Start > Körkortsforum > Uppkörning hos trafikverket i …

Uppkörning hos trafikverket i Sollentuna..

Beny 2016-01-13 22:45 ! Citera #
Man blir ju lite nervig när man hör om alla ”surkärringar” ska själv köra upp nästa torsdag. Dock låter det inte som att någon här har blivit kuggad på att just de varit sura utan för man själv gjort ett fel.
Erika 2016-01-14 08:31 ! Citera #
Beny 2016-01-13
Man blir ju lite nervig när man hör om alla ”surkärringar” ska själv köra upp nästa torsdag. Dock låter det inte som att någon här har blivit kuggad på att just de varit sura utan för man själv gjort ett fel.
Det är till 99.99% oftast det som är felet, att man har gjort något fel, en inspektör tjänar inget på att kugga sina aspiranter :)
Och oftast så kuggar folk för att dom bokar sina körprov alldeles för tidigt, och har ett ställe många som ska köra upp, och väldigt många kuggar så syns det i statistiken, och när man väl kuggar så vill många inte inse att det är dom själva som är problemet utan då börjar man anklaga inspektören, och sedan är det hela igång :D
VroomVroom 2016-01-14 23:01 ! Citera #
Erika 2016-01-14
Det är till 99.99% oftast det som är felet, att man har gjort något fel, en inspektör tjänar inget på att kugga sina aspiranter :)
Och oftast så kuggar folk för att dom bokar sina körprov alldeles för tidigt, och har ett ställe många som ska köra upp, och väldigt många kuggar så syns det i statistiken, och när man väl kuggar så vill många inte inse att det är dom själva som är problemet utan då börjar man anklaga inspektören, och sedan är det hela igång :D
Så kan fallet vara allmänt, men vet inte om det gäller här då om du läser inlägg
som folk skrivit som kört upp i Sollentunna har alla känt samma sak - att de inspektörerna känts
lite ”sura” även fast man klarat det, jag inkluderat.

Men det är säkert inte bara så i Sollentuna.

I övrigt förstår jag att folk säger att man ska ta ansvar för sitt körande och att man kuggar. Förstår oxå
tanken bakom att inte börja skylla ifrån sig, men vissa går över gränsen. Som att det skulle vara
omöjligt att mycket konstigheter och fel kan hända och händer i trafikverk/körskolor med kuggningar och allt.

Värre saker händer varje dag så helt obefogade är vissa inlägg och argument inte.
Gäst 2016-01-16 08:27 ! Citera #
Det finns säkert en o annan surkärring även bland inspektörer. Fast för det första: Vem bryr sig om inspektörens humör om man klarade sig? Nu fick jag iofs en bra inspektör, men när han hade gått ur bilen o min lärare kom, så sket jag i honom.

För det andra: Det kanske finns förklaringar. Man kanske vill skrämma sina kompisar, och därmed säger att de är sura (ja, sånt kan förekomma, för om man vill skrämmas, så skulle jag iallafall inte erkänna det. Men det är aldrig snällt att skrämmas, så jag är ärlig istället).

Det kan också finnas andra orsaker. Inspektören kanske hade en dålig dag/något kanske inte funkar på kontoret så det påverkar deras arbetsmiljö. Ja, listan kan göras lång på troliga orsaker.

Naturligtvis är det inte bra om det ”bara” är ”sura” inspektörer på ett ställe. Men samtidigt går inspektörer ofantligt många kurser o utbildningar, så deras humör ska inte påverka om man klarar sig.

Så humöret är inte problemet. Annars hade Trafikverket troligen rett ut det, då det inte får vara till grund för en kuggning.

Så den enda anledningen till varför man isåfall kuggar pga sura kärringar, är om man påverkas negativt av det. Men samtidigt bör man kunna hantera en sån situation också om man är redo. Jag brydde mig inte om att inspektören satt bredvid. Naturligtvis pratade vi, men jag låtsades som att han inte satt där. Körde bara dit han sa att jag skulle.

Så även om det kanske är många surisar i jakan, så kanske man själv också har en del i det. För det finns ju alltid folk som är sura då o då.

Jag ställer en motfråga: Du ska skriva ett prov i skolan. Läraren har en dålig dag, och är sur och grinig. När provet kommer tillbaka, har du fått underkänt. Skyller du då på lärarens dåliga humör?
Ali 2016-01-20 09:39 ! Citera #
Grattis! :)
Gäst 2016-02-09 17:34 ! Citera #
Kört upp två gånger i sollentuna och kuggat båda gångerna, inklusive idag :cry: Hade en sur tant som kuggade mig för att jag inte körde direkt när det blev grönt jag fall bort i andra tankar och blev stående i ca 5 sekunder och hon såg det som en anledning till att kugga mig, suck.....
Gäst 2016-02-09 20:13 ! Citera #
Gäst 2016-02-09
Kört upp två gånger i sollentuna och kuggat båda gångerna, inklusive idag :cry: Hade en sur tant som kuggade mig för att jag inte körde direkt när det blev grönt jag fall bort i andra tankar och blev stående i ca 5 sekunder och hon såg det som en anledning till att kugga mig, suck.....
Hon gjorde rätt, du var ju hindrande för bilarna bakom dig..
När det kommer till bilkörning så ska man inte tappa fokus en enda gång..
Gäst 2016-02-10 08:02 ! Citera #
Gäst 2016-02-09
Hon gjorde rätt, du var ju hindrande för bilarna bakom dig..
När det kommer till bilkörning så ska man inte tappa fokus en enda gång..
Ja! Anledningen var inte surhet. Du var hindrande. Och då bröt du mot en av bilkörningens grundpelare, och därmed kan du inte bli godkänd.

Tar det 1-2 sekunder innan du kommer iväg, kan du klara dig. Men 5 sekunder är alldeles för länge.
Gäst 2016-07-26 12:53 ! Citera #
Hade uppkörning i Sollentuna idag och klarade det. Gjorde några mindre missar men blev ändå godkänd då helheten var bra.

De är rättvisa och vet sin grej. Har kört upp innan och kuggat helt korrekt.
Gäst 2016-07-27 07:53 ! Citera #
Klarade första uppkörningen för två veckor sedan. Anledningen till att många kuggar beror till största delen av att folk kör upp innan de är redo!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor