Start > Körkortsforum > Uppkörning hos trafikverket i …

Uppkörning hos trafikverket i Sollentuna..

Gäst 2018-01-30 23:10 ! Citera #
Gäst 2018-01-30
Mina föräldrar betalade hela mitt körkort och det är jag oändligt tacksam för. Hade de inte gjort det hade jag inte kunnat ta körkort på många år eftersom det kostar så mycket som det gör. Dessutom så ger körkortet en så mycket fler möjligheter och friheter som man inte kan få utan ett körkort och det kan underlätta för ens föräldrar också. Om man tex är ute halva natten så tror jag att de känner sig tryggare med att man kan köra hem själv istället för att gå till bussen eller ta en taxi. Dessutom så slipper föräldrarna köra en när man vill någonstans, och den största möjligheten med ett körkort är ju att man får en extra merit när man söker jobb. Hade mina föräldrar inte betalat för mitt körkort så hade jag säkert inte kunnat betala det själv förrän jag är 30 och jag har blivit klar med studierna och fått ett riktigt jobb och flyttat hemifrån. Jag förvånas snarare över de som INTE betalar eller i alla fall bidrar lite till sina barns körkort. Förde barnen kommer troligen inte kunna ta körkort förrän långt senare i livet och då tycker alla inte ens att det är värt att spendera de pengarna på ett körkort, framförallt inte om man då fått egna barn.
Man kan ta körkort även om man bara lever på CSN, det gjorde jag, det hela handlar lite om hur och vad man prioriterar..
Svårare än så är det inte, så istället för att ränna på fester och slänga ut 4-500 kr så la jag dom på körlektioner istället.
Och istället för att springa hem sina kompisar varje kväll så tog jag en ensam kväll hemma för att läsa teorin.
Så kom inte och säg att man inte kan för att det är för dyrt, allt beror på hur ens konsumerande ser ut i livet, och om man är villig att offra nått för några månader för att kunna få sitt körkort...
Gäst 2018-01-31 10:27 ! Citera #
Gäst 2018-01-30
Man kan ta körkort även om man bara lever på CSN, det gjorde jag, det hela handlar lite om hur och vad man prioriterar..
Svårare än så är det inte, så istället för att ränna på fester och slänga ut 4-500 kr så la jag dom på körlektioner istället.
Och istället för att springa hem sina kompisar varje kväll så tog jag en ensam kväll hemma för att läsa teorin.
Så kom inte och säg att man inte kan för att det är för dyrt, allt beror på hur ens konsumerande ser ut i livet, och om man är villig att offra nått för några månader för att kunna få sitt körkort...
PRECIS! Allt är möjligt om man bara vill.Det är viljan som driver personen till att nå sina mål. Jag är själv 18 år och tog mitt körkort för exakt tre veckor sen. Betalade allt själv hade svåra kvällar med att lösa teorin men klarade alltihop inom 5 månader. Det var jobbigt både emotionell och psykisk men nu när jag ser tillbaka allt, så är jag så jävla stolt över mig själv. För att nu har jag KÖRKORT!!!! :lol:
Gäst 2018-01-31 16:35 ! Citera #
Gäst 2018-01-30
Man kan ta körkort även om man bara lever på CSN, det gjorde jag, det hela handlar lite om hur och vad man prioriterar..
Svårare än så är det inte, så istället för att ränna på fester och slänga ut 4-500 kr så la jag dom på körlektioner istället.
Och istället för att springa hem sina kompisar varje kväll så tog jag en ensam kväll hemma för att läsa teorin.
Så kom inte och säg att man inte kan för att det är för dyrt, allt beror på hur ens konsumerande ser ut i livet, och om man är villig att offra nått för några månader för att kunna få sitt körkort...
Kan bara säga det att jag aldrig hade haft råd trots att jag endast spenderar nån hundralapp i månaden på saker som jag faktiskt behöver. Då jag inte har något jobb så hade det tagit många års sparande innan jag hade haft råd. Så du ska inte komma och säga att det inte är för dyrt, för alla har inte lika bra ekonomi. Med 1050 kr i månaden (som jag inte fick själv innan jag fyllde 18) så hade det tagit några år innan jag hade haft tillräckligt.
Gäst 2018-01-31 17:15 ! Citera #
Gäst 2018-01-31
Kan bara säga det att jag aldrig hade haft råd trots att jag endast spenderar nån hundralapp i månaden på saker som jag faktiskt behöver. Då jag inte har något jobb så hade det tagit många års sparande innan jag hade haft råd. Så du ska inte komma och säga att det inte är för dyrt, för alla har inte lika bra ekonomi. Med 1050 kr i månaden (som jag inte fick själv innan jag fyllde 18) så hade det tagit några år innan jag hade haft tillräckligt.
Skit snack, du kan lätt ha lagt 400-500 på en körlektion varje månad..
Men det är ju bra att du har haft curlande föräldrar som hjälpt dig..

Själv hade jag ”bara” 3850 kr att leva på när jag pluggade, och då ska det räcka till en liten hyra, mat, tvättmedel, hygienartiklar och körlektioner som jag valde att lägga mina pengar på, så visst sjutton går det om man bara vill..
Gäst 2018-01-31 19:04 ! Citera #
Gäst 2018-01-31
Skit snack, du kan lätt ha lagt 400-500 på en körlektion varje månad..
Men det är ju bra att du har haft curlande föräldrar som hjälpt dig..

Själv hade jag ”bara” 3850 kr att leva på när jag pluggade, och då ska det räcka till en liten hyra, mat, tvättmedel, hygienartiklar och körlektioner som jag valde att lägga mina pengar på, så visst sjutton går det om man bara vill..
Menar du att jag bara skulle köra en körlektion varje månad?! Då hade jag ju aldrig fått mitt körkort!
Jag körde ungefär en körlektion i veckan för 400 kr, och när man körde dubbellektioner så blev det ju 800 kr på en lektion. Mina körlektioner kostade kanske totalt ca 3000 kr i månaden. Det är tre studiebidrag på en månad. Hur skulle det gå till om jag inte hade stora besparingar sedan tidigare. Helt orimligt enligt mig.
Peni 2018-01-31 20:07 ! Citera #
Hej allihopa !

Jag har kuggad två gånger på teori, trots att frågorna var inte så konstiga som det verkade . Första gången var tiden som inte räckte till men andra gången hade jag tillräckligt med tid och frågorna var inte svåra heller( några kuggfrågor självklart). Jag läste teori bara två veckor fick 49 i 2:a gången.(första gången 47)
Har någon typs på vad ska jag tänka på nästa gång, för att jag tänker att boka ny tid om en vecka. Godkänd på uppkörning. På första försöket
Gäst 2018-01-31 20:59 ! Citera #
Peni 2018-01-31
Hej allihopa !

Jag har kuggad två gånger på teori, trots att frågorna var inte så konstiga som det verkade . Första gången var tiden som inte räckte till men andra gången hade jag tillräckligt med tid och frågorna var inte svåra heller( några kuggfrågor självklart). Jag läste teori bara två veckor fick 49 i 2:a gången.(första gången 47)
Har någon typs på vad ska jag tänka på nästa gång, för att jag tänker att boka ny tid om en vecka. Godkänd på uppkörning. På första försöket
Läs boken och gör tester. Se till att du kan förklara varför saker är som det är och inte bara att det är så. Sammanfatta också vad du läser i boken och gå igenom alla frågor du svarar fel på och kolla upp svaret i boken.

Lycka till! Och grattis till den godkända uppkörningen!
Snart har du säkert körkortet i handen :)
Gäst 2018-01-31 22:10 ! Citera #
Gäst 2018-01-31
Menar du att jag bara skulle köra en körlektion varje månad?! Då hade jag ju aldrig fått mitt körkort!
Jag körde ungefär en körlektion i veckan för 400 kr, och när man körde dubbellektioner så blev det ju 800 kr på en lektion. Mina körlektioner kostade kanske totalt ca 3000 kr i månaden. Det är tre studiebidrag på en månad. Hur skulle det gå till om jag inte hade stora besparingar sedan tidigare. Helt orimligt enligt mig.
Klart det går, men självklart tar det tid...Men du säger att det inte går, men det gör det visst...
Man får rätta munnen efter magsäcken helt enkelt...

Men som sagt, tur att du hade curlande föräldrar som betalade det mesta åt dig...
Gäst 2018-02-01 16:48 ! Citera #
Gäst 2018-01-31
Klart det går, men självklart tar det tid...Men du säger att det inte går, men det gör det visst...
Man får rätta munnen efter magsäcken helt enkelt...

Men som sagt, tur att du hade curlande föräldrar som betalade det mesta åt dig...
Bara så du vet så curlar mina föräldrar INTE mig. Körkortet är det enda som de har betalat åt mig sedan jag fyllde 18. Och innan dess så har jag alltid fått betala allt som jag inte verkligen behövde själv. De curlar inte mig bara för att de betalade mitt körkort.
Gäst 2018-02-01 22:02 ! Citera #
Gäst 2018-02-01
Bara så du vet så curlar mina föräldrar INTE mig. Körkortet är det enda som de har betalat åt mig sedan jag fyllde 18. Och innan dess så har jag alltid fått betala allt som jag inte verkligen behövde själv. De curlar inte mig bara för att de betalade mitt körkort.
Spelar väl ingen roll hur ofta ens föräldrar gör det...eller hur?
Nu fick du ju ditt körkort betalt, alltså så curlade dom dig ;)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov