Körde upp i sollentuna nyss- fick surkärringen ing-marie- akta er för henne för hon är 100% elak. Hon är knäpptyst föruton när hon ger anvisningar om var du ska köra. Körde EXAKT samma rutt jag och pappa brukar köra. Jag skojar inte det va precis samma väg och hon kuggade mig för att jag inte körde tillräckligt fort ut på motorvägen när det va fullt. Personligen är det väl farligare att kasta sig ut på vägen framför bilar som kör 100km/h men nej nej det tyckte hon att jag borde ha gjort. Ska testa igen imorgon- annars kör jag upp på ett annat ställe för hon va sämst.
Det där med hastighetsanpassningen är viktigt på en påfart. På min uppkörning hade inspektören inget att anmärka på, förutom att jag var lite långsam på påfarten. Men eftersom det vaf halt, tyckte han att det var bra.
Så ja, det räcker att köra långsamt på en påfart om övriga körningen är felfri. Anledning: Det är livsfarligt att köra ut på motorvägen med fel anpassad hastighet, eftersom man blockerar bilarna bakifrån, (dom tvingas byta körfält för att inte köra på dig).
Observera att min inspektör inte var nån surgubbe, som folk påstår att inspektörer är. Han var glad och social, och det kändes som att han gjorde en rättvis bedömning. Chill inspektör skulle jag säga.
Öva på att få in en bättre hastighetsanpassning på påfarter så tar du det nästa gång.