Start > Körkortsforum > Kuggade uppkörning, känner mig…

Kuggade uppkörning, känner mig som skit

Klara 2019-11-20 16:51 ! Citera #
Har uppkörning imorrn, klarade teorin idag men är skitnervös inför imorgon. Tror för lite på mig själv så jag tror inte jag kommer att klara det. Kommer va så nervös att jag inte kommer kunna tänka klart :? , har sån panik :cry:
Körkort 2019-11-20 19:18 ! Citera #
Ge inte upp, var positiv.
Klara 2019-11-21 16:45 ! Citera #
Kuggade min uppkörning idag pga att jag hade för låg hastighet in på motorvägen och sen landsvägen som jag inte riktigt kommer ihåg, sen står det i resultatet att hon fick ingripa?? de fick hon inte, hon varken gasade, bromsade, tog tag i ratten eller bad mig öka/sänka hastigheten. Man kännr sig urusel efter att kuggat. Har bokat in en ny tid som är ganska snart men orkar inte må skit innan och sen inte klara det igen.
Börje Kugg 2019-11-21 18:16 ! Citera #
Ska du in på motorvägen - upp i 90 eller 110 km/h direkt.

Och på en landsväg?

Kommer det trafik bakom ska du upp i angiven hastighet där med.


Du får öva på att manövrera bilen bättre, öva acceleration och växling.
Gäst 2019-11-22 00:04 ! Citera #
Börje, motorvägen som går igenom min stad har en hastighet på 80km/h för det mesta. En del av streckan ligger på 100km/h.

Kör verkligen inte fortare än hastighetsbegränsningen på din motorväg för att ”komma ut” från accelerationsfältet. Om en bil ligger jämte dig när du ska köra ut på motorvägen i t.ex. 80km/h får du helt enkelt sakta ner lite (släpp gasen i några sekunder) för att komma bakom bilen, t.ex. 70-75km/h. Sen snabbt upp i samma hastighet som bilen framför dig och också tänka på tresekundersregeln. Det du även ska tänka på är att inte köra alldeles för sakta och du ska heller inte tveka om det faktiskt finns plats för dig. Tanken är att du ska upp i hastighet på accelerationsfältet och ut direkt om ingen bil ligger bredvid dig. Om du kör i 90km/h där 80km/h råder för att ta dig ut kommer du också kugga uppkörningen.
jdjd 2019-11-22 07:35 ! Citera #
Fast öva växling blir väl lite fel om man kuggade för att man körde för sakta? hur går det ihop? Tänk om de var automat?
Tår i ögat :p 2020-11-19 20:24 ! Citera #
Jag körde uppkörning idag, och blev kuggad då jag skulle vända om i ett villaområde men jag backade så jag hamnade först lite på trottoaren och hon tvärbromsade trots att jag kände putteb och hade foten på bromsen, och att jag även hamnade på fel sida , så vänstra sidan istället för höger och det var någon minut innan vi körde tillbaka. Och precis innan Trafikverket fanns en rondell och jag blev litd osäker på att köra ut när det såg ut som om dem kommande bilarna skulle köra igenom men åkte ut utan att blinka så när jag väl såg att dem åkte ut ur rondellen så körde jag fram lite med foten på bromsen för att vara redo om det skulle komma någon som skulle köra igenom vilket det var så jag var redo att bromsa, men även där tröck hon ned bromsen, innan den rondellen så hade hon ansiktet i sin platta för att gå igenom formuläret. Så jag kände hela resan hem att jag inte fick chansen att visa att jag var beredd på att agera i dem situationerna. Och hon tyckte att jag inte var trafik säker och att jag inte kunde bedömma eller förutse konsekvenser av olika händelseförlopp. Och i slutet frågade hon även mig om jag visste vilken sida av vägen man köe på... Och vi körde ju ändå i ca 25min både i staden och på motorvägen innan vi kom till villaområdet där jag hamnade på vänster sidan när jag backade... Men vad ska man göra..
Sanna 2020-11-21 22:04 ! Citera #
Tår i ögat ! Vännen jag vet känslan har blivit kuggad 6 gånger har get upp det känns som att det blir bara jobbigare och inte lättare . Nerverna tar över och jag gör en massa dumt så jag tappar allt . Har inte haft problem med teorin men med tanke på kuggningar så har jag fått göra teorin många gånger för att den gått ut . Jag mår skit dåligt och jag förstår er alla
Line 2020-12-04 22:52 ! Citera #
Blev också kuggade på uppkörning nr 2 och har det skitttt. Der er ingen lediga tider ocksåDet jobbigt
Gäst 2020-12-05 01:08 ! Citera #
Sanna 2020-11-21
Tår i ögat ! Vännen jag vet känslan har blivit kuggad 6 gånger har get upp det känns som att det blir bara jobbigare och inte lättare . Nerverna tar över och jag gör en massa dumt så jag tappar allt . Har inte haft problem med teorin men med tanke på kuggningar så har jag fått göra teorin många gånger för att den gått ut . Jag mår skit dåligt och jag förstår er alla
Har du testat att byta körskola/lärare?
Kör du upp som privatist eller med körskolan? Vad har du kuggat på? Är det samma sak eller olika? Ge inte upp, till slut fixar du det.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov