mig som skit

Caroline 2016-07-06 06:29 ! Citera #
Klarade min uppkörning igår i Malmö :)

1 v innan jag hade varit tvungen att även göra om teoriprovet :)
Gäst 2016-07-06 12:22 ! Citera #
Grattis till körkortet ”Caroline ” 8-)
Caroline 2016-07-06 18:53 ! Citera #
Tack :).
Caroline 2016-07-08 10:49 ! Citera #
Gäst 2016-06-14
Jag har också blivit kuggad på min första uppkörning. Jag blev besviken som fan, men jag vägrar deppa ihop för det. Jag ska göra om den och hoppas då få en annan person på passageresätet som ska avgöra om jag ska ha körkort eller ej.

Ni får säga vad ni vill, men det ÄR! skillnad på VV:s personal och hur dom bedömmer.
Det är helt klart skillnad på dom.
Min första var jättebra. ...men jag var inte riktigt redo :).

Den andra var väldigt opedagogisk. Han kuggar 9 av 10.

Den 3e var också väldigt bra och lärde mig till och med en sak som körskolan glömt. Men han tyckte att jag körde så bra att han godkände mig på min 3e uppkörning i tisdags :)
Nani 2019-08-14 19:37 ! Citera #
Hej jag har också kuggat på uppkörningen idag, har gjort intensivkurs på 2 1/2 veckor, kört 40 körlektioner och betalat 32000 kr, känns som att jag vill bara ge up :cry:.
Idiot 2019-11-19 23:34 ! Citera #
samma här körde upp idag i Kumla gick fett bra. Gjorde inga stora fel utom att jag missade några (bara 2 ele 3 st) högerregeln korsningar å förtsatte titta å sänka farten, men det var ändå inte störa anledning enligt inspektör att jag fick underkänd men sista parkeringsskiten förstörde allt. Jag parkerade ganska nära bilen till vänster å när jag backa å justera körde nästan på bilens sidospel och jag va sån idiot att jag inte bromsade, så att hon fick bromsa. Å pga av de fick jag underkänd även om hon va imponerad på min krypkörning å planering inför rondellen å grejer :(
Idiot igen 2019-11-19 23:40 ! Citera #
Gäst 2016-06-14
Kan men begära att inte ha samma inspektör för nästa gång?
Alltså nån kan , min kompis som blev kuggade av samma kvinna 3 ggr å hon visste då inte innan att man kan begära att byta inspektörer men när hon väl frågade de fick hon byta personen. Så ba å gå till reception i trafikverket å säga de att du vill ej ha samma personen
Mmmm 2019-11-19 23:42 ! Citera #
Gäst 2016-06-22
Var din säkerhetskontroll godkänd på din förra uppkörning, behöver du inte göra den igen.

Lycka till på din uppkörning
Äre så verkligen? De bra ju :)
Trafikinspektoren 2019-11-20 06:41 ! Citera #
Idiot igen 2019-11-19
Alltså nån kan , min kompis som blev kuggade av samma kvinna 3 ggr å hon visste då inte innan att man kan begära att byta inspektörer men när hon väl frågade de fick hon byta personen. Så ba å gå till reception i trafikverket å säga de att du vill ej ha samma personen
Det du skriver nu är en ren och skär lögn eller så har personen i receptionen gjort ett ganska ordentligt tjänstefel. Eller så har receptionen sett att din kompis körde med en annan inspektör och lurat din kompis att hon byt.

Dem ända som kan byta bort prov är vi inspektörer och det ska finnas VÄLDIGT bra skäl till att vi ska få göra det. Exempelvis om vi råkar få en familjemedlem, en vän eller en bekant.

Aspiranter som man haft rätt så ordentliga ”tjafs” med har man inte ens kunna byta bort.

Så nej! Om VI inte ens kan byta bort prov så kan NI definitivt INTE byta bort inspektörer.

Tänk hur det skulle se ut om det gick...
Gäst 2019-11-20 11:03 ! Citera #
Jag har uppkörning om en å en halv vecka, hur undviker jag att kugga för att slippa känna mig som skit efteråt?

Typ, vad uppskattar inspektörer förutom att jag kör trafiksäkert, riskmedvetet och miljövänligt? 8.10 en måndag morgon, tar jag med en extra latte? Gillar trafikinspektörer latte? :?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest