Som sagt, fortsätt uppdatera sidan dagligen så fort du har möjlighet. Det kommer dyka upp lediga tider, särskilt då du har prioritet och det har du dom 3 första gångerna. Så om du kuggar en tredje gång så har du inte längre prioritet efter det.
Och ang betalningen, om du inte har råd just nu, så kan man ju alltid välja ”betala senare” alternativet. Det gjorde jag. Så länge man betalar avgiften minst 24 timmar innan provet så är det lugnt.
Jag instämmer helt med påståendet att man ska hålla datumet för uppkörningen för sig själv. Iallafall om man är överdrivet stressbenägen.
Själv höll jag mina uppkörningar för mig själv. Den första uppkörningen gjorde jag misstaget att tala om för andra och prestationsångesten vart 70 ggr värre.
Jag uppdaterade sidan, och hittade en tid. Idag 10:00. Nervösiteten la sig lite men jag va inte nervös för att jag inte skulle klara det utan jag blev nervös över att jag skulle göra fel.
Spoiler: Jag klarade det idag
Jag fick hjälp av mina päron att betala den här uppkörning, vilket hjälpte min stress enormt. Tips är att hålla lugnet. Förarprövaren förstår att du är nervös. Tror till och med alla är det i någon grad. Så försök tänka på det som en ytligare körlektion eller privat körning.
Min förarprövare hade till och med radion på.